Santa Cruz Stigmata – konečně poctivé Gravel Stigma!

Ať si zlí jazykové říkají, co chtějí, ať si přirovnávají aktuální vlnu gravel biků k bublině podobné jedno-sezónnímu zájmu o Fat biky, my „štěrkoletci“ dobře víme, že tahle kategorie je pro nás srdeční záležitostí, vztahem na dlouhé roky, a nejen chvilkový výstřelek. Proto komu by nezaplesalo srdéčko nad informací, že se čistokrevný gravel zrodil i v továrnách kalifornského Santa Cruz!

(poupravená tisková zpráva)

Když byl v roce 2015 vzkříšen model Stigmata, rozhodli jsme se použít řadu MTB standardů a konstrukčních prvků, abychom stvořili pokud možno dokonalý CX bike oné doby! Naše cesta zjevně nebyla lichá, jelikož od uvedení tohoto stroje se našim jezdcům podařilo posbírat mnoho CX vavřínů včetně prvenství na legendárním podniku Three Peaks.

A nyní? Vnitřní vedení hadic k diskovým brzdám, velkorysý prostor pro pláště a jejich průchodnost i v nejhutnějším blátě, pevné osy a další prvky se postupně staly standardem tohoto oboru. Proto jsme se na tyto prvky, stejně tak na celé kolo, podívali znovu a vdechli mu opět nový život, aby bylo schopné obstát nejen dnes, ale i zítra!

Santa Cruz Stigmata (700c) / úvodní foto Stigmata 27,5×2,0″

Juliana Quicy

reklama

Jedna z ustálených věcí – závitové středové složení – poukazuje na skutečnost, že nám jde především o životnost a uživatelskou přívětivost, nejen o snahu honit se za každým trendem, ať již má budoucnost či nikoliv. Navíc jsme přidali chytré úchyty pro blatníky nebo tři montážní body pro košíky s bidonem, abyste vždy měli možnost pověsit si na kolo alespoň jednu lahev, a to i v případě, že váš rám bude ověšený cestovatelskými brašnami.

Ostatně velká dobrodružství a výpravy do neznáma jsou jedním z motivů pro přepracování modelu Santa Cruz Stigmata. I proto u tohoto rámu nyní najdete prostor pro pláště až do rozměru 700x45c, případně lze nasadit i „RoadPlus“ (650b), kde se lze dostat až na šíři obutí 2,1“!

 

 

Co se týká samotného rámu na úrovni „CC“, zde jsme čerpali inspiraci a zkušenosti jak z modelu Highball, tak třeba i z trialového speciálu Dannyho MacAskilla! Podobně i geometrie byla naším velkým tématem, kdy jsme kupříkladu „překopali“ rozměry 52/54 cm, aby vyhovovaly i menším postavám.

V tomto bodě se zapracovalo především na předsazení korunky vidlice, které činí 50 mm u velikostí 52-54 cm, a 45 mm u velikostí 56-61 cm, aby měli velcí i malí stejný dojem z jízdy a ovládání svého stroje.

Na vrcholku tohoto slaďoučkého dortíčku najdete takové samozřejmosti jako je 12mm pevná přední osa, zadní úchyt třmene Flat-mount či účelně navržená kola Reserve. Zapomenout bychom neměli ani na přípravu pro vnitřní vedení teleskopické sedlovky. Nová generace Santa Cruz Stigmata je zde, aby vám samotným umožnila rozhodnout se jakou podobu, účel, či zaměření preferujete!

*Sesterská značka Juliana nabídne stejné kolo v dámské specifikaci a tmavě modré barvě pod názvem Quincy.

Cena rámu pro český trh je stanovena na 62 490 Kč, kompletní kola začínají na částce 104 990 Kč

Více o Santa Cruz Stigmata / Juliana Quincy

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Santa Cruz

reklama