reklama

reklama

Nukeproof Scout MY22 – Pevný rám je prostě základ! (tech news)

Snad každý, kdo si prošel určitým vývojem svých schopností a vystřídal vícero kol, vám potvrdí, že základy, které vstřebáte v sedle pevného stroje se vám mnohonásobně vrátí. Hardtail je prostě základ, který z nás vyždímá to nejlepší, mnoho neodpustí, o to více nás donutí soustředit se na to důležité.

Snad i proto se poslední roky klade poměrně velký důraz na trailové hardtaily, které mohou sloužit nejen jako vhodný nástroj pro mladé a začínající jezdce, ale též jako zajímavé zpestření, připomínka starých časů nebo trochu jinak pojatý tréninkový společník pro nás roky a kilometry v terénu ostřílené pardály.

Pozici trailového hardtailu tak v posledních letech doplnil kde kdo, naopak ti, kteří tuto škatulku obsadili již dávno, své stroje postupně ladí a vylepšují. To samé by se dalo říct o značce Nukeproof, která aktuálně představuje nejnovější podobu svého nanejvýš všestranného stroje kategorie Trail HT – Nukeproof Scout.

reklama

Velikost, jakou si poručíš!

Pro příznivce značky to nebude nic nového, méně znalí se možná lehce podiví. Je to sice nákladnější cesta, přesto Nukeproof u mnoha svých horských kol dává jezdci na výběr, zda sáhne po středním průměru (275), nebo se vydá cestou devětadvacítek (290). Stejné platí pro řadu Nukeproof Scout, kde bylo možné dříve, ale i nyní volit z obou velikostí.

Nový Nukeproof Scout se tak bude nabízet jak ve verzi 275, tak i 290. Dohromady přitom bude čítat pět velikostí (S-XXL), kdy se většina z nich překrývá. Pouze okrajové velikosti jsou určeny jednomu či druhému průměru (S = 275 / XXL = 290).

Geometrie až na prvním místě

Pevný rám nás obvykle neokouzlí svou unikátní konstrukcí, stále je to jen pár svařených trubek, co je ale neméně důležité je geometrie, na níž si v Nukeproof dali hodně záležet.

Celkový koncept nového Scoutu vychází z „gravity“ scény, ze vzoru plně odpružených kol. Nukeproof tvrdí, že nový Scout je v tomto směru příslušníkem „agresivnější strany mince“. Zároveň ale dodává, že bylo velkou snahou postavit kolo maximálně všestranné, aby s ním bylo zábavou jak pouhé cestování, aby mu nedělaly problémy výjezdy a zároveň, aby se dokázal maximálně odvázat cestou dolů!

Hodně se tedy laborovalo s pozicí jezdce, s úhlem sedlové trubky a s teorií značky Nukeproof „Saddle Offset“. Zajímavé je rovněž i to, že Nukeproof si jednoznačně uvědomuje, jak se mění geometrie statického kola oproti tomu zatíženému vahou jezdce (v sagu).

Tedy, že se u plně odpruženého kola základní úhly v sagu příliš nemění (klesne tlumič i vidlice), u hardtailu je to ale výrazný rozdíl (zanoří se jen vidlice). I proto je tabulka geometrie nezvykle komplexní, jelikož obsahuje údaje nezatíženého a zatíženého kola (v sagu = „Sagged“).

Na co zaměřit oko

  • Zdvih vidlice: 140 mm
  • Průměry kol: 27,5“ (S, M, L, XL), nebo 29“ (M, L, XL, XXL)
  • Určení: trail HT na vše!
  • Hmotnost: 2,35 kg (27,5“)
  • Materiál Alu, 6061-T6, trojitě zeslabovaný
  • Sedlová trubka zkrácená a navržená pro moderní dlouhé teleskopy
  • Uživatelsky přívětivé vnější vedení kabeláže (zespodu horní trubky)
  • Vnitřní vedení kabelu teleskopu doplněné o tlumící pěnu
  • Dostatek místa v rámu pro pláště do šíře 2,6“
  • Určeno pro pohon 1x (max. převodník 34 zubů)
  • Hák přehazovačky SRAM UDH
  • Zadní osa Boost 148 mm
  • Úchyt zadní brzdy PM 180 mm
  • Montážní body pro nářadí (spodní strana horní trubky)
  • Závitové středové složení (73 mm)
  • ISCG 05
  • Prostor pro bidon (750 mm)
  • Důsledná ochrana rámu (zadní vidlice, spodní část rámu)

Více informací o nové generaci Nukeproof Scout 275/290 najdete na webu nukeproof.com, české zastoupení www.bikeporn.cz

Text: Štěpán Hájíček / Foto a grafika: Nukeproof