Nové vidlice RockShox 2017 – Recon, Sektor a 30

RockShox_Sektor_Silver_Black_startStává se z toho už slušná tradice, že koncern SRAM chrlí na samotném začátku jedné sezóny hromady novinek na sezonu, která nás čeká až po další zimě. Dobrou zprávou je, že aktuální novinky nepatří do říše snů, naopak cílí na běžné smrtelníky!

Je proto vcelku logické, že se u těchto kousků nesetkáme s žádnými radikálními systémy či konstrukcemi nebo s čímkoliv převratným. I když jak se to vezme. Každopádně níže představené vidlice jsou pozitivním signálem, který značí, že SRAM, potažmo RockShox, nehodlá těžit pouze z nejvyšších pater své nabídky, ale dokáže udělat i zajímavé, funkční a dostupné vidlice pro širokou bikerskou masu, či prostě pro MTB začátečníky.

Ba co víc, pokud vás zaujal nebo dokonce „chytil“ jeden z nově se rodících alternativních rozměrů a standardů (Boost či třeba 27,5+), nebudete v roce 2017 již muset sahat po vidlicích z horních pater nabídky. Odpružení pro malá, velká, střední ale i poměrně tlustá kola najdete totiž nově i v řadách RockShox Recon a Sektor.

RockShox Recon Silver RL

Recon je oblíbenou stálicí, kombinující velice dobré jízdní vlastnosti a přijatelnou koncovou cenu, proto se objevuje na řadě dostupnějších kol. Jeho nová generace, konkrétně model Recon Silver RL, přitom dostala novou korunku a nové spodní nohy, oboje inspirováno úspěšným závodním modelem Reba. To vše ve spojení s osvědčenými vnitřními nohami Reconu (průměr 32 mm) z ušlechtilé oceli.

Z výbavy bude standardní součástí dnes již lety osvědčené kompresní tlumení Motion Control™ s jednoduše dostupnou páčkou na korunce. Zajímavé jsou verze vybavené pevnou osou Maxle Lite™ v rozměru 15×100 mm či dokonce 15×110 mm, či široké pole nabízených verzí pro všechny aktuální rozměry kol, tedy 27,5“, 27,5“ Boost, 29“ a 29“/27,5+ Boost. Zdvihové varianty pokrývají tradiční spektrum XC řady, tedy 80, 100 a 120 mm. Výsledkem je referenční hmotnost 1960 g a cena 256-322 EUR.

Více info na webu www.sram.com/rockshox

RockShox_Recon_Silver_Moco_Black_3QTop_M

RockShox_Recon_Silver_Moco_Black_Front_M

RockShox Sektor Silver RL

Statnější obdobou současného, ale i výše popsaného modelu Recon Silver 2017 je řada Sektor, která přináší prakticky ty samé konstrukce, varianty a možnosti (pevné osy 15×100 mm nebo 15×110 mm) včetně Boost a „pluskových“ mutací jako nový Recon. I zde figurují 32 mm silné vnitřní ocelové nohy, tlumení Motion Control™ či vzduchová pružina SoloAir. Zdvihy u modelu Sektor jsou pochopitelně vyšší (130, 140 a 150 mm) a vyšší je také hmotnost – 2190 gramů. Pokud se vám Sektor Silver líbí, pak vás ale zklameme, počítá se s ním pouze jako s OEM zbožím, tedy pouze jako montážní varianta pro nová kola.

Více info na webu www.sram.com/rockshox

RockShox_Sektor_Silver_Black_3QTop_M

RockShox_Sektor_Silver_Black_Front_M

reklama

RockShox 30 Gold

Paradoxně možná největším překvapením může být inovovaný top model druhé nejnižší řady RockShoxu, model 30 Gold. Zde se tvůrci snažili dosáhnout co nejnižší hmotnosti (1841 g), snadného nastavení (SoloAir a Motion Control), kompatibility se všemi základními rozměry kol (26“, 27,5 a 29“), celkové kvality a hlavně precizní funkce.

Zdvihově se pohybujeme ve vodách modelu Recon (80, 100 a 120 mm), vnitřní nohy jsou ale tenčí (30 mm), zato však u verze Gold z hliníku. Osu zde hledejte pouze klasickou rychloupínací (9 mm). Sloupek je standardně kónický (Tapered) a tlumení Motion Control může být ovládáno dálkově páčkou OneLoc. Suma sumárum všestranná sportovní vidlice za cenu 376 – 464 EUR.

Více info na webu www.sram.com/rockshox

RockShox_30_Gold_MoCo_Black_3QTop_M

Něco tu ještě zbylo

Úplně poslední novinkou v aktuálně obdržené prezentaci je inovovaná trekkingová vidlice RockShox Paragon Gold, ta ale do naší oblasti zájmu příliš nespadá, proto ji s vaším dovolením tímto přeskakuji.

Více info na webu www.sram.com/rockshox

RockShox_Paragon_Gold_Black_3Q_M

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • K4m1k4z3

    Hm, takže oni se z REBY skutečně snaží udělat „prémiovou“ vidlici. =/

    • Kamil Holub

      Reba prece vzdycky byla premiovou vidlici… Hned pod Sidem a ted nove pod RS-1 a Sidem. Na tom se snad uz leta nic nemeni?

      • K4m1k4z3

        Reba byla donedávna i na kolech za dvacku.

        • Kamil Holub

          Nevím, na kterém krámě pracuješ a jaký bajky prodáváte… Ale pominu-li výprodeje a budu řešit doporučenou MOC od výrobce, tak Reba bývala na kolech za minimálně „třicku“… A to máme na krámě spíše hodně levné značky, proti konkurenci. Na kolech za dvacku, když byla aspoň vzduchovka (Recon Silver, XC30, XCR Air, Raidon…) tak to byla super nabídka.

          Ale samozřejmě mám na mysli 27,5″ a 29“ bajky. 26ky za 20.000,- a víc si dneska na krám ve velkém nikdo neobjedná…

          • K4m1k4z3

            Na žádném krámě nepracuji. Jednalo se o kola Radon/Canyon/Cube. Ano, 26″ (proto jsem říkal donedávna). Smutné však je, že nyní je obtížné Rebu najít i u kol za 50k i více, A to nemluvím o její klesající kvalitě a o chytrých rozhodnutích firmy RockShox jako byl přechod od DA k SA.

          • Kamil Holub

            Radon a Canyon neresim,to je direct selling a tam byla cena vzdycky uplne jinde. Ale treba 29″ Cubecko mame na krame za 28. Takze spis za tricitku nez za dvacitku… 😉
            DA zrusili kvuli tomu,ze lidi nevedeli co s tim a stejne to naprosta vetsina nevyuzila. Protoze nafoukali podle tabulky na leve noze a tam byly tlaky do pozitivky i negativky shodne. Tudiz zbytecnost.

            BTW,ja mam DA Revelationa a pritulka dostala moji starou DA Rebu. Foukame dolu o 15 psu vic a je to sakra poznat…

      • Ondra

        Rozpovídejte se pánové, jaký bude srovnání s epikonem.
        Taky nemusím mít na všech kolech vidlu přes 10000 a přes dvě kyla.
        Stojí některá vidla za to na 2nd bike? Na dolekopu, že prej jim to uhejbá. Ale tak to je jasný, přesto je epikon standart low cost. Mě přijde auron na vejletění moc, takže bych se nevyhýbal něčemu skladnějšímu…speciálně na plusko, kde už vůbec nebude reč o nějaké výbušnosti.

        • Kamil Holub

          Ondro, úplně jsem nepochopil na co se ptáš. Jestli na nějakou vidli RS nebo na toho Epicona…? A pokud je Ti Auron moc, tak je ještě varianta Aion.

          Na dolekopu je to samej „zjazdár“ a letec… To bych nebral za bernou minci. Já jsem s pořádnou vidlí začínal u Manitou Sliver a ta měla vnitřní nohy teňounký 28,6mm. Ta se fakt pod brzdou strašně kroutila.

          Ale když porovnám toho svého starého Nixona (kterýho tu pořád připomínám) se 150mm zdvihu, 30mm nohama a klasickým rychloupínákem, tak nechápu co se dneska těm bajkerům na vidli se stejným zdvihem, minimálně 32mm nohama (často i tlustšíma) a 15mm pevnou osou kroutí…

          • Jirka

            Pokud si vzpominam, Nixon mel uz 32mm nohy… stejne jako jeho lowend verze Stance… R7 mela 30 nohy…

          • Kamil Holub

            Byl jsem ve sklepě šuplerou přeměřit starýho Stance visícího na háku na stěně… Fakt 32mm. Nixona už nezměřím, ten je dávno na šroťáku. Hmm tak to sorry, celou domu jsem žil v omylu.

            Nicméně,…pořád nechápu, co se jim na tom kroutí. 🙂