Canyon Strive CF 8.0 – dovětek k první zkušenosti

CANYON Strive CF 8.0 – prvni dojmyTak jsem zase jednou slušně nachytal sám sebe! Znáte to, „I mistr tesař se někdy…“ No prostě, když jsem vytáhl Canyon Strive CF z krabice a chystal ho na první ostrou zkoušku, nechal jsem manuál ležet ladem a vesele ladil sag v XC módu! A on by se přitom měl ladit v DH módu!!!

Proto mi přišlo tohle kolo již v základním režimu překvapivě aktivní, v DH módu pak až extrémně vyhrocené. Když jsem ale z kraje druhé větší vyjížďky čekal u nádraží na kolegu Zeda, trochu jsem nad tím přemýšlel a pak mi to došlo! Chytil jsem se za hlavu a začal si nadávat, „Co jsem to za pitomce!“ Holt, trochu složitější kolo a to nemluvím o přední 15 mm ose na imbusy (ne jeden, ale na pět) a zadní, kterou rovněž nevyndáte bez nářadí a do toho ještě krásný, ale na seřízení dost šílený tlumič Cane Creek DB Inline.

No nic, vytáhl jsem malou tlumičovou pumpu, přepnul na DH a foukal a foukal a foukal… A ono se to skoro nehlo. Když byl pak „DH“ sag jakž takž v normě, dorazil Zed a zamířili jsme do terénu. Trochu mě mrzelo, že Strive už najednou není až tak vyhrocený, že je v XC módu docela tvrdý a cestou z kopce se nějak vytratila ta neuvěřitelná jistota a stabilita. Tak jsem ho zase zkusil trochu ufouknout a nakonec jsem zjistil, že je zadní stavba Canyonu Strive hodně náchylná na přesnou hodnou sagu a vůbec přesné nastavení.

reklama

CANYON Strive CF - test

Stačilo řekněme o 10-15 psi méně, pak najednou Strive CF již v XC módu opět ožil a v DH režimu zasejc přiostřil svůj projev. Na konci posledního sjezdu jsem sice na jednom rychlém přírodním schodu pocítil, jak šel zadek až na doraz, jinak to ale makalo krásně. Ona „dorazovost“ by se dala jistě potlačit pomocí výraznějšího utažení vysokorychlostního tlumení komprese na tlumiči Cane Creek DB Inline, jinak jsem si ale nestěžoval.

Po třetí verzi základního nastavení jsem se totiž konečně začal blížit svému ideálu a užíval si jak slušnou obratnost a poslušnost v XC módu, tak i neohroženost plného zdvihu a základních úhlů položených o 1,5° (DH mód)! Sjel jsem takto i věci, kterým se normálně vyhýbám (pokud jste slyšeli o sjezdu nad Zbraslaví nazývaném „Oběšenec“), což je ale nutno přiznat zásluhou též extra jistých plášťů Continental Trail King Black Chili (2,4/2,2“ – P/Z).

No zkrátka, se Strivem CF si ještě musíme chvíli hrát, abychom dokázali pochopit, přečíst a popsat všechny jeho schopnosti a dovednosti a byli pak schopni připravit komplexní a důkladnou recenzi, jak je u nás na webu zvykem 😉

Kompletní soupis mých prvních jízdních dojmů… Canyon Strive CF 8.0

Více informací o tomto kole najdete na webu
www.canyon.com
Canyon

CANYON Strive CF - Tech News

Líbí se vám článek? Podpořte nás na vaší sociální síti. Díky
  • wlada

    Musím vám dát za pravdu sám jsem spokojeným majitelem strive al 7.0 race a po několika vyjížďkách stále vozím pumpičku a ladím tlaky