reklama

reklama

Taipei Show 2014 – stručný přehled

Taipei Show 2014Zatímco přelom roku byl na novinky tradičně poněkud chudý, tak s blížící se sezonou se to na nás pomalu začíná sypat. Aktuálním zdrojem pohledu do blízké či vzdálenější budoucnosti cyklistiky je veletrh Taipei Show, který opět přinesl něco revolučních nápadů, ale i klasických inovací…

Důležité novinky jste možná už viděli na jiných zahraničních serverech. Nesnažíme se být první ani komplexní, jelikož jsme v Asii sami nebyli. Rádi bychom ale vypíchli pár zajímavých novinek, než se vrhneme na tvorbu vlastního obsahu a především pak testování nových kol a produktů…

Elektronicky řízená sedlovka KindShock

Taipei Show 2014Už dříve jsme psali o elektronicky řízené sedlovce TranzX. Zatímco tato se dostane nanejvýš na cestovní kola, pak aktuální výtvor značky KindShock by se mohl za čas objevit na řadě kol horských. Myšlenka je prostá – v KS vzali svou nejpovedenější sedlovku LEV Integra s ovládáním uvnitř rámu, které ale nahradili drobným servo-motorkem s Li-Ion baterií. Dálkové bezdrátové ovládání si pak snadno upevníte na řidítka a tradá. Jen jeho vzhled by se ale měl před uvedením do prodeje radikálně změnit.

První informace hovoří o tom, že by měl tento systém na jedno nabití vystačit na cca 60 hodin jízdy, což celkem ujde. Pokud se již baterie v terénu vybije, spustí se nouzový režim, který nechá sedlovku vysunout do plného stavu, aby se dalo pohodlně dojet k nejbližší zásuvce. KindShock přitom údajně do budoucna počítá s využitím tzv. gelových baterií, jejichž „uskladnění“ v rámu by mělo být skutečnou hračkou. No, tak to zase chvíli vypadá, že náš sport brzy pohltí elektronika. Nevím jak vy, ale já se tomu budu minimálně nějaký čas urputně bránit. Mobil, navigace a světlo v batohu mi úplně stačí. A to jste ještě neslyšeli, co kutí Magura…

www.kssuspension.com

Taipei Show 2014

Tlumič Magura eLECT

Tomuto tématu a této značce jsme se vlastně zatím nevěnovali, ale pravdou je, že Magura již vloni představila vidlice doplněné o systém elektronicky řízeného tlumení eLECT. Ten samý zlepšovák si nyní razí cestu i na pozici tlumiče. Není to vlastně žádná nová myšlenka, jen stokrát ohraná ta samá písnička, která už tolikrát dohrála a skončila v koši jako stará rozlámaná deska. Ale třeba to bude tentokrát lepší.

Celý systém Magura eLECT funguje podobně jako řešení E:i Shock od RockShoxu na kolech Lapierre a Ghost. Ve vidlici jsou 3D čidla, která snímají pohyb a tedy i druh terénu a styl jízdy a podle těchto dat se vyhodnocuje, zda se má kompresní okruh zavřít (vidlice přitvrdit), nebo naopak otevřít. Jezdec si může na voliči na řidítkách vybrat, zda má odpružení fungovat v čistě manuálním režimu („já volím, zda se bude pružit či nikoliv“), případně má-li vše řídit automatika.
Taipei Show 2014

Zajímavostí a přínosem je jistě skutečnost, že se řešení Magury – na rozdíl od jiných (RockShox a Fox) – obejde bez otravných drátů. Udávaný čas provozu baterie je u vidlice 40-60 hod, tlumič je zatím ve fázi vývoje, ale cílem jsou stejné hodnoty. Poté bude třeba vyhledat zásuvku a připojit standardní USB kabel. S prázdnou baterií by se přitom vidlice a tlumič měly otevřít, což je pro návrat jistě lepší než zablokované odpružení. A perlička nakonec. Pohybová čidla údajně rozpoznají volný pád, takže i pokud necháte pružení přepnuté na automat, nemělo by se stát, že byste ze skoku či dropu dopadli natvrdo.

www.magura.com
Taipei Show 2014

Kazeta 11-40 SEQLite Racing

Je to vážně jízda, jak rychlého vývoje se dočkalo zpřevodování horských kol za poslední roky. Odstartoval to nejspíš HammerSchmidt, následovala invaze 2×10 a teď se zdá, že jedinou cestou kupředu je jediný převodník, neboli prozatím sady SRAM XX1 či X01. Pokud ale toužíte po jednoduchosti a 1×11 je pro vás zatím nedosažitelnou záležitostí, zkuste si své kolo přestavět na 1×10. Existují na to samotné pastorky, které navýší počet zubů největší rozety na 40 (www.oneupcomponents.com), nebo si můžete pořídit celou kazetu. Jednou takovou je SEQLite Racing, která by měla být nabízena v rozsahu 11-40 i 11-42 zubů a rozumět by si přitom měla s klasickým desítkovým ořechem.

www.seqlite.com
Taipei Show 2014

Titanové pedály VP

Tohle je takový malý/velký úlet – titanové pedály VP. Vlastně nevím, zda bych na nich chtěl vůbec jezdit. Ostatně lidé z VP sami tvrdí, že jsou určeny spíše pro luxusní městská kola než pro MTB. Vypadají ale úchvatně a hodnota 222 gramů na celý pár je také omračující, podobně jako odhadovaná cena 450-500 USD!!!

www.vpcomponents.com
Taipei Show 2014

Taipei Show 2014