Špindlerův Mlýn – opět trochu více „enduro friendly“?

Tratě ve špindlerovském bikeparku patřily dlouhou dobu k ortodoxně sjezdovým, avšak za poslední zhruba dva roky zaznamenaly změny, které dokážou nalákat i běžné vyznavače trailového ježdění. Mile mě překvapil zábavný lesní úsek na trati Deep Forest, naopak u černé trati Race pro mě zůstane nejlepší, když si ji budu prohlížet jen z lanovky!

Text: Andrea Drengubáková | Foto: Tom Rucký

Přeskočím neterénní modrou Turistickou, která pro neznalé představuje šotolinovou a posléze panelovou cestu, nicméně v repertoáru bikeparkových tratí kvůli amatérským jezdcům a rodinám s dětmi nechybí.

Začnu červenou tratí Freeride, která se zpočátku klikatí po sjezdovce, kde ji zpestřuje několik dřevěných překážek jako jsou lavice nebo klopené zatáčky. Překážky jsou stavěné „blbuvzdorně“, takže při nedoskočení lavic se nic neděje. Stejně tak nelze „vypadnout“ z dřevěné klopené zatáčky.

Následný úsek představuje typický lesní trail, který je díky pouze omezené technické náročnosti pěkně svižný a plynulý. Lavice jsou na něm akorátní, takže doskakuju i já, nějaký ten dvoják ale úplně doskočený nemám, ale nejde o nic, co by tlumiče endura nepobraly.

Druhá polovina trati se značně zjednodušila, protože je místy až „dálnicovitě“  široká, na mnoha místech vydlážděná kameny a díry jsou vysypané štěrkem. Drncání se zde meziročně dost omezilo. Dojde i na dřevěné lávky, které se dají skočit a zároveň i přejet, a také na zavřenější dřevěné klopené zatáčky, kdy se všechno dá jet svižně a bez zádrhelů.

Kdo rád skáče, ocení loňskou nepříliš dlouhou novinku Fly Agaric, u které se prozatím stavebně nepokročilo, pravděpodobně to ale bude v plánu. Na skoro vyhlazeném trailu hrají prim lavice, které jsou stavěné spíše do výšky než do dálky, takže já osobně se tu držím spíš při zemi 😉 Svým zábavným „flow“ mi ale přijde v rámci špindlerovských tratí poměrně unikátní.

Také trasa Deep Forest se oproti minulosti o poznání zjednodušila. Hned po odbočce z červené trati Freeride se dostanete na dlouhou dřevěnou lávku, která se lehce vlní mezi stromy a posléze přechází v hravý lesní trail okořeněný nějakým tím dřevěným wall ridem.

Následující lesní část mě na Deep Forest, ale i celkově ve Špindlu, baví nejvíc. Začne se plynule stavěnými dřevěnými klopenkami s pohodovými nájezdy i výjezdy a pokračuje se středně obtížnou technikou v kamenitých a kořenovitých úsecích, které jsou ale stejně jako červená Freeride lajna vydlážděny kameny nebo dřevem, takže se tu dá frčet poměrně rychle.

reklama

Co se týká černé trati Race, úspěšně jsem se jí při našich návštěvách vyhýbala, nicméně s novým „frejmrem“, kde je hlavový úhel 64,5 stupně, jsem mu chtěla dopřát také něco sjezdovějšího. Nutno říct, že hned v úvodní části vedoucí přes pařezy jsem dala vidlici docela „nažrat“ a spíš než radost ze sjezdu jsem měla trochu v kalhotách. Kořeny se za sucha dají, za mokra vzdávám hold všem, kteří to zde proletí bez karambolu.

Jde ale samozřejmě o trať, kde se jezdí i MČR ve sjezdu, takže těžká prostě být musí. Pro „moje fun ježdění“ už je to ale větší kalibr, protože celou dobu visíte na rukách, svíráte řídítka a tisknete brzdy bez vteřiny odpočinku. Zatáčky se tu střídají buď přímo pod lanovkou, nebo se zakroutí do lesa do kořenů a kamenů. Vydrncaná jsem byla po tomto sjezdu opravdu dostatečně 😉 Nechávám ji do příště tedy profíkům  obecně letcům na DH strojích!

Všechny trasy končí u pumptracku a nové dřevěné konstrukce, která je ideální pro trénink balancu. Výška je pro mě nejvyšší únosná, vyšších konstrukcí už se většinou bojím, ale když si tuhle špindlerovskou dal Tom na e-biku, musela jsem taky 😉

Ani necyklistický doprovod nebo rodinka nebudou mít nouzi o zábavu a můžou vyzkoušet například discgolf nebo elektrobuginy, které jsou k zapůjčení přímo v centru městečka Špindlerův Mlýn. Letošní novinkou je pak tzv. Fun ticket za 590 Kč, který zahrnuje jízdu lanovkou na Medvědín a tříhodinové zapůjčení elektrokola. Další nebikové aktivity můžete zkouknout ve videu:

Kromě Fun ticketu si nebikeři můžou zakoupit i tzv. Menu ticket, v rámci kterého máte zpáteční jízdenku na Pláň, tříchodové menu a nápoj, vše za 490 Kč. Menu ticket se dá uplatnit přímo u výstupu lanovky v restauraci Na Pláni a tříchodové menu se tu může skládat například z cibulačky, špetzlí a domácího perníku.

Špindlerův Mlýn v kostce:

Vzdálenost z Prahy                                                         2 h
Celodenní jízdné na lanovku dospělí                           490 Kč                
1 jízda lanovkou nahoru                                                250 Kč

Provozní doba lanovky                 Každý den 8:00 – 12:00, 13:00 -18:00 každou půlhodinu

Zapůjčení elektrokola (1 den)                                       750 Kč (i s helmou)
Zapůjčení horského kola (1 den)                                 350 Kč (i s helmou)
Zapůjčení sjezdového kola (1 den)                              850 Kč
Webové stránky                                                             www.skiareal.cz  

Špindl bikepark

Špindl bikepark

Ve Špindlu jsme sedlali kola Ghost FR AMR 8.7 a Lapierre Overvolt Carbon AM 900 Team, byli jsme oblečeni v Maloje, s rukavicemi, chráničemi a helmami Poc. Videomateriál jsme pořídili technikou Lamax a Samsung a v batůžku nechyběla svačina v podobě tyčinek Bombus.

Text: Andrea Drengubáková | Foto: Tom Rucký

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky