Prezentace Schindler s.r.o. (MY2017) – NMNM
Ještě před nějakým rokem jsem měl tendenci snažit se do titulku nacpat všechny podstatné značky, které společnost Schindler s.r.o. dováží a zastupuje. Dnes by se ale do titulku celý výčet již rozhodně nevešel. Namátkou Lapierre, Ghost, Cratoni, Electra, Salsa, Continental, SKS, Knog…
K vidění toho tedy bylo Novém Městě na Moravě víc než dost. Mnohé novinky již známe, jiné jsme viděli poprvé. Co nás trochu zklamalo byl omezený počet testovacích kol, kdy většina z nich náležela modelovému roku 2016. Každopádně i tak se mi podařilo ukořistit na krátké svezení alespoň Lapierre XR 729, který dostal pro rok 2017 zcela nový rám. Dnešní report tedy pojmeme jako fotogalerii s popisky, na konec přidám pár praktických postřehů právě ze sedla stroje Lapierre XR 729.
LAPIERRE
S elektrikou to značka Lapierre myslí zjevně hodně vážně, proto je její nabídka eBiků rok od roku pestřejší. V Novém Městě sice nebyl k vidění top model Overvolt AM Carbon, zato zde byly zastoupeny modely Overvolt AM a XC (představení novinek Lapierre 2017).
Omlazená podoba úspěšného modelu Lapierre Xelius SL 500 (náš test na Cycling-World.cz)
Co mě hodně zaujalo, byl tento Lapierre Spicy 327
Jednak kvůli barvě a vzhledu, jednak kvůli použití metrického tlumiče RockShox Super Deluxe. Tohoto krasavce si musím zkusit!
Absolutní novinkou v řadách Lapierre jsou pevné modely Edge. Dostupné budou jak v „radikálním“ provedení s pluskovými koly…
Tak i jako levnější alternativa řady ProRace s pevným rámem a s koly průměru 29″
Další můj osobní favorit je Gravel bike Lapierre Crosshill! Že bych prodal svůj starý Lapierre CX Alloy a pořídil něco modernějšího s kotouči?!
Zajímavý je tvar rámu, či velkorysá vidlice
Fascinující je obutí 29×1,9″!
Elegantní je vedení hadice k přední brzdě skrz vidlici…
SALSA
Stroje Salsa jsou hodně specifické, ne až tak vhodné na běžné ježdění, spíše určené pro expedice. Ostatně nalistujte si náš test fatbiku Salsa Beargrease X5
QUERIDOO
Jednou z novinek v nabídce značky Schindler jsou i dětské vozíky za kolo značky Queridoo. Ty by měly nabídnout vysokou kvalitu zpracování, přívětivý poměr cena/výkon a plnou výbavu již v základním balení…
GHOST
Novinky Ghostu již známe poměrně dobře (např. Ghost – novinky 2017), proto jen letem světem
Ghost Asket
Dámský full Ghost DRAMR
Oblíbený Ghost SLAMR
Zářící hvězda XC Ghost Lector
Slibně vypadající dostupná silnička Ghost Nivolet AL
A její karbonový příbuzný Ghost Nivolete Carbon. Kolega Ondra se vyslovil, že by si jednoho silničního Ghosta rád zkusil… Když už máme otestovánu většinu silnic Lapierre!
Drsňák (plusko) Ghost HAMR
Zbrusu nová elektrika Ghost Lanao FS, zde s řazením Shimano Di2
Ghost se rozhodl, že v případě eBiků bude důvěřovat čistě motorům Shimano Steps.
A něco málo praktických doplňků Ghost…
ELECTRA
Také Electra je již klasickou součástí nabídky společnosti Schindler
SKS
Společnost Schindler zastupovala značku SKS po několik posledních let na Slovensku, nyní konečně získala právo k její distribuci i v ČR. Pro moje silniční dobrodružství by se mi hodila jedna kompaktní pumpička…
Zajímavou novinkou je tato tlaková nádoba určená pro usazení do košíku na lahev. Natlakovat ji můžete doma kompresorem nebo na benzince. Jejím účelem je mít s sebou vždy dostatek stlačeného vzduchu pro případ defektu, případně lze tento vynález použít k snazšímu nahazování bezduší na ráfek.
Praktický je manometr a delší, šikovně schovaný šlahoun hadice.
Další chytré řešení, košík na lahev s úložným prostorem pro vaše nářadí, či peníze.
Úložný prostor pod košíkem lze alternativně nahradit variantou s integrovaným zámkem.
R.S.P.
Dalším přírůstkem v nabídce Schindleru je značka r.s.p., která na trh dodává kvalitní maziva a další cyklo-kosmetiku. Případně je k dispozici i tento středně velký mycí box určený pro profesionální dílny, ale třeba by jej někdo užil i doma v dílně.
KNOG
Zdá se to jako prkotina, jako by někdo objevil Ameriku, ale vážně jsou z toho všichni na větvi. Knog a jejich nový zvoneček Oi ve dvou velikostech pro různé průměry řídítek. Malý, elegantní, nikde netrčí a pěkně zní…
Toto nejsou erotické pomůcky, ale v silikonu zalité zámky na kolo Knog.
CRATONI
Novinkou u Cratoni je tato super lehoučká XC a silniční helma, jejíž název nemůžu za boha nikde vypátrat… Na živo vypadá vážně dobře a je skutečně hodně, hodně lehoučká (okolo 200 g).
reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)LAPIERRE XR 729 – v sedle
Původní podoba stroje Lapierre XR byla díky své specifické konstrukci rámu s „prostřelenou sedlovou trubkou“ hodně kontroverzním strojem. Minimálně s ohledem na svůj vzhled. Každopádně jízdní vlastnosti tohoto biku byly vždy převážně chváleny. Alespoň co jsem slyšel, jelikož jsem na tomto kole nikdy nejel. Tedy až nyní na nové generaci, která se s tlumičem uzavřeným v kleci snaží poukázat na rodovou příbuznost se starší generací.
Pro porovnání – Lapierre XR 529 (2016) a zkoušené XR 729 (2017)
Nechme dnes techniku stranou a pojďme se věnovat jízdním dojmům, co jsem stihl načerpat za hodinku na stezkách v Novém Městě. Co mě zkraje překvapilo, byl relativně krátký a vzpřímenější posed, což bych u XC rakety na 29“ kolech nečekal. Proto jsem nelenil a posunul představec dolů k hlavové trubce, abych z tohoto kola vytěžil o něco sportovnější charakter.
S řídítky o pár centimetrů níže jsem se cítil již podstatně lépe, lépe a blíže charakteru, jaký bych od takového kola očekával. Na druhou stranu ale musím říct, že nižší pozice rukou byla zprvu trochu nepříjemná s ohledem na ovládání. Jakoby se počítalo se spíše vyšším úchopem. Geometrii nového XR jsem ostatně musel delší čas zkoumat, než jsem jí přišel alespoň trochu na kloub a stejně se necítím natolik jistý, abych vám ji dokázal správně popsat.
Na jednu stranu bylo kolo jako celek poměrně hravé a rozverné, na straně druhé jsem se mnohdy měl problém vejít od utažených zatáček a klopenek. Zase jsem ale celkem v klidu sjel Mitas Choice a jiné zdejší atrakce. V klidu na poměry XC kola.
Co mě naopak fascinovalo, byla funkce zadní stavby, která je krásně tuhá do boku i bez zamykání tlumiče (RockShox Deluxe), příkladně stabilní a jistá, přitom ale poslušně, ochotně a citlivě reaguje na všechny terénní nerovnosti. Zadní partie byla jednoduše krásně jistá při silových záběrech, přitom až překvapivě komfortní, když už jsem náhodou potkal pár kamenů, nebo to střihl kousek mimu umetenou pěšinu.
Víc dnes asi k Lapierre XR dodávat nebudu, jelikož naše společné dostaveníčko bylo hodně krátké. Určitě mě ale toto kolo zajímá a rád si ho vyžádám pro plnohodnotný redakční test. (více fotek tohoto kola v galerii)
Foto: Štěpán Hájíček