reklama

reklama

Klínovec – ve znamení zábavy (Lokality – Andrea D.)

O Trail Parku Klínovec se píše poměrně hodně. Důvodem oblíbenosti bude pravděpodobně kvantum kilometrů u nás poměrně ojedinělých vyhlazených stezek s náležitým flow, které se zde nachází celkem tři. Pokud vás umetené pěšiny náhodou omrzí, je k mání rovněž poctivá DH trať s rock gardeny nebo další lesní traily v okolí.

Text: Andrea Drengubáková | Foto: Tomáš Rucký
Nejjednodušší a nejmírnější trasou na Klínovci je modrý trail Azur, který převážně lemuje vrstevnici, a to v délce 10,3 km. Jak bylo řečeno v úvodu, trail je naprosto vyhlazený bez jakýchkoli kamenů nebo kořenů a nezahrnuje žádné prudké sekce.

Začátečník, který se spokojí s nižší rychlostí, bude mít zapotřebí šlápnout do pedálů jen výjimečně. Naopak ostřílený biker, ve snaze dosáhnout příjemně jezdivé rychlosti, si tady místy slušně zašlape, zejména na rovinatějších úsecích.

Azur mě osobně začíná bavit zejména v druhé polovině, kde trať o něco zrychlí. Začátečník bude jistě nadšený, mně ale trochu vadila absence klopených zatáček, díky čemuž se nebylo možné ve vyšších rychlostech o co opřít. Uznávám ale, že je modrá trasa pro začátečníky, mírně pokročilé bikery, děti nebo babičky naprosto dostačující, zábavná a hlavně parádně dlouhá.

Stejně tak vyhlazenou variantou, jen tedy o poznání rychlejší, je červený trail Rubin, startující hned vedle Azuru. Tento trail je naprosto univerzální tratí pro celou škálu cyklistů. Vidět zde můžete jak taťku se synem, tak i zkušené sjezdaře v integrálkách. Všichni se baví a jsou zjevně spokojeni, jelikož si optimální náročnost řídí sami svojí rychlostí.

Osobně se mi Rubin líbí na Klínovci asi nejvíc, obzvlášť při první jízdě. Při dalších jízdách si ale často dovoluji čím dál víc, jenže na vysokou rychlost není trail úplně postavený, proto jsem měla místy problém udržet se na trati.

V součtu jde nakonec ale asi tak o 3-4 místa, kde je potřeba sáhnout na brzdy, aby si jezdec uhlídal stopu, což je na nějakých 5 kilometrech trailu poměrně zanedbatelné.

Každopádně terénní vlny je lepší propružit nebo kopírovat, nikoliv se z nich odrážet, protože v místě teoretického dopadu se již trail často láme do zatáčky. V jistém slova smyslu zde méně znamená více J

Aktuální novinkou je černý trail Baron, který je nejrychlejší a jeho podklad je tvořen převážně hlínou bez přidaného štěrku. Kolo na něm tedy pěkně drží. Ačkoli jsou tu terénní vlny i klopené zatáčky větší, trasa je opět jetelná téměř pro jakoukoli výkonnostní kategorii. Momentálně končí trail zhruba v půlce kopce, v průběhu sezony by však měl být dokončen a jeho charakter by měl být ryze přírodní.

Baron mě hodně bavil právě kvůli přírodnímu charakteru, respektive mám ráda „vyzpytatelnou“ hlínu. I když je černého značení, nezahrnuje (prozatím) žádné prudké úseky, takže flow tu je rovněž zachované. Jediné, co bych možná uvítala, jsou v úvodní rychlé pasáži podél sjezdovky delší lavice, místo boulí. Lesní pasáž má ale za mě jedničku a na chystané pokračování jsem velice zvědavá!

reklama

Na Klínovci je k dispozici i klasická DH trať, na které se letos pojede i MČR ve sjezdu. Pro mě je tato černá lajna ze všech sjezdových tras v ČR „nejjetelnější“ a tím pádem i nejzábavnější. Úvodní dlouhé lavice sice nikdy nedoskočím, ale následující točky v kamenech a kořenech si dokážu skutečně užít.

Techniku si tu povětšinou zvládnou i průměrní jezdci, aniž by museli mít smrt v očích z toho, že něco nesjedou. Koneckonců my jsme na tuto trať vzali i úplného začátečníka, který neměl ani chrániče na kolena a trasu dal bez úrazu, což by se mu na první pokus na jiných DH lajnách v ČR nemuselo povést.

Divácky oblíbená je hlavně mohutná rock garden téměř na konci sjezdové trati, která sice zpočátku vypadá pro mnohé hrůzostrašně, pravá stopa je ale jistota. Zpočátku je potřeba odpružit pár velkých schodů tvořených pořádnými balvany, pak vás to ale navede do ideální stopy a můžete bez strachu pustit brzdy. Kdo si přesto netroufá, najde vedle vpravo tzv. „chicken line“. Ale když to dal i Tom na e-biku Lapierre Overvolt, dáte to taky! J

Tip na e-bike:

Chcete-li se projet po okolí, doporučujeme mapku letního Klínovce, kterou dostanete na pokladně nebo na vyžádání také u lanovkářů. Mapka srozumitelně zobrazuje různě dlouhé pěší i cyklotrasy, které shodně startují na vrcholu Klínovce a končí u nástupní stanice sedačkové lanovky.

S e-bikem si dejte Meluzínu (12 km) nebo Loučenský okruh (29 km), ale vystartuje obráceně, tedy u výstupu lanovky. Trasy jsou značené značkami (nálepkami příslušné barvy) na kulatých cedulkách. Končit tak budete na vrcholu Klínovce a za odměnu si dolů můžete dát trail dle libosti.

Zatímco budou tatínkové brousit traily na kole, zbytek rodiny může vyzkoušet koloběžky, které jsou vybavené opravdu tlustými pneumatikami, vhodnými pro lesní stezky.

Na koloběžce se můžete vydat buď na devítikilometrový sjezd po tzv. Primáčkově trase vedoucí po nenáročné široké šotolině nebo přímo na pozvolný trail Azur, který na koloběžce zvládne úplný nováček. Kdo se však nebojí a nebrzdí, užije si na tomto trailu i na koloběžce docela slušný adrenalin.

Oběd si můžete dát v restauraci U staré lanovky, která ač působí zvenku lehce zastarale, jídlo je připravené v moderním duchu a chuťově v nadstandardní úrovni. Vybrat si můžete třeba ze špaget carbonara, gnocchi se špenátem a kuřecím masem nebo třeba lososa na bylinkovém másle.

Klínovec v kostce:

Vzdálenost z Prahy                                                     1 h 52 min
1 jízda na lanovce dospělí                                          150 Kč
Celodenní jízdné na lanovku dospělí                          560 Kč
Zapůjčení horského kola (1 den)                                750 Kč
Zapůjčení koloběžky 1 h + 1 jízda lanovkou               370 Kč
Webové stránky                                                          www.trailpark.cz

Provozní doba lanovky Prima Expres

Červen:
Út-Ne – 9:30 – 18 hod

Červenec / Srpen / Září:
Denně 9:30 – 18 hod

Říjen:
3.10. – 7.10 – 9:30 – 18:00
11.10 – 14.10 – 9:30 – 17:00
18.10 – 21.10. – 9:30 – 17:00 
25.10 – 4.11. – 9:30 – 17:00

Na Klínovci jsme sedlali kola Ghost Pathriot 8 a Lapierre Overvolt Carbon AM 900 Team, byli jsme oblečeni v Maloje, s rukavicemi, chráničemi a helmami Poc. Videomateriál jsme pořídili technikou Lamax a Samsung a v batůžku nechyběla svačina v podobě tyčinek Bombus.

Text: Andrea Drengubáková | Foto: Tomáš Rucký