Cannondale Synapse 2018 – Tech news

Zaměření našeho webu je sice primárně terénní, silniční kola nám ale rozhodně nejsou cizí, proto se pojďme podívat na jednu zajímavou novinku z rodiny Cannondale, novou generaci modelu Synapse pro rok 2018.

(tisková zpráva)
Značka Cannondale dnes představuje zcela novou verzi svého mnoha oceněními ověnčeného závodního kola z kategorie endurance s názvem Synapse. Kolo je stvořeno pro všechny, kteří vyznávají těžké a daleké vyjížďky a bylo přepracováno pro navýšení komfortu, výkonu a schopnosti bezproblémové jízdy na jakékoli silnici.

Nový Synapse má vylepšený systém mikro pružení SAVE, který nově zahrnuje i řídítka a představec SAVE SystemBar. Doplňuje ho sedlovka SAVE a výrazně lehčí rám a vidlice s průchodností plášťů o šířce až 32 mm. Díky tomu je opravdovým vytrvalostním strojem pro všechny vytrvalostní jezdce.

Technologie mikro pružení SAVE byla součástí konstrukce Synapse od počátku tohoto modelu v roce 2006. Flexibilní zóny v rámu a vidlici slouží k pohlcování vibrací a udržují jezdce v komfortu s vynikající kontrolou nad kolem na jakémkoli povrchu. Nový Synapse má tento nově přepracovaný systém v zadní stavbě, vzpěrách zadní stavby, nohách vidlice a doplňuje jej sedlovka SAVE o průměru 25,4 mm a nový systém představce a řídítek SystemBar.

Dohromady tvoří komplexní systém, který chrání před vibracemi a rázy, ale bez přílišné izolace jezdce od povrchu. Pro maximální čistotu přední části obsahují nová řídítka integrovaný a odnímatelný držák, který dokáže najednou pojmout jak počítače Garmin, tak světlo Lumaray.

„Ergonomický a eliptický tvar SAVE řídítek se skvěle drží a přináší daleko vyšší míru poddajnosti než standardní řídítka. Skvěle tak doplňují zbytek systému mikro pružení SAVE na kole a celkově přináší velmi komfortní jízdu a navyšují kontrolu nad řízením kola,“ řekl David Devine, Senior produktový manažer silničních kol Cannondale. „Navíc systém složený ze dvou částí přináší vzhled integrovaného systému, ale bez jeho nevýhod, takže si jezdci mohou vylepšit pozici na kole výměnnou představce i změnou sklonu řídítek o 8 stupňů.“

Pozice jezdce je velmi důležitou součástí kol v kategorii vytrvalostních strojů. Synapse Endurance Race geometrie je velmi vyvážená a spadá mezi plně agresivní závodní posed a uvolněnou vzpřímenou komfortní pozici konkurenčních kol této kategorie. Jezdec Synapse je tak velmi nízko s dopřednou pozicí za řídítky, která je potřebná pro rychlost, s dostatečným komfortem vhodným pro dlouhé jízdy.

reklama

Pro navýšení výkonu a zlepšení závodních vlastností tohoto vytrvalostního stroje je nový Synapse 2018 lehčí a zároveň i tužší ve srovnání s předchozím modelem. Samotný rám je o 220 gramů lehčí pro rychlejší akceleraci a schopnosti kola ve stoupáních. Zvýšení tuhosti o 10 % v hlavové a středové části rámu bylo dosaženo zdůrazněním asymetrické konstrukce rámu, která lépe odolává silám od kotoučových brzd a pedálů. Celá konstrukce rámu je optimalizovaná u různých velikostí včetně změny rozměrů trubek a vedení karbonových vláken.

Koncept optimalizace rámů u různých velikostí je dotažen ještě o stupeň dále, kdy se nabízí tři různé rozměry hlavové trubky a tři různá předsazení osy u vidlice. To umožňuje dosáhnout u každého rozměru rámu stejné tuhosti přední partie a konzistentního jízdního projevu.

Pro navýšení možností kola k objevování nových míst, má Synapse zvětšenou průchodnost pro pláště až do skutečné šíře 32 mm a skryté montážní body na blatníky. Dalšími zajímavostmi jsou pevné osy na předním i zadním kole a jednoduše nastavitelné kotoučové brzdy díky standardu Flat Mount. Samostatnou kapitolou je inteligentní port pro kabeláž, který zaručuje čistý vzhled a vysokou modularitu rámu pro veškeré možnosti od mechanického vedení, přes eTap po Di2.

Se svým závodním výkonem, schopností jet kamkoli a celodenním komfortem je nový Synapse dokonalým vytrvalostním strojem, který jede jak po hladkém asfaltu, tak i po štěrkových cestách.

Celá nabídka na trhu obsahuje 3 stupně výbavy na rámu Hi-Mod v cenách od 175 999,- do 269 999,- Kč a 7 modelů na karbonovém rámu v cenách od 73 999,- po 163 999,- Kč. V nabídce budou i 4 modely v dámských variantách.


Podrobnosti najdete na českých stránkách Cannondale www.cannondalebikes.cz

Foto: Cannondale

Cannondale Womens Synapse HM

Cannondale Synapse Carbon Disc

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Vojtěch Martínek

    Nejsem silničář, ale rám vypadá krásně a ten začínám koketovat s tím, že bych si právě nějakou „pohodlnou“ silnici pořídil a naštěstí jak vidím, všichni výrobci tímto směrem míří, což je skvělé. Ne každý je závoďák. Canyon má krásnou Endurance, Specialized Roubaix, nyní by bylo fajn, kdyby i čeští výrobci přišli s takovým modelem na karbonu. Pells, Author…

    • Pravda, třeba Aura od Authoru je fajn kolo na vše, kdyby byla na karbonu nebylo by to špatné ☺️

      • Vojtěch Martínek

        Když ono právě v tom pohodlí / flexi materiálů ten karbon dokáže dělat divy. Nejsem metalurg, ale pro mně hliník značí relativně tvrdý materiál s problematickou charakteristikou co se týče snášení opakujícího se ohýbání. Prostě praská. Ocel je na tom o poznání lépe a říkám si, že hodně hodně zajímavé kolo i může být Author Ronin. V testech si jej moc chválí a ta cena je jednoznačně super. Takže vlastně možná ani karbon není třeba. Chtělo by to projet.

        • Vojtěch Martínek

          Jen ta váha…:-/. To je na úrovní horského kola…

        • Ono vždy záleží na tom jak je který rám udělaný a navržený. Karbonový rám může být hodně tvrdý hliník zase překvapivě pohodlný. Aura je toho příkladem. Nebo když už jsme Cannondale tak třeba nové modely CAAD taky dokáží velké věci. Jinak Ronin je krásný, ale hmotnost oceli je v tomto případě prostě daní za komfort a neortodoxní vzhled.

          • Vojtěch Martínek

            Je mi to jasné. Ono taky za tu cenu člověk nemůže čekat takové zázraky. I když když mě ten Váš článek trochu nakopnul, tak jsem podíval na Canyon a koukal jsem , že nejlevnější karbonový model Endurance s kotoučovkami a to jejich dělenou pružící karbonovou sedlovkou mají za 47000,- což mi přijde neskutečná koupě. A váha 8,5kg. Tak si říkám, že tolik bajkerů na nějakém takovém štěrkoletu/silnici jezdí, že to má něco do sebe, že si to pořídím asi dříve než jen až budu starý a nebude se mi chtít lítat v terénu. :-DDD

          • Štěrkolet můžu jedině doporučit. Vlastním starší CX mašinu a když se mi nechce na bike je to super rozptýlení. A když na to člověk hodí užší gumy tak se hezky svezeš i na asfaltu 😉

          • Daniel Kovářík

            Štěrkolet je fakt fajn. Postavil jsem si svůj i s HS a z hliníku a nakonec nejpoužívanější kolo.. A hliník není špatný pokud to firma umí. Takový Cannondale je fakt jinde než konfekce. Nevěřil bych. A karbonová sedlovka taky pomůže. Dobrá. Ale něj co sem jel zatím GT Grade v karbonu.

  • Fotřík co má kufřík

    Krása je v jednoduchosti, Ďábel v detailu. Štěrkolet na kořenech píchá, ložiska trpí, ale svět kolem letí … neskutečně rychle… neskutečně. Odsunul sem tímto nákup ele bikú o pět až deset let. Ty waty co vyždímeš z gravelu tam budou číňani cpát ještě pár zim.
    pápá Táta