RB IQ 575 – TEST (jízdní vlastnosti)

RB IQ 575 - TESTV sedle redakčního RB IQ 575 řádíme již téměř celou sezonu, ale doposud se nějak nedostalo času a příležitosti, abychom si podrobně popsali jeho jízdní vlastnosti. Tak to pojďme napravit právě teď. Začneme u kola jako takového, následně přidáme samostatné hodnocení klíčových komponentů a praktické postřehy z celé sezony.

Představovat naše redakční testovací RB IQ 575 snad již nikterak zevrubně nemusím. Kdo sleduje web BikeAndRide.cz pravidelně, jistě dobře ví, co na něm je a není a jaké komponenty se na něm v průběhu roku vystřídaly. Všechny ostatní bych pak „ve vší slušnosti“ odkázal k zadání hesla „RB IQ 575“ do pole „Hledat“ na našem webu, případně vám ušetřím pár dotyků vašich prstů na klávesnici a doplním přímý odkaz – Redakční RB IQ 575 – přehled.

Hezky popořádku

Myslím, že ani tentokrát nemá cenu začínat jinak než s tradičním popisem posedu. Přiznám se hned zkraje, že prapůvodně jsme chtěli IQčko velikosti M/17“, ale pak se to nějak zamotalo a nakonec dorazila velikost L/19“. Nakonec to ale až tak moc nevadí. K čemu jsem se chtěl však dostat je, že pokaždé, když vyskočím do sedla Chromag Trailmaster DT s extra polstrovanou špičkou, cítím se zde jako za kormidlem zaoceánské lodi.

reklama

Dejte mi větší kormidlo!

Obvykle je to ale jen první šok, který brzy přejde v zapomnění. Ony totiž první dojem rozměrného korábu podtrhují i respekt budící DH řidítka Chromag OSX. Ta byla původně v šíři 780 mm, Zed, který na redakčním RB jezdí nejvíce, si je ale po měsíci přemlouvání zařízl na 760 mm. Zprvu mi to nevadilo, ale když jsem si teď na Turneru Burner 275 zkusil 800 mm rodla Chromag BZA 35, nevím, jak se budu srovnávat s čímkoliv užším!

To jsem ale zas jednou krapet odbočil…

Na co jsem chtěl poukázat je skutečnost, že naše RB IQ 575 v náležité velikosti a s popsaným osazením není vyložené tintítko. Avšak vzhledem k tomu, že řidítka drží krátký představec Chromag Ranger (60 mm), není jeho posed ani na nás spíše „M-kové“ jezdce zbytečně dlouhý. Je tak akorát trailový, přiměřeně vzpřímený, přitom však nijak zbytečně kolmý, aby se na kole nedalo šlapat. Větší velikost mu dává i určitou jistotu navíc. M-ko, které má o 1 cm kratší hlavu, o 2 cm kratší horní trubku a je o 5 cm nižší, by bylo zřejmě o něco hravější, ale především nižší.

RB IQ 575 - TEST

20 let starý koncept!

Jeden kamarád, nebudu jmenovat, se nechal slyšet, že RB používá skoro 20 let starou koncepci zadní stavby. Ano, takovýto čistokrevný McPherson byl k vidění již v prvopočátcích plného odpružení horských kol, konkrétně na kolech AMP B2 a jeho následovnících, kteří se objevovali již od roku 1995 (z něj vzešlo řešení FSR, které Horst Leitner později prodal značce Specialized). Ale proč nevytáhnout na světlo světa klasiku, když ji lze s dnešními materiály a výrobními postupy „dotáhnout k dokonalosti?“ Zkrátka a dobře, systém zadního zavěšení u RB IQ 575 funguje jak má! Co se týká samotných reakcí na šlapání, tak pokud na sedle neskáčete jako hladová opice, nemusíte nic zavírat a ono to jede…

A jede to vážně krásně!

Zadní partie je při šlapání jistá a pevná, odpružení není zbytečně houbovité, ani když mu ponecháte absolutní volnost, přitom krásně a ochotně zobe i ty nejmenší kamínky. A to máme na našem stroji nestandardně namontovaný tlumič RockShox Monarch Plus RC3 s expanzní nádobkou, který je extra aktivní. Přitom si nevzpomínám, že by mi kdokoliv z naší testovací crew říkal cokoliv o tom, že by snad používal třípolohovou páčku komprese na tlumiči. Vždy ji jen zkontrolujeme, zda je skutečně v poloze „Open“ a pak už se jen jezdí!

RB IQ 575 - TEST
Nestandardně nasazený RockShox Monarch Plus RC3 – i on je zárukou jemného chodu, vysoké aktivity a nezdolného apetitu zadní stavby

To si děláš Oozy!

Ona ke snadné akceleraci a lehkosti jízdy přispívají i samotná kola Spank Oozy v parametru 27,5“, ale o nich samostatně snad až příště v díle věnovaném jednotlivým komponentům. Nyní bych snad jen dodal, že jsou i po více jak půl roce provozu krásně pevná, tuhá, celkově drží a dobře jedou. Za ty peníze! Proč bychom měli utrácet několikanásobek za karbon???

A teď to hlavní!

Jak to péruje? Krásně, chtělo by se říct a tím celou otázku odpružení uzavřít, ale to bychom vám přeci neudělali. V průběhu roku jsem se v této souvislosti díky střídání komponentů utvrdil v jednom názoru, a to totiž, že je těžké hodnotit samostatně zadní stavbu, když nejste spokojeni s prací vidlice. Zcela konkrétně, když byla na našem RB nasazená Magura TS8 R, měl jsem ze zadní partie smíšené pocity – celé kolo nějak moc poskakovalo. Avšak po návratu vlády Suntouru (S)Auron RC2 jsem si mohl znovu vychutnat tu skvělou práci klasického McPhersonu.

RB IQ 575 - TEST
Kola Spoank Oozy Evo 27,5 a pláště Maxxis High Roller II (27,5×2,3″)

Samet vpředu, samet vzadu

Drkotající vidlice vás zkrátka omezuje ve vnímání zbytku kola. Když ale přední odpružení běhá sametově hladce, můžete se plně soustředit na práci zadní partie. A ta stojí skutečně za řeč. Podpořena „velkým“ tlumičem je zadní stavba eRBéčka až pohádkově vnímavá a aktivní. Jedete po polní cestě a skoro nevnímáte, když se z hladké pěšiny stane valcha rozdupaná od koní. No, trochu přeháním, ale chápete, doufám, kam tím mířím? Pak přijde náročnější terén a zadek pořád maká o sto šest, ne-li víc.

Létající Ir

Přitom ale není nesmyslně lineární, přehnaně aktivní a tak podobně. Ke konci totiž přiměřeně tuhne a nenechá vás mlátit se v dorazech. To nejsou jen moje slova, ale na našem kole jezdil a skákal Kuba a také jeden kamarád (poznáte ho na fotkách) přezdívaný „Ir“ pro jeho zrzavý plnovous. Tenhle panáček má okolo sto kileček a přestože létá krásně, tak některá přistání jsou prostě tvrdší než jiná. A ani on si nestěžoval, že by byl zadek RB přehnaně měkký. Škoda jen, že jsem na RB nejel třeba letošní Enduro Race Ještěd, tam si musel Zed skutečně chrochtat.

Redakční RB IQ 575 - prvni postrehy z jizdy
Létající Ir (foto Jakub Douda – fotoJD.cz)

Jediný zádrhel…

…který jsem zaznamenal, bylo určité kroucení a žvýkání zadku na Rychlebském Super Flow. Ano, než mě začnou kamenovat kritici značky RB, s naprostou otevřeností říkám, že zadní stavba IQ 575 není tou nejtužší v dané kategorii. Bude to možná trochu nefér, ale vedle takového GT Force X Carbon Expert je RB jako urostlý smrk vedle gigantické sekvoje. Tím chci říct, že GT je v tomto směru hodně ultimátní, zatímco RB osciluje okolo průměru. Není ale zase žádná čerstvě narostlá břízka, co by se ohýbala již při lehkém letním vánku.

Poznáte rozdíl?

Ano, v extrémních situacích poznáte, že zadek není pevný na 1000%, ale jinak si na tento možný handicap snad ani nevzpomenete. Nechci se zde ohánět argumenty jako u řady testů Manitou Dorado („jasně, chodí krásně, jen se trochu kroutí, to ale vlastně není na škodu…“). Ne, na Rychlebském Super Flow jsem se v některých velkých klopkách necítil moc jistě.

Měl jsem pocit, že mi trochu plave zadek, navíc se vlivem velkého přetížení výrazně stlačil tlumič a ještě se mi úplně nezdál tlak v zadním kole. Tohle ale bylo jediné místo, kdy jsem tuto slabost pocítil. Na jaře v Kruškách jsme s RB IQ 575 podnikali velké skopičiny a že by se nějak nehezky kroutilo, to nikdo z nás nekomentoval, nebo snad ani vůbec neřešil.

RB IQ 575 - TEST
Zadní stavba neoplývá čepy jak je dnes moderní, i tak je ale slušně tuhá

Vraťme se na začátek

Tím bychom měli uzavřenu otázku zadní stavby a můžeme se obloukem vrátit na začátek, jelikož mi došlo, že jsem poněkud vynechal ovládání. Zde jsme u RB zaznamenali dvě polohy, jelikož jsme v průběhu roku střídali dvě vidlice – Magura TS8 R (150 mm) a SR Suntour Auron RC2 (160 mm). Tu druhou z eRBéčka už jen tak nesundám! Při 150 mm vepředu, což plně koresponduje s délkou kroku zadní stavby, je IQ 575 příjemně hravé a rozverné, nikoliv však zbrklé. I v tomto set-upu je znát jeho přirozená stabilita, která přijde vhod v technických pasážích a ve vysokých rychlostech.

Když ale vyměníte 150 mm za 160 mm a také 32 mm silné nohy za 34 mm tlusté kmeny, řízení se změní. Celé kolo se více položí, z deklarovaného úhlu hlavy 67° se stane cca 66,5°, přitom se však nepromění v nesmyslný chopper. Jen pak o něco víc převažuje stabilita nad vyslovenou hravostí. Zároveň ale dodávám, že nejde o tupost či projev blízký DH kolům.

RB IQ 575 - TEST
SR Suntour Auron RC2 našemu kolu nejen sluší, ale hlavně chodí skutečně luxusně!

Zas to GT Force…

Když si opět pomůžu příměrem k GT, pak Force X, který aktuálně testujeme a z Rychlebek jsme si přivezli první dojmy, je s identickými hodnotami zdvihu (160/150 mm) o řád či dva jinde. Mně se na něm třeba jezdilo dobře, protože jej v rychlých rozbitých pasážích nemusíte tolik řídit, jen to pálíte dolů hlava nehlava, kořen nekořen. Kuba si ale stěžoval na to, „že to kolo jede úplně samo!“ Když pak přesedl na RB IQ 575 (tehdy ještě s Magurou) výskal radostí nad jeho hravým projevem. A to tu srovnáváme RB velikosti L a GT velikosti M!

Chápete?

RB IQ 575 je se 160 mm vpředu dostatečně stabilní na to, abyste s ním hravě sjeli Ještěd i většinu krkolomných a extra strmých sjezdů okolo Prahy (Oběšenec, Jarovská skála, Závist…), přitom vás nenechá na holičkách, když s ním budete chtít kličkovat mezi stromy na Točné okolo potoka na legendárních „Lávkách“ či kdekoliv jinde.

Tak, a teď bych řekl, že dnes máme popis základních jízdních vlastností našeho RB IQ 575 plně vyčerpán. Komponenty a jejich samostatný rozbor nechávám na příště, stejně tak bych chtěl dát dohromady i přehled našich praktických postřehů a zkušeností. Jak funguje zadní pevná osa RB, jak se obouvají Maxxisy na kola Spank Oozy, jak se někdy pereme s vedením lanka k sedlovce KS Lev Integra atd.

Naše RB IQ zcela rezignovalo na nášlapy! Vozíme jen platformy Chromag Contact a boty Five Ten Freerider VXi.

RB IQ 575 - TEST

Více informací o tomto kole najdete na webu
www.rb-bike.cz
RB-logo

Hodnocení (0-5*)
Faktor zábavy * * * * *
Ovládání * * * * *
Zadní stavba (celek) * * * * *
Efektivita odpruž. * * * * *
Citlivost * * * * *
Aktivita * * * * *

Líbí se… Dalo by se zlepšit… Pro koho?
Lehký a tuhý rám, který jde krásně „za pedálem“
Vnímavost zadní stavby a její celkově kultivovaný chod
Efektivní projev zadní stavby při šlapání
Aktivita zadní stavby a stabilita na konci kroku
Tento rám s naprostým klidem zvládne vidlice se 150-160 mm zdvihu, záleží jen na vás, co od něj očekáváte
S ohledem na předchozí bod – RB IQ 575 může být jak komfortním rychlíkem na vysokých nohách, tak i neohroženým drtičem enduro trailů
Ač to nevypadá, do rámu pasují klasické tlumiče bez jakékoliv úpravy
Někde se nám podařilo promáčknout rám zespoda u středu…
Zadní stavba je při extrémním zatížení lehce poddajnější
Chtěli byste vnitřní vedení bovdenů?
Vzhled je na dnešní dobu možná až moc jednoduchý! Nebo je to jeho přednost?
20 let stará koncepce zadního zavěšení, ale to můžete říct o jednočepu Orange nebo FSR také…
Pro Zedova tátu! Ano, proč chodit okolo horké kaše. Zdeňkův táta si naše RB vyzkoušel letos v létě na dovolené a po chvíli dumání si jej objednal taky! Tohle kolo má prostě něco do sebe a vzhledem k možnosti individualizace vybavení (konfigurátor výbavy RB) může hrát různé role. Nemálo strojů RB IQ 575 vídáme na závodech Enduro a pro takové nasazení doporučujme vidlici se 160 mm a ideálně 34 mm nohami (Suntour Auron, RS Pike, Fox 34, Marzocchi 350, Manitou Mattoc). Stejně tak ale může být IQčko komfortním strojem pro cestovatele, kteří občas potřebují zkrotit náročnější terén (ideál vidlice se 150 mm). Záleží jen na vás, jak si své RB poskládáte!

RB IQ 575 - TEST

RB IQ 575 – individuální stavba
Rám AL 7020 T6, systém RB DL
Zdvihy – přední/zadní 160*/150 mm (*SR Suntour Auron)
Vidlice SR Suntour Auron RC2, 15Q-LOC2 – BP Lumen
Tlumič RockShox Monarch Plus RC3 – SRAM
Řazení SRAM X01 (1×11) – SRAM
Přehazovačka SRAM X01 – SRAM
Kliky SRAM X01 DH (34 zubů) – SRAM
Pláště Maxxis High Roller II (2,75×2,3″) – Aspire
Kola Spank Oozy Evo 27,5 – BikeStrike.cz
Řidítka/Představec Chromag OSX (zaříznuto na 760 mm)/ Chromag Ranger (60 mm)- Protocyccles
Brzdy Magura MT7 (disky 203/180 mm) – Pell’s
Pedály Chromag Contact – Protocycles
Sedlo Chromag Trailmaster DL – Protocycles
Gripy Chromag Basis – Protocycles (aktuálně na test Ergon GE1)
Sedlovka Kind Shock Lev Integra (starší kousek od Petra Heiníka) – Katmar
Hmotnost 13,3 kg (vel. L/19″, bez pedálů)
Délka posedu 51 cm (špička sedla – osa řidítek)
Cena rámu 21 617 Kč – RB

RB IQ 575 - TEST
Geometrie – RB IQ 575

RB IQ 575 – enjoy the ride from BikeAndRide.cz on Vimeo.

Foto: Štěpán Hájíček / Jakub Douda (fotoJD.cz)

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • Matys-ak

    Super test, díky za něj!

    IQ 575 je můj favorit na příští „sezónu“, váham jen kvůli zadní stavbě…..

    Co životnost tlumiče? Jak je na tom po testu?

    • Tlumič je po sezoně stále v plné kondici. Žádný vakl ani jiné opotřebení. Dokonce jsme zatím nemuseli měnit ani kluzná pouzdra u předního oka. Petr Heiník má skutečně pravdu když říká, že tlumič v jejich závěsu není namáhán o moc víc než u klasické zadní stavby.

  • Vanis

    ale no tak celou dobu čekám na hodnocení a nic :,( njn pozdě včera konečně dostaveno IQčko Auron a komplet XT 1×10:))

    • Luky Kuky

      Mohu se zeptat na rozsah kazety a počet zubů na převodníku? Díky

  • Ondra Kliment

    Výborná recenze. Jsem jen rád že to potvrzuje moje poznatky se starším IQ6 na 26 kolech. Hned jsem tam hodil RS Lyrik se 160 mm zdvihu a nic jiného nechci. Až budou 26 definitivně pohřbené, co se týče náhradních plášťů a ráfků, tohle RB 575 bude bude jasný nástupce. Škoda jen že RB nezkusí 29 kola. To bych mnohem radši. Ale proti gustu…

    • Díky!

      Pro doplnění, RB 29″ samozřejmě dělá – IQ 290 http://www.rb-bike.cz/ramy-kola/67/78/iq-290-ram, ale rozumně jen se zdvihem 115 mm. Kola typu Specialized Enduro 29 jsou dle mého krapet mimo. Tedy pokud nemáš 2 metry a víc… Ale jak píšeš, proti gustu…

      Jinak až pohřbíš své IQ6 bude snad na světě konečně i zbrusu nové enduro RB 27,5″ na které se letos nějak nedostalo, na jaře už by snad mohlo… (ťuk, ťuk, ťuk…)

      • Ondra

        No kurňa já na něj snad stihnu ušetřit.

        Řekněte někdo Hejníkovi, že jesi bude cena přes 24000, tak si ten rám koupím ve výprodeji u konkurence 🙂

        Mluvím sám proti sobě :), ale na co enduro? když tohle český enduro projede sprstemvnose…

        Pokud postaví péťa s romčou houbu co bude umět skákat a vyjede koutecký enduro budu velice usměvavý táta už čtyř kloučků. Ti se budou prát; tak jen aby zbyl čas na ty hliníkový. Jen houšť. Kde na internetu najdu RB rumors?

        Štěpáne pusť pusť pomluvu 😀

        Bude kategorie frírajd nebo jen přejmenujou na Enduro?

        A a a bude sedlovka pro velký kluky ?

        • O tom novém kole moc nevím, ani kde je RB rumor… Ale bude určitě na hlíně. To karbonové IQ co kolovalo po netu byl jen studentský projekt – tedy studie na diplomku, žádný reálný prototyp…

          • Ondra

            Díky, je potřeba to dráždit. Je potřeba to doladit. Myslím, že víc lidí děsila představa DH kola zavěšeného na IQ řešení, tak jak to bylo při vývoji posledních gravity kol od RB. Těch možností je dneska tolik, tak jedině dobře, že je tu česká zámková (garážová) dílna co to dotáhne ve vlastní režii na funkční kola a marketing nechá konkurenci. Ještě sem ani nepodřel rám. Zato Aurona sem vohobloval na hliník nezkrácenou hadicí. Konkurence venku drží ceny převysoko. Není kam spěchat. Kolik reálnejch RZ pro plnohodnotný EN se v krajích zdejších najde. To kolo doroste tak, jak doroste jezdecká základna. V současnosti se jezdí hodně na kolech laděných na náročnější podmínky než tu běžně člověk potká. A komunita teprve roste.

  • Lukáš Běhal

    Kamarád má IQ 6 už 4 rokem. Na kole najezdí ročně zhruba 3 tisíce (půlka cesta, půlka terén). Za tu dobu 2x netěsnost tlumiče Fox (přiznám se že nevím jakej model) Nedávno jsem mu měnil všechny ložiska na rámu a pouzdra na uložení tlumiče, bač zadní stavba při šlapání chodila tak, že se sedlová trubka pomalu dotýkala horní vzpěry zadní stavby. Bohužel výsledek nebyl, jaký jsem očekával. Z jara na kolo půjde asi nový tlumič. Ale abych jenom nehanil, tak teď jsem měl kolo půjčené na dva týdny a uznávám, že se mi na něm jezdilo parádně a je všestrané 🙂 Jen ta tuhost zadní stavby není nic moc. Jak se zde psalo RB používá McPherson a toto zavěšení prostě potřebuje silnější tlumič nebo musí částečně zachycovat i axiální síly působící na kolo (stačí se podívat na auta, jaké jsou rozdíly v provedení tlumičů pro zavěšení McPherson a třeba lichoběžník).

    • U nás to překvapivě stále drží a to kolo rozhodně nešetříme. Jinak s tím McPherson, to je jako rozdíl klasické MTB vidlice a paralelogramu Proflex nebo třeba GermanA kde je jen takové malé šidítko…

  • Lolek

    Ahoj,

    jak se vaše RB chová směrem do kopce v porovnání s dříve testovaným Canyonem Strive v XC modu ?

  • Ondro: V zásadě souhlasím, ale proč nenechat třeba IQ 575 jako lehčí a vskutku všestranný all-mountain, s takovou bylo tohle kolo ostatně navrženo, a vedle něj nabídnout mašinku která bude mít třeba jen o 10 mm více zdvihu, o něco tužší rám a poladěné úhly ať si každý vybere. Ideální příklad je kolekce 2014/2015 Lapierre Spicy a Zesty. Obě kola byla dřív docela rozdílná, teď je dělí 10 mm zdvihu a zdánlivě titěrné rozdíl v geometrii. Teď o víkendu jsme na západě jezdili traily, kde jsem se na RB IQ575 bál a v sedle GT Force X (se záměrně tupou hlavou) sjel dobře o 40% víc a s o dost lepším pocitem. Ale hodně záleží na jezdci a já se přiznám, že trpím na závratě a nemám rád extra strmé padáky a když už, tak ať má moje kolo pořádně tlustou vidli a úhel hlavy třeba 66°. Nebo třeba Enduro Race Ještěd, či Špičák, nebo Rychleby… Tam jsou regulérní DH sekce, kde s „malým kolem“ skoro nemáš šanci! Ale je to samozřejmě o tom, co kdo jezdí. A ještě jedenpříklad. Patriot Evo. Když Jára Spaceman doladil Evo, došlo mu, že nemá cenu vyrábět Patriot na 140 mm, protože „velkej brácha“ jede do kopce stejně dobře a dolů toho umí ještě pár desítek procent víc. Howg 😀

    • Ondra

      Paráda.
      Doslova; já jen dráždil. Uvidím jak novej malej Auron, ale jinak seup dvoje kola, dva rámy od pana Romana a jedna vidla a od Sudet po Rychleby (spíš Ještěd) pokryto, zatím mám na 575 max. stovku, ale je tam ještě rezerva-je to žiletka a je kam růst. Hlavně se mi s ním nechce do dvojáků kůli nedoletěnejm hranám, případně DH sekce jezdím na 60% a naženu to při šlapání… a tu vidím potenciál.

      Ps. po tom co se děje v Novým městě s pojetím xc (na živo sou ty kameny nějaký divný:D), je třeba pozvednout i enduro na úroveň zahraničí. To zdílení tratí už by bylo vážně třeba. Rád bych si při ujetí 5000 km vybral dopředu, co pojedu. Mám to na dva singly ze tří přes hodinu autem, ale věčí kopce se mi naslepo objevovat nechce. Nějaký tipy na reálný enduro v čechách? 🙂

      • Tipy na real Enduro? Trasy Ještědského Enduro Race, to asmé na Špičáku, Enduro X Race v Sušici. Jinak obecně krušné hory, Jeseníky, Krkonoše (když to člověk dobře zná), Beskydy… No vlastně všechny naše hory. I na Šumavě jsou super traily!

    • Ondra

      A především je tomu patnáct let co sem se ptal v šedesát devítce: „Máte kolo na všechno? Baví mě jezdit a bydlím v horách.“ No máme tady to to to na tototento – jinak by ten rám musel bejt pane z teleskopickejch trubek.
      A Ha a dnes budou na trhu malosériový kola ve zdvihu, který ty hory daj dvě vedle sebe. Naše doba se mi líbí :).
      Vždycky sem se chtěl nechat unášet proudem mainstreamu. Když si člověk počká … 😀

  • Gusta

    Zdar,

    mam skoro 2m a vlastnim IQ6 na 26″. Uz jednou jsem byl za PH se zadni stavbou, ponevadz jsem chytnul vakl mezi tlumicem a zadni stavbou. Kdyz clovek jede, tak na to trochu mysli a setri kolo, protoze vi, ze se to muze stat znova. Takze jsem k zadni stavbe skeptickej. Ale jinak je to universalni kolo.

    • Cempa

      Hele a jak jsi ten problém s PH vyřešil ?? Spraví to novej adaptér na tlumič ? Já mám totiž ten samej problém. Popravdě řečeno mě ten pocit taky nenechává úplně klidným. Na druhou stranu zase přežil Planai Bikepark. Nicméně, zadní stabu už mám druhou..

      • Opravářem praček sem už dvacet let

        Souhlas, jestli nový rámy nevyřešej zadní stavbu, bude to mrtvej koncept. Já při nákupu počítal s výměnou a po záruce s ochotným přístupem. Pokud mám zůstat stálým zákazníkem, nenechám se odrbat. Konkurence je obrovská, zatím sem zničil všechno kromě brzd a rámu, ale protě s tím za ty prachy počítám.

        PRO VŠECHNY : Je známá cena zadní stavby modelů IQ pro prvního majitele; Pokud bude hrazena? Patku mám taky náhradní, protože sem tam nevydrží.

      • Gusta

        Jo vymenil mi tam adapter na zadni stavbu.Ja mel jeste prasklej ram u uchyceni tlumice a zadni stavbu. PH to nechal vymenit komplet, ponevadz mam jiny seriovy cislo ramu. Musim ocenit jejich pristup k reklamaci. Ale na druhou stranu by to melo byt odladeny.

  • Snad vás všechny uklidním, když ještě prozradím, že z toho co jsem vyčetl „mezi řádky“ bude nové plánované Enduro RB 27,5 pracovat s jiným druhem zadní stavby. Když to řeknu blbě: „něco víc mainstreamového.“

    No, musím se Petra zeptat, jak jsou na tom. Pokud bych se na něm mohl povozit již na jaře příštího roku, byl bych vážně happy jak grepy 😀

    • Ondra

      Pokud rozeberu mainstreamový media, koláč RibízBrusinky vykouslo BikeandRide. Kdo jiný by to měl udělat, když má Čárys blackout. Aneta Langerová už voláááá: puč mi svézt.

    • Ondra

      Ps.:mezi řádky vím, že tlumič stávající délky nepoužiju. To sem si ověřoval ihned po prvním jarním leakage[i].

      • Cempa

        Mainstream nemusí nutně znamenat, že to je špatný směr. Taky není úplně jednoduchý v dnešní konkurenci obstát s dobrým a hlabně cenově dostupným řešením. Já jsem třeba se svým IQ 6 z roku 2010 spokojený co se týče jízdního projevu. Ten prasklý rám a vakl na tlumiči v adapteru přisuzuji konstrukčním mouchám, koneckonců v mém případě to byla jedna z prvních serií. Pozáruční servis a komunikace je zase u RB na jedničku.

        Otázka dostatečné stability této zadní stavby je celkem oprávněná. Na netu jsem již viděl spoustu prasklých IQ od IQ přes IQ6 až po IQ 575. Třeba ty monstry, který dostali hodně podobnou spodní stavbu praskaly taky nehledě na dodatečnou podporu přes přepákování, který bylo uložený na oversize ložiskách. Ví někdo co se vlastně stalo s těma monstrama, že už nejsou v nabídce ?

        • RB Monster – taky by měl projít konstrukční revizí…

          • Opravářem praček sem už dvacet let

            Z toho plyme otázka jezdí někdo, koho je možno nazývat cílovka, freeride nebo ten rám vypadne? Pokud bude RB prodávat 4 150+ …. To už je trend. Jako vaření, DIY, bio a Enduro:)

  • Také možnost… Možná nechat jen čistě DH rám, ten by legendě RB slušel a pak už jen „všehoschopné“ enduro na 160 mm! AGang (Author) má Ninju FR už jen tak ze setrvačnosti. Klidně by mohla být jen Ninja DH a Patriot Evo

    • Opravářem praček sem už dvacet let

      Kdapak já už pod 150 nejdu. To kolo je božský. Neomezený ohledně náročnosti trailu. Na všem menším to s člověkem chrastí. Dokud je forma, rostou i požadovaný zdvihy. Ale je to univerzál. Dolů se jede v únavě. Pokud by enduro opravdu pokračovalo, novou geo stojí za to brát. Byla by to fešácká kolekce. FR a End se opravdu nedoplňuje. 100/140/170/200 😀

  • Henrich Hostak

    Niekde som cital ze pri extremoch sa moze zadna stavba dotykat sedlovej trubky ? je to mozne ?