GIANT – Trance E+, Trance E+ SX a Stance E+ | Tech News
V tomto týdnu představil Giant zcela nové elektrické fully inspirované klasickou MTB řadou, a to hned v několika odlišných variantách. Zapomeňte tedy na stávající verze Giant Full E+ a přivítejte nové stroje Trance E+, Trance E+ SX a Stance E+.
Vylepšení oproti minulé generaci plně odpružených strojů s elektrickým asistentem lze přitom najít hned v několika bodech. Jedním z nejzásadnějších řešení je ještě výraznější integrace baterie do rámu – Downtube EnergyPak – která se nevyndává do strany, ale spodem. Dalším vylepšením je minimalistické tlačítkové ovládání RideControl ONE, jež se zbavilo přítěže v podobě až zbytečně velkého displeje, v neposlední řadě je to agresivní trailová geometrie, zajímavé osazení a celkový charakter posazený blíže klasickému MTB.
Downtube EnergyPak
Zmíněný Downtube EnergyPak, tedy baterie plně integrovaná do spodní rámové trubky, je pokročilým vývojovým následníkem zboku instalovaného řešení EnergyPak z předchozích generací. I přes „hlubší“ zabudování do rámu je přístup akumulátoru snad ještě snazší – stačí stisknout jedno tlačítko a akumulátor můžete vyjmout a začít nabíjet.
Nabíjení přitom řídí chytrý proces Smart Charging, kdy lze kupříkladu 60 % kapacity nabít za 90 minut. A nejen to. Při vývoji se řešilo i zahřívání, respektive práce s teplem, proto je u nového bateriového bloku použita konstrukce s větším prostorem okolo jednotlivých článků. Zajímavostí je i chytré nabíjení, které například rozezná, že akumulátor přesáhl 500 cyklů, následně použije nižší napětí, čímž se prodlouží život akumulátoru, aniž by se prodloužil čas nabíjení.
Dosti promyšleným řešením je i skutečnost, že systém při nabíjení pozná, když se určité články začnou přehřívat, načež je schopen přenést energii do jiných článků, jiné části akumulátoru, aby se dosáhlo vyrovnané teploty a plného nabití.
TRANCE E+ PRO
- zcela nový celoodpružený model > nahrazuje stávající model Full E+
- hliníkový rám ALUXX SL
- agresivní trail/enduro geometrie
- odpružení Maestro, Trunnion Mount
- karbonové horní vahadlo
- zdvih 140 mm, vpředu 150 mm
- plně integrovaná baterie (zespodu)
- motor SyncDrive Pro Yamaha, 80 Nm
- baterie EnergyPak 500 Wh
- PedalPlus 4-senzorová technologie
- ovládání RideControl ONE, walk assist
- v nabídce 4 modely
- topmodel osazen Shimano XTR 1×12!!
- všechny modely mají 1-převodník doplněný vodítkem řetězu
- 35 mm široké ráfky (27.5+)
- 6“ pláště, bezdušové
- teleskopické sedlovky
- Více o této řadě na www.giant-bicycles.com
TRANCE SX E+ PRO
rozdíly oproti Trance E+:
- vyšší zdvih vpředu (160 mm)
- pružinový tlumič
- v nabídce 1 model
- Více o tomto modelu na www.giant-bicycles.com
STANCE E+
- zcela nový celoodpružený model
- hliníkový rám ALUXX SL
- all-mountain/trail geometrie
- odpružení FlexPoint
- zdvih 120 mm, vpředu 130 mm
- středový motor SyncDrive Sport Yamaha, 80 Nm
- plně integrovaná baterie (zespodu), 500/400 Wh
- PedalPlus 4-senzorová technologie
- ovládání RideControl ONE, walk assist
- 1×10 převody
- 35 mm široké ráfky (27.5+)
- 6“ pláště, bezdušové
- v nabídce 3 modely
- Více o této řadě na www.giant-bicycles.com
Pro doplnění, obdobné modely najdete i v sesterské dámské kolekci LIV
Trance E+ Pro = pánská obdoba modelu LIV Intrigue E+ Pro (odpružení Maestro, zdvihy – 150/140 mm)
Stance E+ = pánská obdoba modelu LIV Embolden E+ (odpružení FlexPoint, zdvihy – 130/120 mm)
Foto: Giant