reklama

Pondělní Videonálož BnR #26_2020 | Kdo nezmokne není… Biker?

Poslední týdny si s námi počasí slušně zahrává, když nás po nevýrazné zimě a extra suchém jaru zkrápí každou chvíli přívalovými dešti! Můj respekt mají v tomto směru všichni ti, kteří se tak moc těšili na první závody, že se postavili na start i v těch nejdrsnějších podmínkách, co si tak lze aktuálně představit.

Mluvím hlavně o první závodu letošní České Enduro série na Klínovci (report od vítěze Milana Myšíka) a tuším, že podobné peklo to bylo tento víkend v Jeseníkách, kde pro změnu startoval kvůli karanténě odložený závod Blinduro Dropdown 2020. Dle pár videí, co jsem tak zahlédl na sociálních sítích, to také bylo solidní „hnědé peklo“!

Ještě jednou RESPEKT všem, kdo v těchto dvou závodech startovali a doufám, že se to obešlo bez vážnějších zranění…

Utíkám na západ

Každopádně já na to šel trochu jinak, minulý víkend jsem měl trochu jiné starosti a povinnosti, tento víkend jsem si chtěl ale užít poctivou bikovou divočinu, která by ale nutně nemusela být okořeněna vytrvalým deštěm… Moje přání a můj plán vyšel tak z půlky. Dle předpovědi jsem se rozhodl vyrazit na západ, což byl i můj původní plán, přičemž vývoj počasí sliboval, že zrovna na západě republiky by toho deště mohlo být nejméně…

„Mohlo být“ je asi důležitá formulka. Do svých oblíbených Krušných hor, o nichž psal nedávno třeba Michal Prokop, jsem dorazil v pátek odpoledne a už cestou jsem se divil, jak se postupně zvyšovala teplota a projasňovalo nebe s každým kilometrem co jsem se vzdaloval od rodného města. Na místě jsem pak stihl v pátek menší úvodní okruh, než mě zastavily dvě věci – měknoucí zadní brzda a začínající déšť!

Servis pod (auto)stříškou

Naštěstí jsem byl kousek od auta, a ještě víc „naštěstí“ jsem sebou měl potřebné vybavení! Brzy jsem odhalil triviální problém úniku brzdovky – nedostatečně utažená koncovka hadice v páce –, doplnil kapalinu, vytahal bublinky a zažehnal tak hrůznou představu o tom, že jsem po dvou hodinách v autě a jedné hodině v sedle dojezdil! 😨

Ještě, že jsem tu sadu pro odvzdušnění nakonec nenechal doma!!!

Kolo bylo v klidu, oprava v lehčím dešti pod vyklopenými pátými dveřmi auta byla vcelku zajímavá, ale šlo to, horší to bylo s počasím a jeho dalším vývojem. Pršelo, místy víc, než do čeho bych byl ochoten znovu vyrazit, tak jsem to po troše váhání vzdal a vyrazil radši do sauny hodit se do klidu (a do tepla) a naladit se na další den.

V sobotu to nebylo o moc jiné! Celou noc déšť, místy dost silný! Dopolední výhled? Déšť! Pak možná…

Zkoušel jsem se různě zabavit, každou chvíli sjížděl meteo radar a pak někdy v jednu usedal za řídítka s tím, že to za chvíli přestane… Přestalo, ale jen na chvíli. Naštěstí zbytek dne už jen poprchalo, takže se jezdit dalo, jen se člověk nesměl zastavit, aby neprochladl. K večeru už déšť skutečně (konečně) ustal, ale to už bylo skoro jedno, protože jsem byl i tak mokrý od hlavy k patě!

www.instagram.com/bikeandride.cz

Všechno mokrý, jedu domů!!!

Po návratu k autu (a mému pojízdnému obydlí), jsem přemýšlel, jestli to prostě nezabalit? Náhradní suché oblečení jsem měl, naštěstí třeba i rezervní boty, jelikož ty „sobotní“ nejsou ještě teď suché, ale… Má to cenu?

Zase koukám na předpověď, nejen pro svou aktuální oblast ale i pro střední Čechy a… Stále to vypadá, že tady na západě bude v neděli nejlépe! Rozhodnutí je tak trochu vynucené okolnostmi, ale jo, zůstávám! Druhá noc v autě už je klidnější, nic nebuší do střechy a ani poryvy větru se mnou necloumají a nemusím se bát, kdy, jaká větev přistane na mojí střeše!!!

Neděle za odměnu

Nedělní ráno je pak příjemným překvapením. Částečně protrhané nebe a občas i modrá barva, hlavně žádný déšť. Nebylo sice úplně jisté, zda to tak vydrží celý den, ale nakonec se na mě usmálo štěstí a odpoledne jsem si na pár místech dokonce říkal, že jsem skoro až dost oblečený, jak se do mě zprudka opíralo sluníčko.

Navíc, a to bylo podstatné, většina trailů v průběhu dne slušně vyschla (bažiny na přejezdech nikoliv), což jsem bral jako bonus hlavně proto, že jsem odpoledne nemusel kolo zdlouhavě zbavovat nánosů mokrého jehličí jako den před tím. Ona alespoň trocha vlhka ke Krušným horám prostě patří, a je-li tady sucho, neřkuli vyprahlo (zažil jsem to jedno léto), je to už dost na pováženou!

Za dva a kousek dne v sedle jsem stihl projet snad vše co jsem chtěl… Sobota byla vážně dost výživná a krušná, občas jsem měl pocit, že nahoru na kopec nejedu či nejdu po cestě ale potokem, dolů to bývalo lepší, ale i tak. Neděle byla v tomto směru za odměnu. Pohodička, sluníčko, poměrně teplo, krásná příroda, klid a minimum lidí.

Přiznávám, nešel jsem až do takových extrémů jako „účastníci závodů“ poslední dva víkendy, ale svou divočinu jsem si také užil. Díky, že máme tak krásnou a rozmanitou přírodu, díky za traily o kterých radši pomlčím, a díky za GT Force Expert 29, s nímž jsem si i za mokra připadal jako pán lesa a dal s ním i věci, u nichž si to občas i za sucha docela rozmýšlím…

Bernardo Cruz Explores his Home Trails in ‚Sea of Mountains‘

MEU LAR | MAR DE MONTANHAS COM BERNARDO CRUZ – EP – 01

Sea of ​​mountains je webový seriál videí vytvořený ve spolupráci s filmařem jménem Guilherme Haruo. Je to dokument o trailech a úchvatné krajině v regionu, kde žiju.“ Bernardo Cruz

*Další epizody pro úsporu místa pod odkazy níže:

ORIGENS | MAR DE MONTANHAS COM BERNARDO CRUZ – EP 02
TRILHA DO IMPERIAL | MAR DE MONTANHAS COM BERNARDO CRUZ – EP 03
SERRA DO CAPANEMA | MAR DE MONTANHAS COM BERNARDO CRUZ – EP 04

ACCOMPLICE – OFFICIAL TRAILER

Byl to možná jen drobný moment ve vašem dětství, okamžik, kdy jste dostali své první kolo a… Něco se změnilo a příběh začal!

Beer Builds Bike Trails: Pamplemousse Pale Ale

Jak lze propojit výrobu piva a stavbu stezek?

U nás lze pořídit třeba kávu a tím podpořit beskydské Čertovy stezky, ale existuje i Trail Beer, které mívají v prodejně Whyte v Novém Jičíně (kontakt). *Reportáž ze zimní otvíračky.

The New Santa Cruz Bicycles 5010 | Get Creative With Your Surroundings

Malá připomínka v minulém týdnu představené nové generace Santa Cruz 5010!

**CZECH MADE**

Frenk

Parádní videovizitka jednoho šikovného jezdce… Prostě Frenk, víme! 😁

The OLD GHOST ROAD in ONE DAY (the most beautiful bikepacking trail in NEW ZEALAND)

„Dlouho zapomenutá zlatokopecká stezka byla oživena pro horská kola a trampování – spojuje starou silnici z Lyellu (Upper Buller Gorge) s mohutnou řekou Mokihinui na severu. Stezka duchů prochází majestátným původním lesem, překonává mnoho horských hřbetů, říčních toků i zapomenutých údolí. Trail má 85 km a pro jeho zdolání je třeba nastoupat 2600 metrů. Zdolání stezky běžně trvá několik dní, a přestože jsme se vybavili plnou polní, zvládli jsme to za jeden den.“

ORY STORY

BOJ O PŘEŽITÍ – ENDURO SÉRIE KLÍNOVEC

„Takhle vypadal můj první opravdový závod v Enduru. Česká enduro série na Klínovci. Na první pokus jsem si to vychutnal se vším všudy. Předem se omlouvám za slovník, ale v tomhle se to fakt nedá udržet na uzdě 😀 Každopádně doufám, že Vás to bude bavit a třeba Vás to motivuje si nějaký ten enduro závod sami vyzkoušet.“

Jakub Vencl

First Enduro Race of the Season – A Rainy EWS Qualifier on Klínovec

Enduro na Klínovci ještě jednou pohledem mladého začínajícího jezdce! Tedy v malinko jiném tempu než jel Kuba Vencl… Ale i tak respekt, že do toho šel! 🤘🏻

GAP BROTHERS 2

„Hned po prvním enduro závodě na Klínovci jsme se rozhodli si ještě trochu zajezdit pro radost a vyrazili jsme do Klínů. Kola i naše oblečení byla ještě dost v „punku“ po nedělních bahenních lázních, ale to nás nezastavilo. Vzali jsme si z oblečení, co ještě zbylo suché, kola trochu namázli, a šlo se řádit!“

Vojta Bláha

BIKEPARK TROCHU JINAK

„Přišel čas jezdit!!! Vyrazili jsme do Bike Parku Olomouc, kterej nabízí hodně zábavy na poměrně malým plácku a kde se dá opravdu skvěle zablbnout a zatrénovat! Rozhodli jsme se, že omrkneme pár překážek, který bikepark nabízí a zkusíme je pojezdit trochu netradičně!“

BIKE O’Clock

MTB ENDURO CHALLENGE !!! feat. Jakub Vencl

„Po několika letech mě přijel navštívit do Blanska Jakub Vencl a tentokrát jsme vyrazili projet naše enduro kola. Dali jsme si takovou Enduro Challenge a užili si u toho hromadu srandy. Jezdili jsme od rána až do večera, v lese na kamenech, traily, freeridek, skoky, ale i street.“

Vašek Kolář

Wet and Raw Gravel ride.

Někdo má rád, když jsou podmínky „na hraně“.

**BONUS**

Ken Block’s Climbkhana TWO: 914hp Hoonitruck on China’s Most Dangerous Road; Tianmen Mountain

Ken Blok a jeho nejnovější výzva!

Range Rover Sport – Dragon Challenge

Ken si to užívá parádně, ale stejně! Když už jde o auta a Čínskou Nebeskou bránu s jejími 999 schody, tak největší mazec bylo vyjet je nahoru autem!!! Tuhle výzvu jen tak někdo nepřekoná!!!