reklama

reklama

Giant XTC 29 – kompletně nové XC zbraně (TECH NEWS)

Giant letos uvolňuje své novinky hezky pozvolna a postupně, a pokud můžu něco maličko prozradit, nebo naznačit, tak XtC 29 není poslední vlaštovkou… Zároveň je ale důkazem, jak moc vážně to Giant myslí s průměrem 29“, i když, zrovna v případě řady XtC se velkým kolům věnuje již delší čas. Šup ale již na tiskovou zprávu.

(tisková zpráva – přeložil: Štěpán Hájíček)

„Navrženo pro moderní XC závody a XC jízdu obecně. Naše nové 29“ hardtaily přichází z další generací lehkých karbonových rámů zaručujících vysokou rychlost, efektivitu a možnost individuálního nastavení.“

Giant s hrdostí představuje zcela novou generaci strojů XtC 29, tedy kola s lehkým karbonovým rámem, které opět přináší váhovou úsporu a lepší reakce v nejtěžším nasazení i v běžném životě. Právě se tak představuje poslední evoluční stupeň výjimečného hardtailu, který pomáhá jezdcům v boji o tituly a medaile jak v rámci Světového poháru XC, tak při mnoha jiných závodech, profesionálních i amatérských, a to již dlouhých 20 let!

Nová řada obsahuje dvě samostatné série: Giant XtC Advanced SL 29 a XtC Advanced 29. Obě stojí na zásadně přepracovaném rámu, díky němuž se podařilo snížit hmotnost a vylepšit další mechanické vlastnosti v porovnání s předchozí generací.

Giant XtC Advanced SL 29 0
Giant XtC Advanced SL 29 1

reklama

Jedním z dalších cílů bylo optimalizovat stabilitu a rychlost 29“ kol při jízdě v terénu, proto se jejich tvůrci zaměřili na co nejlepší akceleraci na straně jedné a jisté ovládání na straně druhé. Každý rám je speciálně laděn s ohledem na svou velikost (rozměr), aby bylo dosaženo co největší vertikální poddajnosti (komfortu), bez negativního dopadu na tuhost a výkon.

Mimo samotný materiál, skládání vláken a vrstvení pryskyřice, si vývojáři hráli také s geometrií ve snaze uspokojit potřeby (nejen) jezdců z Giant Factory teamu. Výsledkem by měla být jak snadná ovladatelnost, tak i stabilita ve výjezdech a jistota v náročném terénu při pohybu z kopce dolů. Už jen agresivní úhel hlavy (69,5°) zaručuje rychlé reakce, ale zároveň i vysokou jistotu v členitém terénu. Sedlový úhel (73,5°) zase posouvá jezdce více dopředu, aby byli schopni podat co nejlepší výkony ve vysilujících výjezdech.

Obě rodové linie řady Giant XtC Advanced 29 jsou vybaveny vidlicemi se zdvihem 100 mm a využívají sedlové trubky průměru 30,9 mm, aby bylo možné využít nejčastější druhy teleskopů, včetně těch od Giantu. Samozřejmostí jsou rozměry nábojů v Boost standardu, zaručující vyšší tuhost a jistější ovládání. Při návrhu nových rámů se myslelo rovněž na dostatek místa okolo plášťů, přičemž i tato rodina bude, již z výroby, preferovat bezdušové obutí – Giant Tubeless System.

Giant XtC Advanced 29 1
Giant XtC Advanced 29 2
Giant XtC Advanced 29 3

XTC ADVANCED SL 29

Nová řada Giant XtC Advanced SL 29 se může pochlubit dlouholetým rodokmenem, přitom ale přichází s kompletně přepracovaným karbonovým rámem reprezentujícím „to nejlehčí, co pro XC Giant doposud vyrobil!“ Špičkový a maximálně lehký rám je ručně vyráběn za využití nejlepších dostupných materiálů současnosti (Advanced SL Composite), díky čemuž se celková hmotnost zastavila na údaji 920 g (vel. M).  

XTC ADVANCED 29

Ručně vyráběn za využití pokročilých metod a špičkového materiálu. Hmotnost rámu Giant XtC Advanced 29 je 995 g (vel. M), kdy se největší rozdíl ukáže při porovnání s předchozí generací – 1259 g!  

Více o novinkách Giant XtC Advanced (SL) 29 se dozvíte na webu www.giant-bicycles.com/XtC29

*Pro porovnání test předchozí generace na BkeAndRide.cz (jaro 2017)

Text (překlad): Štěpán Hájíček / Foto: Giant (Jake Orness photo)

Giant XtC Advanced (SL) 29 – geometrie

reklama