reklama

reklama

RockShox SID – Tech News

RockShox SID 2017 - Tech newsŽádná jiná MTB vidlice nemá na svém kontě tolik úspěchů jako RockShox SID. Od roku 2000 získal SID zlato na každé olympiádě a mezi tím si připsal bezpočet prvenství v závodech Světového poháru i v řadě národních lig a amatérských soutěží. Nyní nastává čas posunout se opět o kus dál!

Přivítejte tedy novou generaci RockShox SID náležící do modelového roku 2017. Za roky existence této vidlice se změnilo mnoho, proto je potřeba, aby se změnil i SID a aby se vrátil ke svým kořenům a k významu svého jména SID = Superlight Integrated Design!

U RockShoxu možná nepřistoupili k inovaci této zásadní XC zbraně tak radikálně jako Fox a jeho nedávno představená novinka Fox 32 SC, i když jisté spojující prvky najdeme i zde. V RockShoxu zřejmě nenašli důvod zásadním způsobem měnit architekturu současných nohou, spíše se zaměřili na detaily a ladili jednotlivé prvky, než by do vidlice výrazněji řízli!

RockShox SID 2017 - Tech newsRockShox SID World Cup 2017

100 mm stačí!

Vývojem doby a v souvislosti s tím, jak se rozrůstala nabídka značky RockShox, se ukázalo, že SID má své pevně dané místo na závodních XC kolech, proto již není třeba vytvářet varianty přesahující do dalších kategorií. Kousků se zdvihem 120 mm má RockShox vícero (Reba, Revelation, případně i snížený Pike), proč tedy protahovat SIDa? Bylo by to zbytečné! Proto bude RockShox SID nově nabízen čistě se zdvihem 100 mm, alternativně s 80 mm, ale jen u OEM (montážních) verzí.

Díky stabilní hodnotě zdvihu bylo možné výrazněji upravit tělo i vnitřnosti, které byly zkráceny, aby se ušetřilo pár důležitých gramů. Vnější nohy jsou nyní ve své spodní třetině duté a prázdné, kratší je tedy jak vzduchová pružina, tak i tlumící patrona.

Odlehčení je patrné také na patkách vidlice, které jsou na jedné straně větší, aby poskytly potřebnou opěrnou plochu pro náboje s rozšířenou přírubou „Torque Cap“; při pohledu zespodu jsou ale viditelně otevřené a odhalují část osy. Ta může být buď klasická rychloupínací Maxle™ Ultimate, případně lehčí, jednodušší šroubovací Maxle™ Stealth (primárně určena jen pro OEM verze).

„Řadou úprav se podařilo mezigeneračně snížit hmotnost až o 100 g!“

RockShox SID 2017 - Tech news Karbonová korunka verze World Cup

RockShox SID 2017 - Tech newsDuté vnitřní nohy (spodní třetina) a otevřené patky pro nižší hmotnost

Upravená pružina Solo Air

Komplexní úpravy se dočkala i vzduchová pružina SoloAir, která byla vyladěna cíleně pro sportovních 100 mm kroku. Nově by měla být lineárnější, aby vidlice využívala aktivněji celý svůj zdvihový potenciál. Na druhém konci ale nacházíme prvek zvaný „Jounce Bottom-Out Bumper“, což je specificky řešený doraz použitý již ve vidlicích RockShox RS-1, který by měl zaručit pocit „bezedného kroku“. V rámci 100 mm samozřejmě!

Kdo by si rád upravil charakter chodu vidlice, bude mít možnost použít inserty Bottomless Token jako u jiných modelů RockShox. Upraveno bylo také těsnění, které by mělo vykazovat nižší úroveň tření a tedy i lepší funkci za nižších teplot (odzkoušeno u vidlic Reba, Revelation, RS-1 a hlavně Bluto).

RockShox SID 2017 - Tech news

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

Detaily na dotek

Maličké designové a praktické změny zahrnují nově řešený úchyt pro vedení hadice přední brzdy, který je u nového SIDu tvořen dvojicí protilehlých háčků, do nichž lze hadici snadno zasadit nebo ji vyndat, aniž by bylo potřeba cokoliv šroubovat. Pozměněn byl také tvar a podoba ovládacích prvků na korunce, stejně jako víčko vzduchové komory SoloAir.

RockShox SID 2017 - Tech news

Něco venku, něco uvnitř

Vedle vnějších inovací jsou zajímavé i ty vnitřní, zejména u modelu SID World Cup a SID RLC. Oba tyto modely dostaly novou tlumící patronu Charger Damper s uzavřeným olejovým okruhem vybaveným pružným měchem, který se osvědčil u modelů Pike, Boxxer a Lyrik.

Ovládání tlumení nabízí jen dva nejpraktičtější režimy Open a Lock (otevřeno/zavřeno), přičemž malým samostatným kolečkem lze ladit citlivost vidlice v otevřené poloze. V zamčeném stavu by měl být SID maximálně pevný a stabilní, aby poskytl plnou oporu jezdci.

RockShox SID 2017 - Tech news

Modelová rodinka RockShox SID 2017

V následujícím modelovém roce budou v nabídce čtyři varianty vidlice RockShox SID. Nejvyšším provedením je již tradičně Rock Shox SID World Cup, který se díky karbonové korunce a sloupku řízení může pochlubit nejnižší hmotností z celé rodiny – 1366 g. Druhou variantou je SID RLC, který nabídne prakticky stejné vlastnosti jako vrcholný model, avšak vzhledem ke klasické hliníkové korunce a krku bude o poznání těžší (1530 g).

Ze scény rozhodně nezmizí ani SID XX, který je oblíbený díky systému tlumení Motion Control™ XX doplněnému o hydraulické dálkové ovládání XLoc. Posledním v řadě je SID RL, tedy klasický základní model, který samozřejmě také těží z výhod daných novou konstrukcí těla vidlice, jež mají za následek snížení hmotnosti a zvýšení tuhosti, tedy i zlepšení přesnosti ovládání.

Vidlice RockShox SID 2017 budou dostupné pro následující velikosti kol: 27.5”, 27.5” BOOST (pouze OEM), 29”, 29”/27.5”+ BOOST.

Více informací na webu
www.sram.com
SRAM-Logo

Ceny vidlic RockShox SID 2017

RockShox SID 2017 - Tech news

Foto: sram.com