reklama

reklama

EDR World Cup Loundenville & Chatel 2023 (report Milan Čižinský)

Do francouzského Loundenville jsem se opravdu hodně těšil, třeba už jen proto, že se mi zdejší traily, při mé poslední návštěvě tohoto místa, hodně líbily. Upravil jsem proto svůj program a přizpůsobil ho zastávce na zdejších závodech seriálu EDR.

(text: Milan Čižinský, redakčně upraveno)

Abych vše stihl a zvládl se na tento start dostatečně připravit, bylo nutné o něco zkrátit rodinnou dovolenou na Sardinii, po níž jsem si udělal kratší výlet na Malou Morávku, na jeden ze závodů České Enduro Série. Potřeboval jsem se trochu rozjezdit poté, co jsem skoro 14 dní neseděl na kole. Tenhle plán vyšel a já už pár dní na to seděl v letadle a mířil do Francie.

V Loundenville jsme si společně s Klokym a Pivňou vyhradili pár dní na aklimatizaci a připomínku zdejšího terénu – prostě se jezdilo! Následoval oficiální trénink, před kterým vydatně zapršelo, proto jsem zbytečně nespekuloval a nasadil mokré obutí. To se ukázalo jako skvělá volba, jelikož jsem si mohl zdejší traily skutečně užít, přestože byly solidně kluzké.

I tak se mi ale povedlo v jedné zatáčce přestřelit nájezdovou rychlost, následně jsem vyzul přední pneumatiku a ochutnal trochu místní hlíny. Všechno by bylo v pohodě, pokud bych následně nemusel kolo táhnout skoro 1000 výškových metrů směrem dolů a pokud bych kvůli tomu nezmeškal možnost projet si 2 závodní erzety. Ale co už se dá dělat.

reklama

Do závodu s handicapem…

Následující den jsem tedy nastupoval do závodu s tímto menším „technickým handicapem“, ale také s jedním „zraněním z blbosti!“ Večer před startem jsem si totiž pořezal dlaň při zkracování zip pásků držících startovní číslo. Prostě začátek závodu jako vyšitý!

Na trati samotné jsem se snažil jet nejlépe jak to jen šlo. Vnitřní porotce říkal, že moje tempo není vůbec špatné, přesto můj výkon nestačil na 3 Francouze startující přede mnou. Ostatně místní jezdci dominovali ve všech kategoriích – holt výhoda domácího prostředí a možnost celoročně trénovat na takovýchto kopcích se zde jasně zúročila.

Pro mě osobně to byl i přesto jeden z nejkrásnějších závodů letošní sezóny. Tratě byly opravdu skvěle vybrané a postavené a ani šlapání nebylo tolik, aby mě to výrazně otravovalo. Za mě tedy velký palec nahoru 👍🏻

Díky všem fanouškům a podporovatelům! Teď ještě přesun do dalšího francouzského střediska – Chatel!

EDR Worldcup Chatel 2023

Poslední závod letošního světového poháru se konal o 1000 kilometrů dál v jedné kultovní lokaci, v bikeparku Chatel. I tady jsem si před samotným závodem užil super ježdění, tentokrát s Honzou Čepelákem. Třeba jeden „mega ilegál“, na který nás vytáhl místní guru Karel, byl fakt skvělý!!!

Když došlo následně na trénink a prohlídku samotných tratí, zjistili jsme, že první 3 erzety jsou úplně nové, zbytek je de facto čistý bike park. Ale celkově se mi toto rozložení vlastně docela líbilo. Menším šokem bylo, když komisaři z UCI trať v průběhu tréninku částečně upravili s tím, že jí chtěli zpomalit, proto zavřeli všechny skoky. I ty, které bych jinak skákal! Ale co s tím naděláš…

Před tréninkem… Pro změnu PRŠÍ!

Určitou nepsanou tradicí se pomalu stává skutečnost, že je před samotným závodem počasí skoro vždy parádní, s blížícím se startem ale přichází (nějak moc pravidelně) výrazná změna. I v toto případě již při tréninku slušně zapršelo, díky čemuž se z tratí stal solidní tobogán! Snažil jsem se proto najít si, pokud možno, rozumné stopy, aby se mi při závodě nic nestalo, což se naštěstí podařilo.

Závod samotný se odvíjel dobře, většinou jsem jel to, co jsem si vyhlédl a vymyslel. Jen párkrát bylo nutné improvizovat, když jsem předjížděl pomalejší jezdce. Konkurence zde byla hodně silná, proto jsem se, i přes veškerou snahu, po 3 erzetách držel na 5. místě a na 3. jezdce v pořadí ztrácel 8 vteřin. V následné stage 4 jsem dokázal stáhnout 6 vteřin na jezdce v TOP 3 a doufal v útok na bednu.

To se ale bohužel úplně nevydařilo, protože jsem se trochu zasekl na extra kluzké erzetě zvané Coupe de France. Chuť jsem si trochu zpravil v závěrečné rychlostce, kterou jsem pokořil s druhým nejrychlejším časem, ale ani to mě na bednu neposunulo. Nakonec jsem byl rád za 4. flek a odstup 10 s od stupňů vítězů.

Milan Čižinský

Chatel byl poslední závod letošního světového poháru, proto bych rád poděkoval Intense Europe a všem ostatním partnerům, kteří mě letos podpořili! Těším se na rok 2024!

Další videa a fotky na mém Instagramu

Milan Čižinský – Moji sponzoři:

Intense Cycles / Intense Cycles Europe / Leatt Protectives / RAZZO / Bikeporn / Joe’s No-Flats / WTB / Ergon Bike / ZOOKEE / Industry Nine / Burgtec / REVOLUTION cycles cz / ManoBike / BikeYoke / Made for Trails / Formula / Cyklo Bartoníček s.r.o. / PTN Pepi’s Tire Noodle / Powerbar / ID Sport s.r.o. / JC Suspension / Erebos /
Avs Racing