Mavic E-Deemax! Obruče s testem na 180 kg! (tech news)

Bude to necelý měsíc, kdy Mavic odtajnil nově uspořádanou nabídku svých MTB kol a s nimi i nové modely, staro-nově zařazené technologie atd. Tedy zejména výplety Mavic Crossmax ve sportovní podobě (SL) a v odolnější trailové verzi (XL). Nyní k tomu přihazuje odolnější sety určené pro eMTB – Mavic E-Deemax.

V principu jsme si vše podstatné a v obecné rovině stále platné již popsali v předchozím představení. Tedy alespoň vše, co se týká nových, i nově do nabídky zařazených a vzájemně kombinovaných konstrukcí a technologií zapletených kol Mavic 2021 (Mavic Crossmax SL a Crossmax XL). Aktuálně představovaná eBiková kola – Mavic E-Deemax (modely S 30 a S 35) – přitom na vše původně zmíněné navazují.

Těžší biky = větší zatížení

Předně jde o kola s hliníkovými ráfky s celkově robustnější stavbou, která jsou určena pro nesmlouvavé nasazení na eMTB strojích, které jsou jednoduše těžší než klasické biky. Zároveň ale nikdo neříká, že si nemůžete kola E-Deemax hodit na svůj standardní stroj, pokud chcete skutečně odolný set.

Jedním z pojmů, či z údajů, které se opakují v materiálech představujících kola Mavic E-Deemax, je míra jejich „testovaného zatížení“ odpovídající hmotnosti 180 kg! Pro srovnání, klasická MTB kola Mavic by měla splnit zátěžové testy odpovídající hmotnosti 150 kg. V jedné z tabulek je také třeba udáno, že kola E-Deemax jsou o 12 % pevnější než DH sety Mavic Deemax a o 17 % pevnější než standardní MTB ráfek.

Novinkou a specialitou kol Mavic E-Deemax je specifický profil ráfku, tedy hlavně patek – technologie Pich Flat Protection (PFP). Zde je podstatné, že je konec patek ráfku zahnutý nejen dovnitř, zároveň je zesílený a lehce vyboulený i směrem ven. Výsledek by měl být ten, že při tvrdém zmáčknutí pláště, na ostré hraně, se plášť opře o trochu větší plochu, o méně ostrý okraj, čímž se řádově o 20 % snižuje riziko procvaknutí duše, či rozpárání pláště!

Všimněte si specifického rozšíření profilu patky ráfku – Pich Flat Protection (PFP).

Mavic E-Deemax S 30 a S 35

Mavic bude nová kola nabízet ve dvou variantách, ve dvou průměrech a ve dvou šířkách ráfku, a to specificky rozděleně. Jako první můžeme zmínit 29“ kola Mavic E-Deemax S 30, s vnitřní šířkou ráfku 30 mm, s 28 dráty a s hmotností páru 2070 g. Druhou možnost představuje set Mavic E-Deemax SL 35, tedy logicky s vnitřní šířkou ráfku 35 mm, dostupný pouze v průměru 27,5“. Zde je hmotnost 2030 g.

Pro zajímavost, u S 30 je ráfek celkově široký 36 mm a vysoký 20 mm, u S 35 má na výšku 19 mm a na šířku 41 mm. Vtip a nápad takto rozdělených šířek a průměrů je ve snaze nabídnout řešení i pro kola tzv. Mixed konceptu neboli pro mullety. Jinak řečeno, kola Mavic E-Deemax bude možné pořídit jak v páru, tak i samostatně, pro možnost sestavy přední varianty E-Deemax S 30 (29“) a zadní S 35 (27,5“).

Krom výše zmíněných technologií, jako jsou ráfky PFP, najdeme u těchto kol také zeslabování ráfků metodou ISM 2D, náboje s rohatkou ID360, zavrtávané niple Fore, či extra pečlivou finální povrchovou úpravu Black Shield (vše blíže popsáno v rámci prezentace novinek Mavic Crossmax 2021).

Mavic E-Deemax S 30/ S 35 – ceny (shodné pro oba modely)

Samostatné přední kolo: 7 899 Kč
Samostatné zadní kolo: 9 799 Kč
Celý pár: 17 599 Kč

Mezinárodní stránky mavic.com zatím nejsou aktualizovány pro sezónu 2021, každopádně všechny potřebné technické informace najdete na webu bikecentrum.cz

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Mavic

Ořech ID360
Široká kompatibilita – ořechy Shimano, Micro Spline (Shimano 12s), XD(SRAM 12s)
Zavrtávané niple Fore
Možnost kombinovat 29″ a 27,5″ kola – tzv. Mixed, nebo též mullet koncept.