reklama

reklama

FSA K-Force & Afterburner – TECH NEWS

FSA K-Force & Afterburner - TECH NEWSNení to rozhodně poprvé a snad ani naposled, co se na našem webu zmiňujeme o nových hyraulických diskových brzdách FSA, lehoučkém závodním modelu K-Force a bytelnější trailové verzi Afterburner.

FSA nedávno publikovalo video, ve kterém je řečené vše podstatné, i když vlastně nepřináší přiliš nových informací oproti tomu, co jsme psali již zjara. Každopádně pokud si chcete udělat přehled co FSA kotoučovky nabídnou, zde je zmíněné video:

*Ještě doplním, že se tyto brzdy oproti původnímu předpokladu dostanou až do modelové kolekce 2015?!

A aby nebyla naše informace poloviční, doplníme ještě náš původní, zaktualizovaný popis nových brzd FSA z letošního jara

Kotoučové brzdy FSA – FSA jde na disco!

Zatím se možná nekoná vlastní řazení FSA, zato si značka, jejíž název lze přeložit „Plnou parou vpřed“ (Full Speed Ahead), do své sestavy brzo (v roce 2015) přidá dvě verze vlastních hydraulických diskových brzd.

FSA K-Force & Afterburner brakes

Přestože by první pohled – zejména na tělo páky – mohl nasvědčovat cosi o příbuznosti s Avidem, jde o pouhé klamání tělem. Lidé z FSA se nechali slyšet, že sice jednali s několika výrobci z cyklistické branže, ale nakonec se rozhodli pro technologickou podporu ze světa motorizmu, kde se brzdové systémy údajně vyrábí na vyšší kvalitativní úrovni.

FSA K-Force & Afterburner brakes

V nabídce FSA budou počínaje modelovým rokem 2015 dva modely diskových brzd. Lehoučký model K-Force nabídne magnesiové tělo a karbonovou páku, přičemž by se měla jedna brzda včetně disku dostat pod hranici 300 g. Druhou variantou je trailový model Afterburner, který nabízí robustnější tělo, čistě hliníkové zpracování, ale stále přijatelnou hmotnost lehce nad hranici 300 g za jeden set.

FSA K-Force & Afterburner brakes

Obě brzdy vychází ze stejné konstrukce a nabízí podobné vychytávky. V obou například koluje v jejich nitru originální minerální olej FSA, obě mají možnost snadného nastavení vzdálenosti páky od řidítek (kolečko na páce) a rovněž i možnost upravit délku kroku (kolečko integrované do těla páky). V obou případech najdeme na druhém konci hadice podobně tvarovaný jednodílný třmen s velkým větracím otvorem, který rovněž slouží k vkládání/vyjmutí destiček – vyndávání vrchem.

FSA se chlubí, že by jejich brzdy měly být výkonné, snadno ovladatelné a přívětivé nejen uživatelsky, ale také s ohledem na servis – snadné odvzdušnění, možnost sundat (prohodit) páky aniž by bylo potřeba sundavat gripy, hadice, které lze snadno zkrátit apod.

FSA K-Force & Afterburner brakes

Obě brzdy by snad měly dostat vedle základních jednodílných ocelových disků (K-Force 140 a 160 mm, Afterburner 160 a 180 mm) také dvoudílné s hliníkovým unašečem.

FSA K-Force & Afterburner brakes

A nakonec, FSA se rovněž nechalo slyšet, že brzdy na trh nepustí dříve, než bude jejich funkčnost 100% ověřena (aktuálně je testují jezdci ve světovém poháru XC) a rovněž ne dříve, než bude k prodeji připraveno veškeré potřebné příslušenství, servisní pomůcky a díly (odvzdušňovací sady, podložky, těsnění atd.). Zdá se tedy, že půjde o poměrně silného bojovníka.