Mavic CrossMax XL – Tech News
Před časem se na základě prezentací různých značek zdálo, že jedinou cestou dopředu, co se zapletených enduro kol týká, je jen a pouze karbon. Jenže kdo to má platit?! Naštěstí stále existují hliníková kola, která ještě neřekla poslední slovo. Aktuálním důkazem budiž nový set Mavic CrossMax XL WTS.
Ano, CrossMaxy nikdy nebyly lidovými koly, avšak s cenou okolo 20 000 Kč je to stále pohoda v porovnání s často i dvojnásobnou cenovkou karbonových skvostů Enve, Ibis, vrcholných modelů SRAMu apod. Existují i dostupnější varianty, jako jsou například na našem redakčním RB IQ 575 nasazená kola Spank Oozy Evo, ale o nich dnes řeč nebude, dnes řešíme „francouzskou spojku.“
reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)Enduro = závody | XL = pro běžné smrtelníky
Mavic má v zařazení nových kol poměrně jasno. Zatímco loni představený set CrossMax Enduro v nápadné žluté barvě, jakou obléká i legendární DeeMax, je určen primárně pro závodní nasazení pro jezdce jako je týmový rider Jerome Clementz, CrossMaxy XL budou koly pro všechny ty, kdož se vzhlédli v technickém pojetí bikingu, přitom nutně nepohlíží po stupních vítězů v rámci Enduro Word Series, či jiné lokální soutěže.
Zajímavé srovnání
Mavic CrossMax Enduro využívají super pevné přední kolo a super lehké zadní kolo. Cílem je maximální přesnost ovládání a maximální podpora akcelerace. CrossMaxy XL by měly být v tomto ohledu více vyvážené, aby poskytly dostatečný odpich, jistotu řízení i patřičnou míru odolnosti všem nám, kteří své dopady na zem ne vždy zvládneme tak, jak bychom chtěli.
Co nás tedy čeká?
Rozšířené ráfky s oblejším profilem (vnitřní šířka 23 mm) pro vyšší pevnost a stabilitu. 24 tučných, přitom stále lehoučkých drátů Zircal. Frézovaný ráfek pro snížení hmotnosti. Kompatibilita se standardem UST, což je de facto dítě Mavicu a chybět nesmí kompatibilita se všemi standardy os (9/15/20 mm vepředu, 9/135×12/142×12 mm vzadu). A samozřejmě také všechny tři průměry 26“, 27,5“ a 29“. A nezapomeňme na kompatibilitu jak s klasickým ořechem (10 speed), tak i SRAMáckým systémem XD (11 speed).
Zajímavé je, že přestože je řada XL celkově robustnější, bude o něco lehčí než žluťoučká Endura (CrossMax XL – 1710 g/pár v průměru 27,5“).
Něco na to nasadit?
Mavic ale nezůstává jen u kol, ale jak se jeho výrobní program poslední roky rozšiřuje různými směry, přidává k novému setu i nový vzorek – Mavic Quest. Jedná se o pláště specificky navržené pro enduro nadšence, které alespoň na papíře slibují značnou všestrannost, jistý záběr, dostatečnou odolnost a samozřejmě provedení UST Ready (obecně Tubeless Ready).
Shrňme si fakta
Nové pláště budou opět dostupné ve všech třech průměrech (26“, 27,5“ a 29“), budou využívat směsi CC (Contact Compound), jejich konstrukce zvaná Guard+ je zaměřená na ideální poměr odolnosti a nízké hmotnosti a nabízeny budou v jediné, nutno dodat že náležitě macaté šíři 2,4“. O hmotnostních údajích si udělejte názor sami, na odolné enduro pláště to ale není zlé.
Mavic Quest – hmotnosti
26″ = 690 g
29” = 810 g
27,5” = 780 g
Pro srovnání
Maxxis High Roller II, 27,5×2,3“, = 840 g
Maxxis Ardent Race, 27,5×2,2“, = 680 g
Co za to?
Kola Mavic CrossMax XL WTS, respektive celé sety (kola+pláště Quest) by měla být k dostání již letos v červnu 2014 a to při ceně okolo 850 EUR za jeden komplet, což je překvapivě o 50 EUR víc než Mavic CrossMax Enduro…
Více informací najdete na stránkách mavic.com
Foto: Mavic & EnduroTribe.com