reklama

reklama

Špindlerův Mlýn – trochu endurové novoty (report A.D.)

Špindlerovský bikepark jsme navštívili začátkem sezony 2019 a v danou dobu to sice ještě na velké novinky nevypadalo, nicméně už se dala zahlédnout partička bikeparkové „crew“, která rekonstruovala dřevěné překážky. Zajímavou novinkou tu ovšem pro nás bylo endurové prodloužení tratě známé jako Deep Forest.

Text: Andrea Drengubáková / Foto: Tom Rucký/autorka

„Meníčko“ bikeparkových lajn se ve Špindlu od loňska nijak nemění, takže zůstává pohodová a všestranná trať „Freeride“, o stupínek náročnější a techničtější „Deep Forest“, úsek „Fly Agaric“ s pár lavicemi a černá pohárová, která je léta stejná a mě, jakožto „nesjezdařku“, popravdě moc neláká. Mojí favoritkou ve Špindlu je zmíněná Freeride lajna, jejíž charakter se v průběhu jízdy několikrát změní.

reklama

První pasáž se v delších i kratších zatáčkách klikatí přes sjezdovku a je oživená občasnými dřevěnými překážkami jako je dropík, lavice, nebo velký, za to pohodový wallride. Pouze, pokud jej jedete vysoko, nezapomeňte na konci seskočit!

Pak se zajede na okraj lesa a přichází asi moje nejoblíbenější pasáž z celého bikeparku – houpavý trailík takřka bez zatáček s příjemným flow, kde se dá svištět solidní rychlostí. Protože tu ale nejsou žádné technické zrádnosti, můžete si vyšší rychlost dovolit. Navíc se vám díky tomu budou vcelku jednoduché lavice skákat jako nic.

Z rychlého trailíku se vyjede opět na pár zatáček na sjezdovku a pak už opět lesní pasáž kloubící přírodu i umělé zásahy, nejen vysypanými kameny, ale hlavně dřevěnými klopenkami. Tato část je velmi hravá a pořád se na ní něco děje. To se bohužel nedá říct o dojezdu trati, která se opět vcelku monotónně klikatí přes sjezdovku.

Zatímco trať Fly Agaric byla ponechána ladem, na Deep Forest bylo znát pečování a zásahy lopatou. Po odpojení z Freeridu se nejprve projedete po mírně se klikatící dřevěné lávce, pak následuje wallride a pár pohodových a pěkně šejpovaných zatáček.

Prostřední lesní pasáž byla před lety značně technická a ztěžovaly ji hlavně kořeny v malých padáčcích, dnes je do velké míry „vysypaná“ a kameny jsou tu vyskládané tak, abyste neměli pocit, že držíte v rukách sbíječku. Stavitelům trati tak bude moci děkovat i vaše vidle. I tenhle úsek, který je přiměřeně technicky náročný, patří ve Špindlu k mým oblíbeným.

Z lesa se obvykle vyjíždělo zpět na trať Freeride, tentokrát se ale dalo pokračovat v lesním drandění po Deep Forestu dál. Úplně jsme se nedozvěděli, jestli jde zatím jen o hrubou stavbu trati a bude se na ní dále pracovat, nebo jestli se trať takhle „raw“ ponechá a nechá se jen vyjezdit?!

Každopádně zdejší čerstvou hrabanku střídaly kameny i zavřenější zatáčky v prudkém svahu, takže mi tento úsek začal připomínat zábavně-náročnou endurovo erzetu, která byla skoro podle mého gusta. Kdo má rád přírodní techniku, ať co nejdřív na tenhle úsek vyrazí 👍

Jak jsem psala, černá trať ve Špindlu mě moc neoslovuje (na mě se tu jede celou dobu dost na rukách a v mém případě i na brzdách), takže s ní letos pneumatiky mých kol tu čest neměly. Podle výhledu z lanovky se na ní ale meziročně nic zásadně nového neudálo, takže použiju pro představu fotku z loňské návštěvy.

reklama

Špindlerův Mlýn v kostce:

Vzdálenost z Prahy                                                                            2 h
Celodenní jízdné bikepark dospělí                                                    490 Kč             
1 jízda lanovkou nahoru (na pokladně)                                             300 Kč
1 jízda lanovkou nahoru (3 a více dní dopředu přes e-shop)            250 Kč
Provozní doba lanovky                                              Každý den 8:00 – 12:00, 13:00 -18:00 každou půlhodinu
Zapůjčení elektrokola (1 den)                                                            750 Kč (i s helmou)
Zapůjčení horského kola (1 den)                                                       350 Kč (i s helmou)
Zapůjčení sjezdového kola (1 den)                                                    850 Kč

Webové stránky                                                                         www.skiareal.cz          

Ve Špindlerově Mlýně jsme sedlali kola Ghost FR AMR 8.7 a Lapierre Overvolt Carbon AM 900 Team, byli jsme oblečeni v Maloje, s rukavicemi, chráničemi a helmami Poc a batůžkami Evoc. Videomateriál jsme pořídili technikou Lamax a Samsung.

Text: Andrea Drengubáková / Foto: Tom Rucký / autorka