reklama

reklama

AcePac Flite 15 / Onyx 5 / Zam 15 Exp – praktické představení

S produkty domácího výrobce batohů a dalších sportovních zavazadel mám již své, poměrně bohaté zkušenosti. Delší čas jsem na svém kole vozil třeba rámovou brašnu Acepac Zip, ze zad jsem přitom za poslední roky skoro nesundal dva jejich batohy. Jeden starší a jeden z aktuální kolekce.

Tím starším je Acepac Flux 15, který jsem měl a stále mám opravdu rád. Jednoduchý, bez zbytečných kudrlinek, přitom dobře udělaný, s pevnými zády, s chráničem páteře… Snadno přístupný a také dostatečně velký, zejména při mojí potřebě a tendenci tahat s sebou spoustu krámů a fototechniku k tomu! Prostě paráda a maximální spokojenost!!!

Acepac Flux 15 používá, kupříkladu, také Honza, kterého jsem zapojil do testu Pivotu Trail 429.

Posunout se technologicky vpřed!

Letos jsem každopádně od kluků z Acepac dostal nabídku vybrat si něco z nové kolekce a posunout se, spolu s nimi, technologicky vpřed. Mojí volbou přitom byl nepřímý následovník Fluxe – model Flite 15 –, kdy tyto batohy existují s objemem 6, 10, mých 15, a maximálních 20 litrů.

„Patnáctka“ je pro mě asi ideální, jelikož do ní obvykle nacpu vše, co potřebuju! Přitom to není žádná objemná krosna, která by mě sváděla k tomu tahat i věci, které nejspíš nevyužiju. Kdo někdy viděl moje velké auto před cestou na pár dní s kolem, pochopí… Takový můj menší zlozvyk, mít s sebou vždy něco navíc „pro strýčka příhodu!“ S objemem 15 l mám rozumný limit a s ním si krásně vystačím.

Jak byl přitom Acepac Flux principiálně a konstrukčně prostý (v jednoduchosti je síla), je nový Flite více promyšlený, více technologický, více orientovaný na drobné detaily a chytrá řešení. Už třeba jen moderní provedení směřující co nejvíce hmotnosti do oblasti pasu, tedy koncentrující hmotnost na výrazné bederní pásy, odlehčující ramena, znamená slušný posun.

Osobně mi vlastně nevadí „stará škola“, moje ramena jsou dostatečně vycvičená na zátěž různého druhu, ale ani s tímto „Low Center Gravity“ konceptem nemám rozhodně problém a není to poprvé, co podobný batoh používám.

*Nejlepší byl v tomto směru jeden starší Ergon, který jsem jeden čas vozil, ale to sem nebudeme motat…

Ještě jedna fotka z testování Pivotu Trail 429 s batohem Acepac Flite 15 na zádech.

reklama

Páteřák mi přece zůstal!

Co se mi dále líbí je jistá kontinuita, kdy jsem nový batoh dostal bez chrániče páteře (dokupuje se samostatně za rozumných 420 Kč) s tím, že jsme si na rovinu řekli: „Páteřák ti zůstal z Fluxe, ne? Další, hádám, nepotřebuješ?“

Pravda, nepotřebuju! Třeba už jen proto, abychom mysleli trochu na udržitelnost a naší krásnou modrou planetu. Vyndat původní chránič z jednoho a vložit jej do druhého batohu Acepac přitom bylo otázkou pár minutek, ne-li vteřin.

Jaké další praktické přednosti bych měl ještě zmínit, když jsem si slíbil, že dnes budu poměrně stručný a věcný a spíš vám nabídnu pár praktických dojmů a postřehů a hromadu fotek? Rozhodně příjemné jsou popruhy s dostatečně silným polstrováním, které jsou přitom zajímavě odlehčené, a tedy i dostatečně vzdušné.

Asi vůbec poprvé jsem na tomto batohu viděl systém přezek, které se uchycují do k tomu připravených oček a tím se ladí poloha hrudního pásu, ale i pomocného pásku LCG – ještě vysvětlím.

Toto řešení je sice na první dojem pracnější a složitější pro nalezení správné pozice, zejména oproti různým posuvným variantám, na druhou stranu tělo máte jen jedno, popruhy tedy nastavíte a víc neřešíte! Nad to máte jistotu, že se nikam nepohnou!

Chránič páteře SAS-TEC se jednoduše vkládá do k tomu určené komory.
Komůrku pro páteřák najdeme, logicky, pod kapsou na vodní vak.
Starší AcePac Flux 15 se na zádech chlibil přítomností chrániče SAS-TEC. Flite 15, který jej má jako volitelný doplněk, se chlubí pouze logem výrobce.

LCG – Low Center of Gravity

Nyní ke zmíněnému pásku LCG, a nejen k nim. Zprvu mi nebylo úplně jasné k čemu slouží, po chvíli praxe jsem jej ale rozhodně ocenil. Tento nenápadný pomocník je zde k tomu, aby vám v těžkém terénu nepadal batoh za krk! Stačí vhodně nastavit pásek LCG a batoh se, v náročných situacích a strmých sjezdech, zastaví v poloze, jakou si předem zvolíte. Opře se o krk a nebude vám zezadu bubnovat na helmu!

Mezi další, z moha předností, které postupně objevuju a oceňuju, patří velké množství kapes a různých odkládacích prostorů a skrýší, či organizátorů. Vedle pestrého vnitřního členění, jež reprezentuje velká hlavní komora s vlastním oddílem pro vak (u mě obvykle oblečení, foťák, větší nářadí) a trochu menší přední komora pro organizaci drobnějších věcí (kapesní nářadí, svačina, lepení atd.), je zde i řada vnějších kapes a kapsiček.

Třeba dvě slušně velké na bocích batohu na zip a dvě další, opět luxusně velké, na bederních popruzích. Vlevo na bederáku mám obvykle kapesníčky a malý multiklíč s heslem „vždy připraven“, vpravo jsem donedávna vozil telefon.

Starší kousek (displej 6,1“) se tam vešel docela na pohodu, nové pádlo (6,7“) už je moc! Vyřešil jsem to tedy tím, že telefon jde do pravé boční kapsy batohu, aby byl stále dostatečně po ruce (práce a zase práce…), vpravo na bederáku teď mám třeba šátek na krk a klíče od auta.

Pásek LCG zabraňuje posunu batohu směrem k vaší hlavě. Přínosné zejména v prudkých sjezdech.
Velké kapsy na rozměrných bederních pásech jsem ocenil a bohatě využil.
V jedné z bočních kapes mám uloženou pláštěnku, šátek a malý zámek.

Usadit a zasadit!

Poslední oddíl dnešního stručného praktického seznámení může mířit na jistotu usazení batohu Acepac Flite 15 na zádech. Upřímně, nemám rád složité zádové systémy, různé rámy a prohnuté tyče. Lepší je pro mě, při outdooru i cyklistice, když se batoh opře plnou plochou na moje záda. Potit se budu v každém případě, tak co řešit? Já chci cítit hlavně kontakt a velkou plochu, která zátěž rovnoměrně rozloží.

V tomto byl skutečně skvělý starší Acepac Flux 15. Rovná, prostá a stabilní záda se středovým kanálkem a tedy i s rozumným odvětráním – přesně můj styl. Nový Flite je, i po vložení páteřáku, v zádové oblasti trochu měkčí, zase se ale snáze přizpůsobí. Někdy, když mám opravu plně naloženo a třeba i téměř plný vak (3l), se záda trochu vyboulí a není to úplně ono. To ale není nikterak vzácná výjimka ani mezi všelijakou další konkurencí.

Většinou ale stačí počkat, než trocha vody z vaku zmizí, než si vše sedne a já ujím i pár kusů svačiny, pak už je to pohodička, komfort a jistota. Stejné je to i v případě, kdy vyrážím více na lehko a batoh není „přervaný“. Poté je jistota a komfort usazení perfektní od prvního okamžiku. Závěr je tedy jasný – rozumně nakládat s „nákladovým prostorem“ a pak si nebude na co stěžovat!

Jinak řečeno, já a Acepac Flite 15 jsme téměř nerozluční parťáci a, pokud mi třeba zase za rok či dva kluci z Acepac nebudou chtít „vnutit“ něco nového, tak jej ještě dlouho nedám z ruky!*

*Tedy ano, ale pouze v případě, když budu testovat jiné batohy, nebo když nepotřebuju takový objem a beru si další svůj oblíbený kousek, „vestičku“ CamelBak Chase Protector Vest. To se stává v případech, kdy jdu na bika „na lehko“ (obvykle vkládám páteřák), nebo na gravel bike (bez páteřáku pro maximální odlehčení).

Bederní pásy jsou, s ohledem na snahu koncentrovat maximum hmotnosti okolo pasu, rozměrné a bohatě polstrované.
Na čelní straně nechybí moje oblíbená kapsa na peněženku, podobná, jako byla u Fluxe. Jen doufám, že tuto informaci nevyužije nějaký lapka až mě potká v bufetu vody 😲🤣!
Přezka na hrudním pásu je stylově doplněna o pohotovostní píšťalku.
Když už je tam ta píšťalka, tak se hodí i pár instrukcí pro případ nouze někde v Alpách apod.

Acepac Flite 15

Cena: 2 500 Kč (bez vodního vaku a chrániče páteře)
Rozměry: 47 x 27 x 18 cm
Hmotnost: 880 g
Materiály: Nylon 6.6, Nylon robic, Ripstop, YKK, NIFCO
Barvy: Black, Gray
Výbava a přednosti: Píšťalka na hrudním popruhu, dělené ramenní popruhy, odvětraný zádový systém E3D, kompatibilní s Battery Case (pouzdro pro baterii e-biku – 590 Kč), kompatibilní s chráničem páteře Sas-Tec (420 Kč), „Carry more strap system“, kompatibilní s Bar Bagem a Bar Drybagem 8L, integrovaná pláštěnka, popruhy pro uchycení integrálky, LCG popruh, boční kapsy s možností usazení a zajištění bidonu, kompatibilní se síťkou na helmu Helmet holder (270 Kč)

Více informací: www.acepac.bike

AcePac Onyx 5 & AcePac Zam 15 Exp

Když jsme z kraje sezóny 2021 řešili nový batoh pro moje osobní, pardon pracovní nasazení, nedokázali jsme se společně ubránit pokušení podívat se blíže i na další zajímavé novinky Acepac z kolekce 2021. Na ukázku jsme proto vybrali ledvinku Acepac Onyx 5 a zajímavý expediční batoh Acepac Zam 15 Exp, který, jak se mnozí jistě dovtípí, má co dočinění s „legendou“ domácí freeridové a expediční scény – s Richardem ‚Gaspim‘ Gasperottim.

Tento batoh, určený do divočiny i do města, nejenže nese označení stejné jako Gaspiho seriál expedic napříč celým světem (,zam), zároveň je do značené míry i jeho přímým dílem, jelikož se právě Gaspi podílel na jeho přípravě a vývoji. Tato dvě sportovní „zavazadla“ mám přitom doma hlavně na prohlédnutí a nafocení, což jsem také učinil. Ledvinku Onyx 5 a batoh Zam 15 vám tedy představím v následujícím souhrnu podstatných údajů a ve fotogalerii s popisky.

Text a foto: Štěpán Hájíček

Acepac Zam 15 Exp

Cena: 2 510 Kč (bez vodního vaku a chrániče páteře)
Rozměry: 47 x 28 x 19 cm
Hmotnost: 800 g
Materiály: Nylon 6.6, Nylon robic, Ripstop, YKK, NIFCO
Barvy: Black, Gray
Výbava a přednosti: Polstrovaná kapsa na notebook, píšťalka na hrudním popruhu, dělené ramenní popruhy, zip pro zvětšení objemu, odvětraný zádový systém E3D, kompatibilní s Battery Case (pouzdro pro baterii e-biku – 590 Kč), kompatibilní s chráničem páteře Sas-Tec (420 Kč), „Carry more strap system“, kompatibilní s Bar Bagem a Bar Drybagem 8L, integrovaná pláštěnka, popruhy pro uchycení integrálky, LCG popruh, boční vstup do hlavní komory, síťovaná kapsa na lahev, kapsa s možností usazení a zajištění bidonu, kompatibilní se síťkou na helmu Helmet holder (270 Kč)

Více informací: www.acepac.bike

reklama

Acepac Onyx 5

Cena: 1 460 Kč (bez vodního vaku)
Rozměry: 21 x 30 x 11 cm
Hmotnost: 460 g
Materiály: Nylon 6.6, Nylon robic, Ripstop, YKK, NIFCO
Barvy: Black, Gray
Výbava a přednosti: Broušená kapsa na telefon nebo brýle, strečová kapsa na láhev, zipová kapsa na bederním popruhu, E3D odvětraný zádový systém, popruhy Carry more k připnutí Bar bagu a Bar Drybagu 8L, spodní popruhy lze schovat, Clip on klíčenka se sponou, postranní kapsa na pláštěnku, vývody na hadici vodního vaku a popruhy pro její zajištění, přihrádka na vodní vak, organizér, polstrované a síťované kapsy, kompresní pásky, integrovaná pláštěnka, prostor na dva bidony

*dostupná i menší ledvinka Onyx 2 za 920 Kč

Více informací: www.acepac.bike