Nové logo a nová vize KNOG & Projekt Zapni světlo | PŘEDSTAVENÍ
Ve čtvrtek 5. září bylo ještě teplo (vedro) a sucho, proto bylo příjemné přijmout pozvánku na menší neformální akci konanou na pražské náplavce v Kayak Beach Baru, kde australská značka Knog odstartovala své „světové tour“ s cílem představit svou aktuální vizi a nové logo. Spolu s tím se připomněla i domácí iniciativa „Zapni světlo.“
(redakčně upravená a doplněná tisková zpráva)
Značka Knog letos prochází kompletním rebrandingem, v rámci něhož pořádá světovou roadshow, která byla, shodou přívětivých okolností, odstartována 5. září v Praze. Všem významným obchodním partnerům a také vybraným sportovním novinářům v jejím rámci představuje Knog svou novou vizi, své nové směřování a také nové logo.
Proč Australané z Knogu pojali refresh své značky až takto megalomansky? V tom je ten vtip. Knog chce být jednoduše ještě blíže lidem, kteří s jeho produkty pracují, proto se jeho zástupci rozhodli naplánovat tato osobní setkání napříč nejen Evropou, ale i dalšími kontinenty. Mezi navštívenými městy bude, krom řady jiných, třeba také Tokyo nebo Los Angeles.
U nás měl na starosti toto setkání český dovozce produktů Knog, společnost Schindler.
„Nekonvenční přistup značky Knog ke svým výrobkům i k jejich propagaci je nám blízký, zároveň patříme mezi její dlouholeté distributory. Podílet se na představeni nové tváře Knog v ČR, která byla mimochodem první zastávkou australské tour, pro nás proto bylo ctí a samozřejmostí. Akci jsme navíc spojili s prezentací vzdělávacího projektu Zapni světlo, který má za cíl podpořit vzájemný respekt a bezpečnost na silnicích. K ní přitom kvalitní osvětlení, které je hlavní doménou značky Knog, rozhodně patří,“ vysvětlují zástupci společnosti Schindler.
Vzdělávací projekt Zapni světlo!
Celou akci na Vltavě zahájila stručná prezentace projektu Zapni světlo, který se už řadu let snaží vzdělávat české cyklisty a podpořit tak vzájemný respekt a bezpečnost na silnicích. Tu nezajišťuje pouze helma. Stěžejní roli hraje i viditelnost jezdce!
Dle dánských výzkumů se riziko nehody při svícení na kole „24/7“ po celý rok snižuje až o 19 %.
„Nezáleží na tom, v jakém ročním období se nacházíme. I během jarních a letních slunných dnů může být viditelnost bikera snížena, například ve stínu. V průběhu právě přicházejícího podzimu pak rizikových situací nastává mnohem více. A není to jen o brzkém smrákání, špatná viditelnost je i při mrholení, mlhách, oslňujícím zapadajícím slunci atd. Vyjet do provozu bez blikaček je hazardování s vlastním zdravím. Ne vždy jsme v provozu totiž vidět tak, jak si myslíme.“ Popisuje základní smysl projektu Zapni světlo Jan Schindler.
Projekt Zapni světlo podporuje i řada českých sportovců, mezi nimi například manažer týmu Ghost Jan Hruška, ultra maratonská cyklistka Peggy Marvanová, biker a youtuber Damjan Siriški nebo královna snowboardcrossu Eva Adamczyková, která si spolu s Damjanem toto setkání nenechala ujit. Mezi významné partnery projektu patří také Knog, který na prezentaci Zapni světlo navázal.
Projekt Zapni světlo jsme poprvé představovali v červenci roku 2022
Nové logo Knog – Vyber jedno z 600 návrhů!
Australský výrobce (nejen) sportovního osvětlení si ke 22 letům své existence připravil pro příznivce nejen rozšíření nejoblíbenějších modelových řad svých světel, ale také zmíněný rebranding v čele s novým logem. Jeho streetový nespoutaný styl reflektuje „rebelujícího ducha“ značky Knog a je také ztělesněním jeho nebojácné kreativity, které dobře vystihuje heslo „Technically UnKonventional“.
Novou vizi a logo prezentoval obchodní ředitel společnosti Knog Travis Rich: „Naším cílem je nová dynamická identita, která zachycuje energii a inovace, jež nás pohánějí k tomu, abychom inspirovali, šokovali, bavili a navazovali kontakt s naším publikem po celém světě.“
V průběhu kratší prezentace nám Travis Rich popisoval, jak náročný byl místy proces tvorby a výběru konečného návrhu nového loga. V jedné fázi totiž na stole leželo kolem 600 variant logotypů, z nichž bylo nutné vybrat jednu jedinou finální verzi.
Prezentace i osobní setkání
Celé setkání na Vltavě se neslo v přátelském duchu, na čerstvém vzduchu, bez naškrobených košil a upnutých límečků. Vedle základních informací bylo možné kupříkladu vyzkoušet jízdu na kolech Ruk po Praze se světly Knog, nebo si užít parádní bikeshow Damjana Siriškiho, která vyvrcholila Damjanovým skokem na kole přes obchodního ředitele Knog osvíceného vlastními blikačkami.
Foto: Štěpán Hájíček / Schindler s.r.o.
Nové logo a inovované produkty či vybrané limitované edice najdete již nyní na webu: www.knog.com
České zastoupení a distribuce: schindler.cz/knog