Fox 32 SC – Tech News

Fox 32 SC -Tech NewsPoslední dobou jsme svědky toho, jak se vše zvětšuje, rozšiřuje a zpevňuje, jenže ono to jde i obráceně, jak dokazuje Fox a jeho nová zbraň pro XC stroje nazvaná prostě Fox 32 SC, která útočí především na nízkou hmotnost.
Zkratka SC je zde přitom zcela zásadní činitelem, jelikož vypovídá o jedné z klíčových vlastností nového modelu. SC znamená Step Cast, neboli volně přeloženo „stupňovitá konstrukce.“ Vtip nové vidlice je totiž v tom, že při své cestě za nižší hmotností se nohy nerozšiřovaly, ale naopak se přiblížily k sobě.
V řeči čísel to znamená, že se rozteč nohou vidlice snížila z hodnoty 130 mm, která je standardním parametrem u současných modelů řady 32 na 120 mm. Kvůli tomu musel být pozměněn tvar spojovacího můstku, přepracována byla korunka, ale hlavně došlo ke stupňovitému vybrání na spodním konci dolních nohou. A zde jsme právě u výrazu Step Cast (SC).

Fox 32 SC -Tech News

Proč to vše?

Novinka roku 2016/2017 (dostupná by měla být od května 2016), vidlice Fox 32 SC, totiž míří především na závodní XC stroje, a proto si za jeden z hlavních cílů stanovila hmotnost. Té se podařilo ušetřit dost, jelikož 29“ verze zhubla mezigeneračně o 255 g, varianta 27,5“ o 225 g. Konečné udávané hodnoty jsou tedy 1355 g (27,5“) / 1360 g (29“). Zdvih by měl být jednotných 100 mm.

I přestože je vidlice hubenější, či spíše užší, stále by měla být přiměřeně pevná a nabízet dostatek prostoru pro pláště do šíře 2,3“. Víc u XC nemá smysl, tvrdí Fox! U kotoučů je doporučené maximum 180 mm u 27,5“ varianty a velkolepých 200 mm u modelu 29“. Zajímavé je, že se počítá jak s klasickou pevnou osou 15×100 mm, tak i se standardem BOOST 15×110 mm. Osy ale nebudou rychloupínací, ale v duchu boje za co nejnižší hmotnost pevné, šroubovací. Bez nářadí se tedy neobejdete. Naštěstí zde ale postačí jeden imbus a nebudete jich muset šroubovat pět jako u Foxu 36!

Fox 32 SC -Tech NewsFox 32 SC -Tech News

reklama

Co se děje uvnitř?

Ohledně vnitřního uspořádání zůstává vše víceméně stejné, pomineme-li fakt, že se vzduchová komora i olejová patrona zkrátily, jelikož je spodní zploštěná třetina vidlice dutá. V pravé noze pracuje patrona FIT čtvrté generace, vlevo je zase vzduchová komora FLOAT. Výjimkou jsou modely Factory 32 SC se systémem FIT iRD s elektronicky řízeným zamykáním a potom také provedení Fox Performance 32 SC se zjednodušenou tlumící patronou FIT GRIP.

Z hlediska nastavení se u vrcholných modelů z rodiny Factory můžete těšit na tradiční tři režimy „Open-Medium-Firm“, které doplní kolečko nízkorychlostní komprese. Jeho prostřednictvím bude možné jemně odladit citlivost vidlice v režimu Open, hovoří se přitom o 22 polohách.

Celkem zajímavá je i vzduchová komora, která je uzpůsobena pro použití nových vložek na úpravu progresivity, které se skládají dohromady jako dětská stavebnice. Elegantní, rychlé a praktické řešení pro ty, kdož by rádi vidlici aktivnější (všechno ven), nebo naopak stabilnější (vložky dovnitř). I když na druhou stranu, řešit toto u 100mm vidlice? Ale někdy se to může hodit!

Fox 32 SC -Tech News Fox 32 SC -Tech News

Nakonec doplňme předpokládané ceny na americkém trhu, abychom měli alespoň přibližnou představu, kolik tyto hubené krasavice budou stát:
Fox Factory 32 SC (FIT4): 899 USD
Fox Factory 32 SC (FIT4 s dálkovým ovládáním): 969 USD
Fox Factory 32 SC (FIT iRD electronic): 1 569 USD
Fox Performance 32 SC (FIT GRIP): 619 USD

Fox 32 SC -Tech News
Fox 32 SC -Tech News
Fox 32 SC -Tech News
Fox 32 SC -Tech News

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • lt

    A mame tady zpatky Marzocchi z roku pana 1998 🙂

    • Jak se říká: „Vše už tu jednou bylo…“ Mě to zase troch připomíná RockShox Indy, co jsem měl na svém na svém prvním pořádném kole, i když tam byly nohy dole zploštěné z obou stran 😉