reklama

reklama

Svolávací akce na baterie CANYON Spectral:ON CF a CFR & Torque:ON CF

Závažná výrobní vada, či jiný faktický nedostatek, který si vyžádá hromadnou svolávací akci, je zlým snem každého výrobce! Bohužel se ale čas od času nevyhne ani velkým jménům, přičemž nejčastěji se o takových akcích veřejně dozvíme v souvislosti s automobilkami. Nyní se ale jedno podobné varování dotklo i světa (elektro)cyklistiky. O co se jedná?

Značka Canyon byla nucena pustit do světa oznámení, které se v první řadě týká majitelů eBiků Spectral:ON CF / CFR a Torque:ON CF. V tomto oznámení se hovoří o tom, že bude jistější, pokud své kolo majitel přestane okamžitě používat z důvodu obavy o bezpečnost instalované baterie.

Problém se samozřejmě netýká všech kol z jmenovaných modelových řad, každopádně všichni zákazníci s dotčenými kousky byli požádáni, aby vyndali interní baterii, porovnali její sériové číslo s čísly potenciálně vadných řad, případně aby sami provedli jednoduchou vizuální kontrolu jejich krytu.

Dále přikládáme část přeloženého textu z firemního oznámení:

Porozumění problému

Baterie využívané pro naše elektrokola pocházejí od renomovaných výrobců a jsou testovány takovým způsobem, aby splňovaly nebo ještě lépe překračovaly průmyslové normy. I přes snahu o důslednou kontrolu kvality jsme byli upozorněni, že u menšího počtu baterií může dojít k mechanickému poškození krytu, které se projevuje drobnými prasklinami, mezerami apod.

Ve výjimečných případech by mohlo, u mechanicky poškozených baterií, dojít k tomu, že se do nich dostane vlhkost, která by mohla způsobit zkrat, jenž by navíc mohl obejít vnitřní ochranné mechanizmy. Ačkoli je to velice nepravděpodobné, nelze vyloučit, že by poškozená baterie mohla začít hořet, což by mohlo vést k riziku zranění osob nebo poškození majetku.

Musíme vás proto požádat, abyste přestali používat všechny dotčené baterie ve svém kole a nenabíjeli je! Z preventivních důvodů je potřeba baterii z kola vyjmout a vizuálně zkontrolovat její pouzdro, zda nenese stopy poškození, jak je popsáno níže.

Děkujeme za pochopení a trpělivost při práci na řešení tohoto nepříjemného problému. Další informace lze očekávat začátkem prosince 2024.

reklama

Identifikace baterie

Ve videu níže najdete návod, jak baterii z rámu snadno vyndat. Na stránce Canyon poté najdete informace o tom, kde na baterii hledat její sériové číslo a jakých konkrétních kusů (sérií) se problém týká.

  • Problém se týká pouze baterií dodávaných s koly Spectral:ON CF / CFR a Torque:ON CF s číslem modelu (na baterii): BT0001, BT0002, BT0003 a BT0004.
  • Žádné jiné modely Canyon včetně Spectral:ONfly nejsou tímto problémem dotčeny

Demontáž baterie z rámu – Video návod

Vizuální kontrola baterie

Pokud je vaše baterie jednou z postižených (viz Identifikace baterie), zkontrolujte ji vizuálně. Zaměřte se hlavně na možné poškození krytu. Příklady nežádoucího poškození naleznete na fotografiích níže. Pokud si nejste jisti, nebo chcete s kontrolou baterie pomoci, můžete si sjednat schůzku s odborníkem Canyon, který provede kontrolu na dálku.

Další kroky

Pokud odhalíte poškození pouzdra baterie, je třeba baterii zlikvidovat v souladu s místními předpisy. Baterii v žádném případě nevyhazujte do domovního odpadu ani do recyklace. V žádném případě se nepokoušejte baterii spálit!!!

Baterii nám můžete také vrátit osobně v jednom z našich továrních servisů Canyon. Zavolejte prosím předem, že přijdete poškozenou baterii předat osobně, neposílejte ji!

Pokud vaše baterie nejeví známky poškození, ale číslo modelu baterie naznačuje, že se může jednat o vadnou sérii, nepoužívejte prosím své kolo. Vložte baterii zpět do kola a vyčkejte na náš další kontakt.

Začátkem prosince vás budeme kontaktovat s aktuálními informacemi.

reklama

Konečné řešení?

V závěru firemního dokumentu, v oddělení FAQ se na otázku, zda zákazník s poškozenou, nebo potenciálně vadnou baterií dostane nový kus reaguje s tím, že v Canyonu pracují na nejvhodnějším možném řešení a dotčené zákazníky budou brzy kontaktovat:

„V současné době pracujeme na nejlepším řešení pro naše zákazníky a oceňujeme vaše pochopení. Co nejdříve se vám ozveme a budeme vás informovat o dalších krocích.“

Překlad a příprava textu: Štěpán Hájíček / Foto: Canyon