reklama

reklama

Knog Blinder E (1800) – Nová světla pro eBiky | Představení

Aktuálně jsme sice jen pár dní za polovinou letních prázdnin, od letního slunovratu už ale uběhl víc jak měsíc, proto se dny vcelku znatelně zkracují a noci prodlužují. Stále častěji tak bude potřeba myslet i na vhodné osvětlení pro případy pozdějšího návratu domů. Knog přitom letos nabízí jednu zajímavou novinku, novou řadu světel Blinder E určenou pro integraci se systémy elektrických kol.

Samozřejmě, světla propojená přímo s hlavní baterií elektrokola, která logicky nevyžadují přítomnost externího akumulátoru, lze spatřit na řadě eBiků. I když půjde asi častěji o kola městská, či turistická. Zároveň jsou tato světla mnohdy součástí originální výbavy příslušného eBiku, nikoliv následně montovanou periferií, u nichž je častěji kladen důraz na to, aby byl cyklista dobře viděn, už méně aby sám dobře viděl.

Kolik se přitom na trhu najde světel, která jsou určená pro následné připojení ke komplexnímu systému eBiku? Nebo jinak, kolik předních značek dodává svá sofistikovaná a výkonná světla právě v provedení určeném pro připojení do elektrického obvodu vašeho eKola? Knog nejspíš nebude jediný, přesto je to, zrovna u této značky, důkaz jistého posunu a rozšíření jeho nabídky o další specifickou kategorii, která nese výmluvné označení Blinder E.

reklama

Kompaktní čtverečky i světelné rampy!

Jak bychom asi mohli tušit, tak se Knog nespokojil s jednou variantou eBikového světla, ale nabízí hned 2 různé velikosti a 4 výkonnostní stupně. *Plus další dvě silniční verze. Základním stupněm jsou menší čtvercová „commuterská“ světýlka Knog Blinder E s výkonem 900 a 1300 lumenů určená především do města a obecně na dojíždění.

*V nabídce jsou dvě ještě menší světýlka z této řady s výkonem 500 či 700 lumenů určená pro silniční provoz s certifikací StVZO.

Druhou rovinu představují objemnější obdélníkové varianty Knog Blinder E 1800 a Blinder E 2300, kde číslovka v názvu jasně hovoří o jejich světelném výkonu 1800, respektive 2300 lumen. A to už je sakra hodně. Už jen z důvodu jejich výkonu jsou tato dvě výkonná LED světla určena spíše pro milovníky divoké přírody a volného pohybu v ní, bez ohledu na úroveň přirozeného světla. Jinak řečeno pro milovníky noční jízdy, alias night ride.

Aby byl tento světelný ekosystém kompletní, nezapomíná Knog ani na zadní osvětlení, v jehož rámci do této rodiny přidává menší světlo Knog Blinder E RS a větší kousek Blinder E RH. Obě tato světla se montují primárně na rám nosiče, proto na eBiku využijete asi spíše klasickou nabíjecí blikačku…

Knog Blinder E

Připojit do motoru, nebo do powerbanky?

Z doposud sepsaných faktů by snad již mohlo být zřejmé, že nová řada světel Knog Blinder E nemá svou vlastní baterii, naopak primárně spoléhá na napájení z velké baterky vašeho elektrokola. U světýlka samotného tak najdeme jen kratší kablík se standardním Knog konektorem, který je potřeba „k něčemu“ připojit. V balení k těmto světlům dostáváte jako základ druhý delší kabel, kde je na jedné straně příslušný konektor, na straně druhé volné drátky. Co s nimi?

Vše je myšleno tak, že si k vybranému světlu objednáte samostatně také další kablík s konektorem určeným pro váš motor (podporováno napájení ze systémů Bosch, Shimano, Yamaha, Brose a Specialized), vše propojíte v jeden celek, příslušný konektor zapojíte do příslušné zdířky ve vašem motoru a je vyřešeno. *Doporučeno svěřit odbornému servisu.

Jinou alternativní cestou je možnost pořídit si samostatně novou vysokokapacitní powerbanku KNOG Blinder X 10,000 mAh, upnout ji na rám, připojit napájecí kabel samotného světla a fungovat s „vlastním zdrojem energie“.

Ovládání pod palcem

Jak vypadají samotná světla Blinder E už víme, ale jak se řeší jejich ovládání? V mnoha případech by šlo jistě využít možnost aktivace či deaktivace světla skrz ovládací prvky samotného pohonu, případně si nastavit „automatické svícení“. Jenže v této rovině by to celé fungovalo jen v režimu „on/off“, což by bylo u takto výkonných světel trochu škoda, možná by to byl i trochu problém.

Proto Knog ke svým světýlkům Blinder E přidává i vlastní dálkový ovladač, jehož „dokovací kolébku“ jednoduše upevníte na řídítka pomocí gumičky, ovladač samotný pak na místo posadíte a na místě jej bude držet integrovaný magnet.

Logika ovládání světel Blinder E je podobná jako u mnoha jiných světel Knog. Podržením tlačítka se světlo zapne/vypne, krátký stisk mění režimy (sílu) svícení, dvojklik zase přepíná z módu kontinuálního svícení na blikání a obráceně.

Až padne tma… Nasadíme, vyzkoušíme

Abychom nezůstali v rovině čistě teoretické, tak jsme na praktické vyzkoušení dostali jedno z výkonnějších eMTB světel Knog Blinder E 1800, které by si mělo najít místo na „služebním“ eBiku se systémem Bosch CX. S koncem sezóny, posunem času a výrazně kratšími dny, bude jistě řada příležitostí na jeho vyzkoušení, o čemž pak budeme rádi prakticky referovat.

Text: Štěpán Hájíček / Foto: knog, autor

Knog Blinder E – ceny

  • KNOG Blinder E 900 – 1 699 Kč
  • KNOG Blinder E 1300 – 2 299 Kč
  • KNOG Blinder E 1800 – 2 899 Kč
  • KNOG Blinder E 2300 – 3 999 Kč

Knog Blinder E – vlastnosti a přednosti

  • Světelný výkon (dle verze) 900, 1300, 1800 a 2300 lumenů
  • Určené pro propojení s elektrickým systémem vašeho eKola (Bosch, Brose, Shimano, Yamaha) – instalaci je doporučeno svěřit odbornému servisu
  • 6 módů – 3 režimy svícení, 3 režimy blikání
  • Dálkové ovládání na řídítkách připojené kabelem, usazené pomocí magnetu
  • Podsvícený ovladač barevně indikující zvolený režim svícení
  • Odolné vůči vibracím, pevné usazení na řídítkách
  • Plně vodě odolné provedení IP67