Eurobike 2016 – fotoreport #5
Čas neskutečně letí, Eurobike roku 2016 je už dávno za námi, my ale ještě nestihli projít, upravit a publikovat zdaleka všechny fotky, co jsme zde pořídili. Respektive i naše zásoby novinek a zajímavostí z Eurobiku 2016 se pomalu ale jistě tenčí. Ať tedy nezdržuji, jdeme na další galerii, tentokrát již s kratšími popisky.
BELL
U Bellu jsme narazili vlastně jen na pár nových barviček a designů, jinak nic zásadního…
Zajímavá byla i tato dámská řada v jedné barvě 😉
GIRO
U Gira bylo novinek víc. Na prvním místě je potřeba jednoznačně vypíchnout helmu Giro Switchblade MIPS (představení), která je více poctivou integrálkou s odepínací bradou, něž MTB kokoskou s „přílepkem“.
Dost zajímavě vypadá i bez brady…
Systém spojení je poměrně chytrý, stačí pár nesmělých pokusů a pak bradu nasadíte/sundáte za pár vteřin.
Méně vykřičenou novinkou u Gira je model Chronicle MIPS, de facto levnější a jednodušší varianta oblíbené řady Montaro (praktické představení).
A do třetice zde máme zajímavou enduro obuv, aneb zesílenou verzi treter Giro Terraduro. Tedy se zvýšením okolo kotníku a s tkaničkovým utahováním krytým chlopní se suchým zipem (test Giro Terraduro).
A poslední zastávka – Giro a jeho nový set oblečení pro dokonalé sladění celé výbavy!
UVEX
Uvex jen v rychlosti – Uvex Jakkyl (třeba snad jednou doputuje do redakce na test 😉
A jedna drobná vychytávka, volitelný doplněk v podobě blikačky integrované do zadní části helmy (dostupný pro celou řadu modelů Uvex)
TEKTRO / TRP
Kdo by nevěděl, TRP je zkratkou „Tectro Racing Program“. Mě zaujaly tyto brutální kotvy jménem Quadiem SL
Stejný třmen se používá pro brzdy na eBiky – Zurich
Elegantní jsou pak kotouče pro silniční kola (Hylex).
CRANKBROTHERS
Tady žádné dlouhé příběhy. Sedlovku Crankbrothers Highline máme slíbenou na test a jsem zvědavý, jestli bude tak dobrá, jednoduchá a spolehlivá, jak o ní lidé z Crankbrothers hovoří.
Další prvek od Crankbrothers, co chci zkusit a nejlépe si jej nechat pro dlouhodobé použití, jsou pedály Stamp, které existují ve dvou velikostech podle velikosti nohy (boty). Já bych samozřejmě bral ty větší (bota 45).
FIZIK
Je to ještě tretra, nebo bota do tanečních? 😀
BROOKS
Jak jsem dříve zmiňoval, že dnes každý dělá všechno, tak se Brooks pustil vedle kožených retro sedel, gripů a brašen také do výroby vlastních helem…
MAXXIS
Podrobný popis novinek u Maxxisu by byl na dlouho. Proto jen hodně ve zkratce, navíc nabízené rozměry jednotlivých plášťů jsem se snažil zakomponovat do každé fotky…
Pro agresivní trailriding Maxxis Forekaster 27,5/29 x 2,2/2,35″
Poupravený Maxxis Ikon se světlými boky (nejen pro kola Lapierre XR 😉
Pro milovníky CX a Gravel Road – námi osvědčený Rambler a nově drsnější Ravager.
Případně pro CX vzorek All Terrane 700x33c
A z jiného soudku – fatbikové gumy také se vzorkem Minion FBF a FBR (26×4,0/26×4,8/27,5×3,8″)
Toto je již Plus klasika Ikon+ a Rekon+
Zajímavé řešení pro tvrdé pluskové ježdění – Minion DHF a DHR II pro 27,5+ a 29+
V plusku nově také oblíbený High Roller II
SR SUNTOUR
Hlavní hvězdou na stánku SR Suntour byl jednoznačně nový Durolux (představení)
A mimochodem i oblíbený Auron dostal originální plastový blatníček
SILVINI
Něco nového u našeho dvorního dodavatele oblečení Silvini?
reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)DAINESE
Nejen kluky a holky, co dráždí silné motorky, by mohly zaujmout chrániče a celé sety od Dainese!
PRO
Jedna z mnoha nových teleskopických sedlovek se ukrývala i na stánku značky PRO.
SHIMANO
Je libo podívat se do útrob systému pro stálé napnutí řetězu Shadow Plus?
Zajímavé je srovnání páček řazení Shimano Di2 XTR a XT. Zásadním funkčním rozdílem je, že XTR řadí až o dvě polohy najednou (oběma směry) XT jen po jedné poloze…
A toto byl snad jediný samostatně vystavený zástupce inovované sady Shimano SLX
LAZER
Novou helmu se sundavací (a nandavací) bradou má i Lazer
SUPERIOR
Jen pro oživení, novinka od Superioru stála jako módní doplněk na jednom stánku s oblečením. Fascinující je spodek pyramidovité sedlové trubky!
RST
„Zavřete ho, je to REBEL!“ Ano, ale RST Rebel! Inverzní vidlice (up side down) se zdvihem 80 – 140 mm, jednodílnou konstrukcí horních nohou z magnesia, se sílou vnitřních nohou 32 mm, osou 110×15 mm určená pro kola 29″ a 27,5+ a pláště do šíře 3,25″. (Ne)nápadně prezentováno na kole Author Versus 😀
Jiná mocná zbraň RST Stitch
Prototyp teleskopické sedlovky RST. Jak jsem se dnes dozvěděl, tato sedlovka bude použita na řadě kol Author 2017, tedy její luxusnější, na pohled výrazně hezčí a na dotek krásně funkční varianta.
ZAJÍMAVOSTI
Kuk do zrcátka…
Retro sedla od Selle Italia
A retro kára u Mavicu!
ELEKTROKOLA
Prosím vás, pokud nemáte rádi elektrokola a dělá se vám při pohledu na baterie, motory, tlačítka či kabely zle, dále již nelistujte! Ať to zase v komentářích neschytám, že to tady mixuju dohromady! Hlavně od militantního Mikuláše 😀
Pokud chcete přejít ke komentářům, zde je odkaz, nebo použijte tlačítko Page Down. Díky 😀
CONTINENTAL
Značku Continental známe hlavně jako výrobce plášťů a obutí pro kola, auta, motorky a všemožné stroje (reportáž z výroby). Continental se ale rovněž bude chtít prosadit coby dodavatel elektropohonu, i když, jsou-li mé informace správné, pod vnějším obalem se nachází technika Brose. Ale Continental je pro cyklisty asi více familiární název!
Mně se na tomto řešení líbí pokročilý proces integrace do rámu, stejně jako elegantní a decentní dálkové ovládání.
BOSCH
Nevím proč si u Bosche myslí, že by bikeři chtěli jezdit s tabletem na řídítkách, když navigaci, Stravu a další „nezbytnosti“ máme v telefonu!
Mnohem rozumnější mi připadá integrace malého displeje do dálkového ovládání. To je podle mého cesta pro eMTB. Ale ať si každý vybere!
XXX
Pokud byste chtěli elektrokolo, které jede víc jak 25 km/h, pak můžete skončit i takto! Jen si připravte řidičák, zaplaťte povinné ručení, vezměte helmu na motorku a zapomeňte na to, že byste mohli jezdit svobodně v lese! Motorky patří na silnici a nebo na MX tratě! Alespoň dle zatím platné legislativy!
PENDIX
Mnohem zajímavější je systém pro integraci pohonu do pravé kliky použitelný pro prakticky jakýkoliv rám. Na Eurobiku byla k vidění dvě podobná řešení, zde je verze nesoucí jméno Pendix.
PANASONIC
Svůj kus koláče z eBikového trhu by si rád ukousl i Panasonic, zatím jsem ale jeho systém viděl jen na jeho stánku 🙁
THULE
Elektrokola jsou těžká a na jejich bezpečnou přepravu je potřeba pevnější nosič! Třeba od Thule!
SHIMANO
Velkým hitem nejbližších let bude, zdá se, Shimano Steps 8000. Pro více cestovní použití se hodí tento větší displej a větší páčky…
Pro poctivé MTB bude lepší volbou plněbarevný displej pocházející původně z řazení Di2, alespoň vnější konstrukcí a také příslušné páčky Di2. Zajímavostí je, že při kombinaci s řazením Di2 umí motor polevit v tahu v okamžiku změny převodu, aby vám síla motoru netahala řetěz.
Mně se docela líbí industriální vzhled pohonné jednotky…
…která váží lehce přes 3,5 kg a vejde se do ruky!
A takto to vypadá po instalaci do rámu. Jen bych ten motor otočil spíš nahoru než dolů, když to jeho konstrukce umožňuje…
Jeden příklad praktického nasazení a vcelku povedené integrace u značky Merida.