reklama

reklama

Cane Creek DBinline – Tech News

Cane Creek DBinline - Tech NewsJste milovníky nekonečných možností nastavení, jaké poskytují tlumiče Cane Creek Double Barrel, ale přišel vám současný DB Air příliš velký, těžký, nebo se vám jednoduše se svou expanzní nádobkou nevešel do rámu? Nyní má Cane Creek odpověď – nový tlumič DBinline.

Jednoduše a prostě. Téměř vše co jste znali a chtěli u Double Barrelu můžete nyní mít ve výrazně kompaktnějším a rovněž i výrazně lehčím těle (295 g / 509 g – DBinline/DBAir CS). Otázku vzhledu nechám na vašem zvážení, já jsem z toho trochu divoký, stejně jako z možností nastavení tohoto tlumiče. Ano, kdo tomu rozumí, umí to a je skutečným hračičkou, pro toho bude nový Cane Creek DBinline doslova požehnáním. Stejné věci, jako nastavoval a ladil u svého sjezďáku, bude nyní moct řešit i na enduro kole. Pro běžné smrtelníky je to ale trochu past.
Cane Creek DBinline - Tech News

Méně je více! Nebo je to naopak???

Pro řadu lidí je problém tlumič už jen správně nafoukat a nastavit odskok, natož aby si hráli s odskokem a kompresí separátně v nízké a vysoké rychlosti. To vše, tyto čtyři prvky nastavení (Four-Way Independent Adjustment), nabízí nový Cane Creek DBinline na své „ovládací konzoli.“ Navíc zde najdeme i páčku systému CS (Climb Switch), která neslouží k prostému zamčení tlumiče, ale k částečnému uzavření nízkorychlostního okruhu komprese i odskoku. To proto, aby se podpořily výjezdové vlastnosti, zadek ale nezůstal vyloženě tupý.
Cane Creek DBinline - Tech News

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

Hlava a tělo

Ona konzole nacházející se na opačné straně proti hlavní komoře zde není jen pro okrasu a dostatečnou dostupnost ovládacích prvků. V ní se totiž odehrává vše podstatné (viz nákres). V jejím nitru najdete řadu kanálků, kudy proudí olej, stejně jako celou řadu pístů, které jeho tok regulují (prvky nastavení). V hlavici této konzole se navíc nachází pružná membrána sloužící ke kompenzaci množství oleje v jednotlivých částech tlumiče při jeho stlačení. V principu obdobné řešení jako využívá RockShox – Charger damper (RockShox Pike a BoXXer).

Vše proto, aby se olej nedostával do styku se vzduchem, nepěnil, neměnil své vlastnosti a výkony tlumení tak byly za všech podmínek stejné.
Cane Creek DBinline - Tech News

Jak je to vlastně možné?

Trochu to souvisí s výše popisovanou membránou, která do jisté míry supluje expanzní nádobku. Dalším zásadním bodem je konstrukce označená Twin-Tube Design. To znamená, že hlavní pístnice má dva pláště, oba naplněné olejem, který z vnitřního do vnějšího putuje přes onu „řídící konzoli“ vybavenou všemi ovládacími prvky a řídícími písty. Tedy když se tlumič stlačuje, teče olej z vnitřní komory pístnice přes řídící hlavici do vnějšího pláště, ten ale nepojme všechen olej, proto je zde ona membrána, která přebytečný olej dočasně „uskladní.“
Cane Creek DBinline - Tech News

Nyní již tedy nezbývá nic jiného než si počkat na první příležitost, kdy se nám tento tlumič dostane do ruky. Vzhledem k tomu, že se Cane Creeky občas objevují i na sériových kolech, není tato možnost zcela nemožná.

Pokud to ale bez Cane Creeku DBinline nevydržíte, pak si připravte obnos rovnající se zhruba 495 USD.

Více na stránkách www.canecreek.com

Cane Creek DBinline - Tech News

Cane Creek DBinline - Tech News