FOX MY21 – Fox 34 GRIP2, Float X2, DHX2 (tech news)
Zásadní novinky Foxu pro rok 2021 – inovace a rozšíření nabídky vidlic řad 36, 38 a 40 – jsme si představili v minulém týdnu. Nyní ještě stručně k dalším inovacím zahrnujícím lehkou úpravu vidlic řady 34 a tu menší, tu větší vylepšení většiny tlumičů.
Dnes zkusím být skutečně stručný, protože některé inovace již známe, někde jde o přidání nových prvků, jinde bychom se v tom mohli zase šťourat, až by to nebylo hezké…
Fox 34 a nové tlumení GRIP2
V tomto bodě je postup inovace poměrně prostý. Fox zachoval původní tvar a konstrukci vidlic řady 34, přidal novou grafiku a jako volitelnou možnost dodal tlumení GRIP2, které známe z modelů vyšších zdvihových kategorií. Nově si tak i trailoví nadšenci budou moci precizně ladit kompresi a útlum ve čtyřech krocích.
Krom nové patrony GRIP2 zahrnující systém VVC (Variable Valve Control) zde zůstává klasika GRIP, FIT4 nebo elektronická Live Valve.
Více informací: ridefox.com
Fox DPX2 – lehčí update
U tlumičů Fox DPX2 se na první pohled nic výrazného nezměnilo, rozdíly jsou jen v detailech. Nový je základní ventil uvnitř tlumícího okruhu a snad přibyla i možnost ladit kompresi v plně otevřeném módu (*omluva, ta zde byla už letos, jak mě upozornil jeden čtenář). Poslouží k tomu inbus (3 mm), k dispozici přitom bude 10 poloh pro ladění low-speed komprese.
Více informací: ridefox.com


Fox Float X2 a DHX2
Poměrně dost změn se meziročně odehrálo také u tlumičů X2 ve vzduchové i pružinové variantě (Float/DH). Nejviditelnějším rozdílem jsou přepracované ovládací prvky, kdy mají kompresní okruh a odskok nejen jinou barvu, ale i velikost. Respektive tlumení rychlého odskoku najdete nově u spodního oka tlumiče, pomalý odskok je na opačném konci u zbylých ovládacích prvků.
Přemístěna je též páčka aktivující výjezdový mód, která se osamostatnila a docestovala až na expanzní nádobku, jak je nejlépe vidět z obrázků.
Nové je tedy jak tělo, tak i řada vnitřních systémů. Hodně se pracovalo na snížení vnitřních odporů či na kompatibilitě s metrickými rámy. Přibyl zde systém VVC jako u vidlic 36, 28 a 40, díky čemuž se kupříkladu sjednotilo nastavení rychlé komprese a odskoku s těmito vidlicemi (8 poloh). Nebo se také přitvrdil „Firm mode“ po pootočení páčkou oproti předchozí generaci. Je toho zkrátka poměrně dost, pro bližší výčet mrkněte na web.
Více informací: ridefox.com (Float X2) / ridefox.com (DH X2)





