reklama

reklama

Teleskop elektricky? Proč (ne)!!!

TranzX - electric dropper seatpostTeleskopické sedlovky jsou velkým fenoménem, přitom ale v tomto segmentu existuje celá řada koncepcí a konstrukcí. Takřka všechny fungují, proto se můžeme jen dohadovat, které řešení je nejlepší. Co tu ale zatím chybělo, je elektrika! S tou přichází TranzX.

TranzX je výrobce všemožných cyklistických komponentů (spíše low-end), teleskopické sedlovky v jeho nabídce ale doposud chyběly. V příštím roce by se přitom měly objevit hned tři varianty, které jsou ale všechny určeny pro montáž na kompletní kola (OEM), nikoliv pro klasický prodej na krámě (aftermarket). To ale neznamená, že se do volného oběhu nikdy nedostanou, stejně tak by bylo škoda je kvůli tomu vyloženě přehlížet.

TranzX - electric dropper seatpost

Kabel venku, kabel uvnitř, žádný kabel!

Dostupné informace hovoří o tom, že TranzX nabídne výrobcům kol dva hydraulické modely – základní variantu JD-YSP02 s externím vedením ovládacího lanka a verzi JD-YSP03 ICR s vnitřním vedením v rámu. Nejzajímavější je ale verze JD-YSP06 využívající k pohybu sedlovky micro-motor a bezdrátový přenos na frekvenci 2,4 GHz.

Zase jeden akublok!

První grafika odhaluje, že tahle sranda bude využívat poměrně velkou baterii uchycenou pod sedlem a ne zrovna super kompaktní vysílač (ovládací prvek) na řidítkách. Nápad je to možná zajímavý, ale… Opravdu je to potřeba?

TranzX - electric dropper seatpost

Představte si, že byste měli na kole tento „elektroskop“, k tomu elektronicky řízené odpružení (Fox nebo RockShox) a nedej bože i elektrické řazení (zatím jen na silnici). To pak můžete mít rám plný baterií a v každé druhé hospodě žadonit o volnou zástrčku, abyste svůj hyper-elektro-bike náležitě oživili.

Zbavme se kabelů a mikročipů

Elektronické hračky jsou fajn, máme je rádi. Stále si ale myslím, že maximum je chytrý telefon nebo outdoor navigace (např. Holux) na řidítkách a tečka. Horské kolo je úžasným plně mechanickým strojem, proč bychom jej tedy měli zatěžovat mikročipy, akumulátory a jiným elektrobrakem, kterému se dnes v běžném životě sotva vyhneme. Stačí, že jsou naše auta více a více prošpikována čipy, čidly a senzory všeho druhu. Raději ať zůstane kolo prostředkem, který nám dokáže zprostředkovat odstup nebo lépe řečeno únik od této hypertechnologické doby…