reklama

reklama

FOX MY21 – Fox 34 GRIP2, Float X2, DHX2 (tech news)

Zásadní novinky Foxu pro rok 2021 – inovace a rozšíření nabídky vidlic řad 36, 38 a 40 – jsme si představili v minulém týdnu. Nyní ještě stručně k dalším inovacím zahrnujícím lehkou úpravu vidlic řady 34 a tu menší, tu větší vylepšení většiny tlumičů.

Dnes zkusím být skutečně stručný, protože některé inovace již známe, někde jde o přidání nových prvků, jinde bychom se v tom mohli zase šťourat, až by to nebylo hezké…

Fox 34 a nové tlumení GRIP2

V tomto bodě je postup inovace poměrně prostý. Fox zachoval původní tvar a konstrukci vidlic řady 34, přidal novou grafiku a jako volitelnou možnost dodal tlumení GRIP2, které známe z modelů vyšších zdvihových kategorií. Nově si tak i trailoví nadšenci budou moci precizně ladit kompresi a útlum ve čtyřech krocích.

Krom nové patrony GRIP2 zahrnující systém VVC (Variable Valve Control) zde zůstává klasika GRIP, FIT4 nebo elektronická Live Valve.

Více informací: ridefox.com

Fox DPX2 – lehčí update

U tlumičů Fox DPX2 se na první pohled nic výrazného nezměnilo, rozdíly jsou jen v detailech. Nový je základní ventil uvnitř tlumícího okruhu a snad přibyla i možnost ladit kompresi v plně otevřeném módu (*omluva, ta zde byla už letos, jak mě upozornil jeden čtenář). Poslouží k tomu inbus (3 mm), k dispozici přitom bude 10 poloh pro ladění low-speed komprese.

Více informací: ridefox.com

Klasická páčka s jemným laděním komprese (inbus 3 mm).
Varianta pro dálkové ovládání. 

Fox Float X2 a DHX2

Poměrně dost změn se meziročně odehrálo také u tlumičů X2 ve vzduchové i pružinové variantě (Float/DH). Nejviditelnějším rozdílem jsou přepracované ovládací prvky, kdy mají kompresní okruh a odskok nejen jinou barvu, ale i velikost. Respektive tlumení rychlého odskoku najdete nově u spodního oka tlumiče, pomalý odskok je na opačném konci u zbylých ovládacích prvků.

Přemístěna je též páčka aktivující výjezdový mód, která se osamostatnila a docestovala až na expanzní nádobku, jak je nejlépe vidět z obrázků.

Nové je tedy jak tělo, tak i řada vnitřních systémů. Hodně se pracovalo na snížení vnitřních odporů či na kompatibilitě s metrickými rámy. Přibyl zde systém VVC jako u vidlic 36, 28 a 40, díky čemuž se kupříkladu sjednotilo nastavení rychlé komprese a odskoku s těmito vidlicemi (8 poloh). Nebo se také přitvrdil „Firm mode“ po pootočení páčkou oproti předchozí generaci. Je toho zkrátka poměrně dost, pro bližší výčet mrkněte na web.

Více informací: ridefox.com (Float X2) / ridefox.com (DH X2)

Fox Float X2 – MY21
Nová podoba ovládacích prvků tlumiče Fox Float DPX2 (stejné u DHX2).
Zajímavě ukrytá páčka pro přitvrzení tlumiče do výjezdů. 
Pro zajímavost zde je klasické oko, na horní fotce Trunion mount. 
Jedno z koleček odskoku (HSR) se přestěhovalo k oku tlumiče. 
Fox DHX2 – MY21