SRAM – nové páčky X0, X9 a X7 – konečně!
Milovníci páčkového řazení SRAM Trigger nejspíš posledních pár let, stejně jako já, skřípali zuby nad tím, jaké máslo se stalo z původního „dřevorubeckého“ řazení SRAM Trigger. Snad to opět bude „Bum, bum, bác,“ namísto současného „čvachty, čvachty.“
Kdo nestíhá tuto záplavu citoslovcí, budiž informován o skutečnosti, že dříve mělo řazení SRAM Trigger krásnou mechanickou a zvukovou odezvu při každém zařazení, postupem času ale reakce hlavní řadící páčky měkly a měkly až se stalo, že jsem narazil na kusy, kde člověk musel řadit na větší pastorky vyloženě podle citu – žádná zpětná reakce!
V materiálech souvisejících s představením nové generace řadících páček SRAM Trigger se sice přímo o tomto nic nepíše, tiše, vlastně dost hlasitě doufám, že i toto byl jeden z důvodů inovace řadících mechanizmů.
Krom toho, vyzdvihuje SRAM rovněž tyto body:
– nový design
– Zero loss shifting (řazení s nulovou vůlí na začátku kroku)
– menší kompaktnější rozměry apřepracovaný vnitřní mechanizmus – „německá konstrukce“ – snad to bude zase ONO!
– vnitřnosti inspirované sadou XX1
Přehazovačka SRAM X7 TYPE 2
Další s tímto tématem úzce související novinkou je přehazovačka SRAM X7 TYPE 2 se systémem třecí spojky, která pomáhá držet řetěz napnutý – netluče tolik o zadní stavbu, méně padá. Tato vychytávka, ač se to možná nezdá, je dle mého jednou z nejpodstatnějších inovací v MTB řazení za posledních alespoň 5 let, pomineme-li laborování s počtem převodů a jednotlivá inovativní řešení sady SRAM XX1.
Nakonec doplňme informaci, že všechny tyto nové produkty ač jsou ocejchovány číslicí 2014, tak by měli být v prodeji již letos během nejbližších měsíců.