Specialized Demo 8 Carbon oficiálně představen
Před časem jsem přinesli několik letmých informací o příchodu karbonového sjezďáku z dílen Specialized na trh. V rámci oblíbené redakční hry na zuřivé investigativní žurnalisty jsme se do tohoto tématu zakousli, nepustili se a dnes doplníme další střípky do skládačky. Tentokrát žádné dohady a špionážní fotomateriály, nástup sjezdové zbraně Specialized Demo 8 Carbon je oficiálně potvrzen!
Místem představení je italské Val di Sole, kde se tento víkend odehrál další závod světového poháru ve sjezdu a kde pochopitelně nemohou chybět ani jezdci týmu Monster Energy/Specialized Sam Hill a Troy Brosnan. Právě oni budou na místní kořeny a kameny poseté sjezdové trati drtit finální podobu karbonového rámu Specialized Demo 8 Carbon, který se již zanedlouho objeví v červenobílých prodejnách značky.
Hlavní roli závodního víkendu ale nebudou hrát hvězdní jezdci, nýbrž jejich soutěžní náčiní. Společnost Specialized představuje dva zcela nové sjezdové rámy, které mimo totožné geometrie shodně využívají technologii FACT carbon. Vrcholný model S-Works si dopřává prémiového karbonu s označením FACT 11m, který je doplněn, poněkud překvapivě, magnesiovou zadní stavbou. Dostupnější z dvojice rámů, Demo 8 I, si vystačí s karbonem FACT 10m a zadní částí z hliníku.
Novátorský přístup k metodě stavby rámu přinesl poměrně významné hmotnostní úspory, které činí celých 409 gramů oproti celohliníkovým modelům. Přepracování a vylepšení se dočkal i systém odpružení FSR pracující u obou rámů se zdvihem 200 milimetrů. Konstruktérům zdatně sekundovali testovací jezdci. Jejich práním bylo zejména snížit střed, čehož bylo dosaženo posunutím tlumiče v předním oku na spodní rámové trubce o kousek vpřed. Tím se také navýšila progresivní. Výsledná hodnota výšky středu je 338 mm. Jedna z nejnižších hodnot u strojů pohybujících se po tratích světového poháru. U karbonových strojů ale nebude tlumič s rámem spojen natrdo. Pozici předního oka bude možné měnit a takto upravit výšku středu (338, 343, 353 mm) a zároveň i ladit projev odpružení.
Aby toho nebylo málo pak vrcholné provedení S-Works, označované rovněž jako Team Replica, bude používat speciálně upravený zadní náboj DT Swiss, a na něm sedmirychlostní kazetu 9-26 zubů. To vše pro možnost nasadit menší převodník (32 zubů), který kolu s nízko položeným středem zajistí dostatečnou světlou výšku.
Modely S-Works a Demo 8 I Carbon budou na trhu dostupné již během podzimu. Vedle karbonových budou nadále k mání i modely hliníkové.