reklama

reklama

Prezentace novinek roku 2018 – Cannondale, GT, Mongoose

Jak jsem již dříve avizoval, druhá polovina srpna se pro nás novináře, a také obchodníky, nese ve znamení řady prezentací nových kolekcí budoucího modelového roku 2018. Maraton prohlídek nových kol, komponentů a doplňků startujeme v Novém Městě na Moravě, kde svou širokou produktovou nabídku předvedla společnost Aspire Sports, dovozce celé řady značek.

Shrnout novinky viděné v Cykloaréně Vysočina by šlo poměrně těžko, jelikož portfolio společnosti Aspire Sports je dnes až neskutečně široké a zahrnuje jak dobře známé značky kol (Cannondale, GT, Mongoose), tak i výrobce komponentů a doplňků. Namátkou Mavic, SRAM, Uvex, Fabric, Maxxis atd. Komplexní analýzu tedy nemá smysl dělat. Smysluplnější bude dát dohromady fotogalerii a jednotlivé novinky si ukázat a pojmenovat na vybraných případech.

Jako bonus k obecnému teoretickému představení vám v dohledné době naservírujeme ještě letmé hodnocení jízdních vlastností strojů GT Zaskar Carbon 9R (novinka 2018), Cannondale Habit Carbon (poupravená a jinak vybavená verze pro rok 2018), nebo silnice Cannondale Synapse Carbon (novinka 2018) s řazením SRAM eTap (moje první svezení s elektrikou SRAM).

Mongoose

Začněme u značky Mongoose, která je sice v nabídce společnosti Aspire již řadu let, poslední dobou to ale vypadalo, že se z našeho trhu zcela vytratí. V centrále Mongoose se ale stále pracuje, vyvíjí se nová kola a aktuální nabídka pro rok 2018 začíná opět dávat smysl i pro český trh, zejména v kategoriích dostupných kol, proto se Mongoose opět vrací i na českou scénu.

 

Úspěch by mohl mít kupříkladu nový trailový full Mongoose Salvo postavený na velkých kolech (29“) s nezávislým zadním zavěšením. Cena těchto kol startuje na částce 24 999 Kč!
Z trochu jiného ranku jsou primárně expediční (bikepacking) kola Mongoose Guide.
Tedy osobité Gravel biky s velkými plášti rozměru 29×1,75“, které slibují nekompromisní průchodnost terénem.
Menší připomínka kořenů značky Mongoose a jejich řada BMX a trikových kol.
Zajímavostí je i znovu ožívající all-mountain platforma Mongoose Teocali, kterou jsme si  mohli prohlédnout.
Poslední zastávka u značky Mongoose – modelová řada Tyax 29 představuje cenově dostupné hardtaily na velkých kolech, s moderním lehkým rámem a solidní výbavou.

GT

Značka GT jako by na jednu stranu trochu usnula a pomalu se vytrácela z širšího povědomí moderních bikerů, jelikož se poslední roky v její nabídce plně odpružených kol nestalo nic moc zajímavého. Tato situace zůstává, nový je maximálně elektrický pluskový full eVerb a pomalu se chystá nová generace sjezďáku GT Fury. K němu se ještě vrátíme jindy.

Dost se ale měnilo meziročně v sekci pevných kol, na trh se brzy dostane nová generace čerstvě představené řady GT Zaskar 9R na karbonu i hliníku, omlazené a rozšířené jsou vody hliníkových kol, kdy třeba jméno Avalanche nahrazuje současný Karakoram i v sekci 29“, hodně se událo také mezi dětskými koly.

V kuloárech se každopádně šušká, že GT intenzivně pracuje na kompletní proměně většiny svých fullů, na první představení si ale budeme muset ještě počkat.

Jakoby pocákaný lak, devadesátá léta se vrací!
Nebo něco decentnějšího?
GT se v roce 2018 hodně zaměřilo na design a lak svých kol. Poměrně častým jevem jsou pastelové barvy.
Mně se třeba GT Fury a GT Sanction v takovéto smetanové barvičce hodně líbí!
Podobný odstín najdeme i u řady Pantera – hardtail 27,5+, který u nás bohužel nemá příliš početnou základnu příznivců.
Mnohem větším trhákem by mohl být nový GT Zaskar 9R, který dostal nejen nový lak, ale hlavně výrazně vylepšený rám.
Zde vyfocený Zaskar 9R Carbon Expert je za zajímavých 64 990 Kč.
GT Zaskar 9R Carbon Comp za lákavých 48 999 Kč.
GT Zaskar bude dostupný i v dámské verzi se zajímavým designem.
Navíc postavený na menších kolech 27,5“.
GT, jak bylo zmíněno v úvodu, se hodně opřelo také do kategorie dětských kol.
Zde bude nabízen model GT Stomper v různých variantách s koly průměru 20“, 24, i 26“.
Charakteristický je extra nízký rám, kratší trailový posed a spíše širší pláště. K dispozici budou i různé varianty s ráfkovými či diskovými brzdami.
Pro MTB nadšence asi nic zásadního, pro obchod ale zcela klíčové jsou pevné modely GT Avalanche.
Ty nově nabídnou kola průměru 27,5“ (vel. S, M a L), ale i 29“ (vel. M, L a XL).
Dostupné budou i dámské verze s upravenou výbavou a jemně laděným designem.
Poslední zastávka u značky GT. Model eVerb ukazuje cestu, jakou se chce GT ubírat v oblasti elektrických kol.
GT eVerb je fullem s koly standardu 27,5+, s relativně jednoduchým ale účinným jednočepovým zadním zavěšením, s krátkou zadní stavbou a delším rámem.
Vybaven je motory Shimano STEPS E8000. GT eVerb bude mít i pevného bratra v podobě modelu ePantera. *Baterie k Shimanu Steps M8000 na prezentaci nestihli doručit.
Stálicí v nabídce značky GT jsou modely řady Grade. I zde se objevuje oku lahodící pastelový lak.

reklama

Cannondale

Cannondale své zásadní novinky vlastně již představil v průběhu roku. V naší původní reportáži jste se již mohli seznámit s novou generací strojů Cannondale Trigger a Jekyll (představení / osobní dojmy), před časem se světu představila inovovaná vytrvalostní silnička Cannondale Synapse. Novinky se ale najdou i jinde.

 

Některá kola se člověku prostě jen líbí. Cannondale SuperX SE (Special Equipped) je jednou z řady variací na téma Gravel biků Cannondale.
Základem je CX rám doplněný o širší pláště, s nimiž zvládnete jak asfalt, tak i štěrk a teoreticky i mnohem víc.
Nebo se vám více líbí čistě cyklokrosová verze Cannondale SuperX?
Zajímavá je rovněž novinka, respektive inovovaný Cannondale Synapse. Tedy vytrvalostní (pohodlná) silnička pro dlouhé tratě. I Synapse lze přitom zařadit do kategorie Gravel biků, minimálně několik verzí SE opět s širším obutím a uzpůsobením pro horší cesty a necesty.
Pokud byste ale chtěli zkusit pořádný terén a přitom držet v rukou berany, je třeba sáhnout po modelu Cannondale Slate s vidlicí Lefty. Tato řada vsází na koncept Road Plus, tedy kola menšího průměru (650B) s širšími plášti.
Moje osobní zkušenost s tímto kolem z roku 2015 byla úžasná, v roce 2018 přitom Slate dostal nové gumy WTB Resolute 650×42, které se díky poctivému vzorku neztratí ani v náročnějším terénu.
Spíše zajímavostí, než vyslovenou novinkou, je jedna ze základních verzí řady Cannondale F-Si, konkrétně model Carbon 5 (54 999 Kč), která na místo Lefty zaměstnává vidlici RockShox Reba.
V roce 2018 zapomeňte na „Bestii z východu“ (Beast of the East), nebo „Špatné návyky“, (Bad Habit). Cannondale omezuje svou řadu parametru 27,5+ čistě na pevné stroje jménem Cujo.
Tedy opět jedna bestie v podtextu – Cujo, alias vzteklý pes = klasický hororový román od Stephena Kinga.
Post hliníkové varianty modelů Cannondale F-Si nově plně přebírá řada Trail.
Cannondale Jekyll a jeho bratra Trigger jsme si osobně představili již z jara.
Zajímavým kouskem mezi modely Cannondale Jekyll je základní verze Jekyll 4.
Postaven je na hliníkovém rámu, s Foxem a s řazením Shimano SLX za cenu 81 990 Kč
Kompletní specifikace vypsaná přehledně na rámu.
Jedna z novinek roku 2017, Cannondale Scalpel Si, kterou jsme již letmo zkoušeli, dostává zajímavé rozšíření. Scalpel Si SE („SE“ = speciální výbava – Special Equipped) je kolem, které si ponechalo 29“ kola, přidalo ale na zdvihu. Z původních sportovních 100 mm všude je nově 115 mm vzadu a 120 vepředu.
Hrubší obutí a poupravený kokpit znamenají posun z čistě sportovní zbraně do roviny lehkého 29“ trailbiku. Tedy jakéhosi bratra modelu Cannondale Habit na velkých kolech.
Cannondale Scaplel Si SE bude nabízen též v provedení bez Lefty, kdy na jejím místě najdete vidlici Fox 34.
Cannondale rovněž nezapomíná na začínající jezdce, mládež a juniory. Zajímavými novinkami v tomto segmentu jsou dvě výrazně odlišné řady. Zaprvé dětský „plus bike“ Cannondale Cujo (20“), dost žádaná věc.
Nebo naopak odlehčená verze Cannondale Quick – zde v dívčí variantě s 24“ koly.

 

Další novinky a značky spadající pod křídla společnosti Aspire Sport si představíme v druhé samostatném článku. Jedná se o značky SRAM, RockShox, Truvativ, Zipp, Mavic, Uvex, Maxxis nebo třeba Fabric.

Foto: Štěpán Hájíček