Core Bike Show 2014 – TECH NEWS
Sportovní veletrh Core Bike Show, jenž se v uplynulých dnech odehrál poblíž anglického městečka Whittleburry, se těší mimořádného zájmu domácích, ale i zahraničních výrobců. Některé novinky, jimiž se přítomní vystavovatelé blýskli, si v dnešním příspěvku představíme podrobněji.
Hope
Stánek anglické manufaktury Hope, která je cyklistickými nadšenci s oblibou označována za kultovní, je prvním bodem našeho itineráře. Značka s bezmála pětadvacetiletou historií, v jejíž nabídce najdeme ucelenou řadu precizně opracovaných hliníkových komponentů, si přichystala hned několik zajímavých překvapení. Na co se tedy můžeme v příští sezoně těšit?
Tech(no) ráfky
Hlavní novinkou jsou hliníkové ráfky s označením Tech, jež budou k dostání hned ve dvojím provedení. Zatímco vyobrazená varianta dostojí požadavkům technických jezdců, zkrátka nepřijdou ani příznivci méně náročného svezení. Kalíškované ráfky disponují tříkomorovým profilem s vnitřní šířkou třiadvacet milimetrů a jsou plně kompatibilní s moderními bezdušovými plášti. Pro úplnost poznamenejme, že výroba ráfků již neprobíhá přímo na britských ostrovech, ale byla přesunuta na Dálný východ.
Tlustej/tenkej
Premiéru si odbyl také hliníkový převodník s nestejným tvarem zubů, který účinně brání nenadálému sesunutí řetězu. Nastíněná technologie, často označovaná anglickým souslovím narrow-wide, drží řetěz pevně na svém místě, a to i bez použití vodítka či napínáku. Uživatelům systému 1×10 je dále určen takzvaný wide-range adaptér, jenž co do rozsahu převodů citelně rozšiřuje možnosti klasické desetirychlostní kazety.
Nahrazením jednoho jediného pastorku se rozsah stávající desetirychlostní kazety vyhoupne z 36 až na 42 zubů, což jsou hodnoty, které byly doposud vyhrazené řádově dražšímu jedenáctirychlostnímu řešení.
Stylový forštos
Rozšířena byla rovněž řada představců, a to jak těch sjezdových s uchycením na korunku vidlice (direct mount), tak i klasických. Středem pozornosti se stal bohatě frézovaný kousek o délce pětatřiceti milimetrů, jímž výrobce reaguje na specifické potřeby majitelů sedmadvaceti a devětadvaceti palcových trail biků. Komponenty značky Hope budou i nadále k mání v několika barevných verzích včetně nápadné fialové.
Thomson
Americký Thomson doplnil rodinu teleskopických sedlovek Elite Dropper, když představil model s vnitřním vedením ovládacího bovdenu označený přídomkem Covert. Přestože si změny, které skryly ovládací bovden do útrob rámu, vyžádaly přemístění hlavní tlumící patrony, parametry zůstaly navlas stejné.
I nadále proto počítejme s celkovou délkou 400 mm a se zdvihem atakujícím hodnotu 125 mm. Mezi novinky můžeme dále zařadit sedlovku o průměru 27,2 mm, jež byla doposud výrobcem trestuhodně opomíjena. Ta bude k dostání v prodloužené délce 430 mm se zdvihem celých 125 mm, přičemž s dálkovým ovládáním vedeným uvnitř rámu se bohužel ani do budoucna nepočítá.
Opravdové pozdvižení…
…vzbudil z titanu zhotovený sedmadvaceti palcový hardtail Thomson Elite 275, jenž je výsledkem spolupráce se značkou Lynskey. Podle marketingového manažera Davida Parretta se jedná o příslovečnou první vlaštovku a další modely, které vzniknou již bez cizí pomoci, na sebe nenechají dlouho čekat.
Nízký rám se stabilním jízdním projevem a precizně zpracovanými detaily si s konkurencí v ničem nezadá. Povinností jsou výměnné patky standardu 142×12 mm, hlavové složení o průměru 44 mm, závitové středové složení, vcelku vedené bovdeny a mnohé další moderní nezbytnosti. Ceny kompletních strojů vybavených těmi nejlepšími komponenty se budou pohybovat okolo 7000 dolarů.
K tomu všemu navíc David Parrett sympaticky dodává: „Nákupem vše teprve začíná, a proto se nemusíte obávat, že bychom od vás dali ruce pryč. Poskytneme záruční i pozáruční servis, poradíme se vším, co budete potřebovat. Neváhejte nás navštívit osobně, provedeme vás městem i továrnou, zastavíme se na burger a společně se svezeme po stezkách, kde naše kola vznikají. Zamilujte si naše výrobky a my tu budeme pro vás.“
A ti druzí…
Při zběsilém slalomu mezi stánky (v našem případě ve virtuální podobě) jsme narazili na zapletená kola Spank Oozy. Ta dostala do vínku technologii Bead Bite, díky níž se patky pláště doslova přilepí k bočnici ráfku a minimalizují tak nebezpečí úniku vzduchu při agresivní jízdě.
Expozice společnosti e.13 se zase zaskvěla inovovanými zapletenými koly s označením LG1, lehoučkými pedály LG1 R a také zbrusu novým převodníkem typu narrow-wide.
Kanadský Race Face pro změnu odhalil velmi krátký představec Turbine v délce pětatřiceti milimetrů.
WTB na návštěvníky „vytasilo“ nové ráfky KOM a pláště Vigilante ve verzi Team Issue. Ráfky KOM (ve verzi pro kola průměru 27,5“) váží 435 g a chlubí se vnitřní šířkou 23 mm. Pláště zase na váze hodí solidních 800 g/kus (provedení Tubeless Ready).
Některými členy redakce BnR vysoce oblíbené sedlo SDG Bel-Air 2.0 se meziročně dočkalo omlazovací kůry. Inovovaná verze dostala do vínku prodloužení středního kanálku, aby se citlivým měkkým tkáním dostalo maximum komfortu, snížený zadní profil a posílenou podporu v přední části. K dostání bude v provedení s titanovými lyžinami (215 g), případně ve verzi Ti-Alloy (225 g).
Novinek bylo zkrátka požehnaně, jak se na zavedenou výstavu sluší a patří. Loučíme se a za rok nashledanou.