reklama

reklama

LIV Lurra – Dámský trailový hardtail (TECH NEWS)

Zhruba před týdnem jsme vám představili lákavě vyhlížející „holčičí enduro“ LIV Intrigue LT a už tady máme další novinku od čistě dámské značky LIV. I tentokrát zamíříme do terénu, jen trochu lehčího, jelikož se podíváme na novinku LIV Lurra. Dnes si ukážeme nový trailový hardtail, který nabídne vše, co potřebujete pro zábavu v terénu, ale nic zbytečného navíc!

Pojem trailového hardtailu je aktuálně poměrně široký a otevřený, zároveň má svoje určitá pravidla. Jedním z nich je o něco větší zdvih vidlice, než jaký najdeme u MTB kol rekreačních nebo sportovních. V případě novinky LIV Lurra to je 130 mm, tedy hodnota, která do naší definice krásně pasuje pod heslem „Ani málo, ani moc!“.


Všeho tak akorát

Dalším podstatným prvkem je jistě geometrie, která se v této třídě snaží držet receptu spíše nižších a delších rámů s dostatečně položenou vidlicí, ale také potřebným prostorem pro náležitě dlouhou teleskopickou sedlovku. I tady LIV Lurra splňuje naše očekávání, když nabízí úhel hlavy 66°, rozumně dlouhý rozvor a reach, ale také sedlovky, které rostou s velikostí rámu (S – 100 mm, M – 125 mm, L – 150 mm).

U trailového pevňáku je podstatná také jeho všestrannost, která modelu LIV Lurra rozhodně chybět nebude. Ostatně zajímavý a určitě rozumný je přístup značky LIV k výběru velikosti kol s ohledem na velikost rámu. Dvě nejmenší velikosti (XS, S) totiž využijí „základního rozměru“ (27,5“), tři větší (S, M, L) pak výhod „velkých obručí“ (29“). Jak vám nejspíš došlo, u rozměru „S“ si můžete svobodně zvolit, jestli chcete kola menší, nebo větší.

Novinka LIV Lurra je postavena na základech elegantního hliníkového rámu vyrobeného z osvědčené slitiny ALUXX SL a nabízí již zmiňovanou moderní geometrii. Třeba výše vzpomínaná více položená vidlice (66°) zajistí dostatek jistoty ve sjezdech, ve výjezdech naopak oceníte znatelně strmější sedlový úhel (76°/76,5° – 27,5“/29“) zaručující zase lepší balanc. Zároveň díky kratší zadní stavbě bude kolo hravé a skvěle ovladatelné na méně náročných trailech a pěšinách.

reklama

Různá kola, různé pláště

Jednou ze spíše technických zajímavostí jsou pláště, jejich výběr a maximální rozměry. Zatímco menší rámy na kolech průměru 27,5“ vyrazí do světa na rychlejším obutí Maxxis Ardent Race v poctivé šíři 27,5×2,6“ (2,6“ je zde maximální doporučená šířka), devětadvacítky dostanou hrubší a maličko užší obutí. Konkrétně to budou vzorky Maxxis Minion DHF a Maxxis Aggressor (P/Z), oboje v rozměru 29×2,5“ (zde je zase doporučené maximum právě 2,5“).

Jak jsme si již u kol Giant a LIV zvykli, nová kola jsou dodávána v bezdušovém provedení, doplněná o originální těsnící tmel. Člověk se tak nemusí příliš o nic starat, stačí zkontrolovat tlak, přibalit do batůžku knoty a vyrazit!

Poslední praktickou zmínku věnujme ještě jednomu prvku výbavy, kterým je originální vidlice Giant Crest 34 RCL se zdvihem 130 mm a pevnou osou (15×110 mm). Jedná se o kvalitní vzduchovou vidlici, která se snadno přizpůsobí vaší postavě a vašemu jízdnímu stylu tak, aby byla schopná nabídnout dostatek komfortu, ale i jistoty v náročnějším terénu.

Text: Štěpán Hájíček / Foto: LIV cycling

LIV Lurra (2023) – varianty a ceny

  • LIV Lurra 1 – 45 299 Kč
  • LIV Lurra 2 – 35 999 Kč
  •  

LIV Lurra (2023) – základní parametry a přednosti

  • Kola 29“ – vel. S, M, L / 27,5“ – vel. XS, S
  • Zdvih vidlice – 130 mm
  • Moderní geometrie – více položená vidlice, strmější sedlový úhel, kratší zadní stavba
  • Hliníkové rámy ALUXX SL
  • Bezdušová kola již z výroby
  • Více informací: www.liv-cycling.com