reklama

reklama

Světla Gemini Atlas 500 / Gemini Juno 100 (test)

Dny se sice pomalu a jistě prodlužují, to ale neznamená, že se člověk tu a tam nevrací za šera, či za tmy domů z lesa, nebo z jakékoliv jiné vyjížďky. Jedete-li někde divočinou, poté jistě potřebujete na svou cestu vidět! Vracíte-li se po silnici, nebo přes město, je naopak základem být viděn! Se světýlky Gemini by ani jedna situace neměla být problémem!

Značka Gemini Lights se soustřeďuje hlavně na větší a výkonnější světla, která jsem si rovněž zapůjčil k testu, vedle toho ale nabízí i šikovná kapesní světýlka, na než se blíže podíváme dnes. Silnější kusy jako je Gemini Duo 2200 nebo masivní světelnou rampu Gemini Titan 4000 OLED a jejich hodnocení si tedy nechme na příště. Osobně jsem zatím zkoušel hlavně Duo 2200 na gravel-biku a nutno říct, že k plné spokojenosti!

reklama

Začít se má zepředu – Gemini Atlas 500 (přední světlo)

Dnešní praktické představení začneme u jednoduchého předního světýlka Gemini Atlas 500, které může nejlépe sloužit jako doplněk pro večerní návraty domů, nebo brzké ranní starty do práce či do školy. Atlas 500 je na první pohled jednoduché, menší a lehčí přední světlo (blikačka) s rozumným světelným výkonem (500 Lumen), s integrovanou nabíjecí baterií a solidní výdrží.

Je to příjemný a nenápadný doplněk s hmotností pouhých 75 g (86 g včetně úchytu na řídítka), který se snadno vejde do batohu nebo do kapsy dresu, není-li zrovna na řídítkách. Jednoduchý a přímočarý design lze najít i na postu úchytu, který reprezentuje plastový držáček s gumovým páskem, jenž připnete na kolo během pár vteřin.

Člověk tak nemusí nad ničím složitě přemýšlet a nic dlouho instalovat. Stačí si říct, že dnes se může světlo hodit, cvaknout během chviličky jeho úchyt na kolo, „lampičku“ hodit do kapsy, nebo rovnou na řídítka a jede se. Navíc stačí jeden krátký stisk pro aktivaci, rychlý pohled na tři kontrolní diody a hned víte, jak na tom jste s energií. Zda jste minule nabíjeli, jestli to dnes stačí, nebo zda bude lepší hodit do batohu také powerbanku, ať se světlo nabije ještě před tím, než padne tma.

Gemini Atlas 500
Gemini Atlas 500 – nabíjení (Micro USB)

Světelný snímač / stmívač!

Vzhled i funkce světla Gemini Atlas 500 jsou skutečně jasné a prosté. Světlo se aktivuje rychlým stiskem jediného ovládacího tlačítka, následně máte na výběr z několika málo módů: Automatický / plný výkon / úsporný režim / blikání.

Standardní režimy svícení nebo blikání není nutné popisovat, že? Zajímavý je naopak automatický režim, jehož aktivace je symbolizována rozsvícenou modrou diodou na horním panelu. Mezi kontrolními diodami je totiž drobné okénko se světelným senzorem, který měří intenzitu okolního světla a podle toho automaticky upravuje a vcelku plynule upravuje výkon reflektoru.

Za jasného dne je přední světýlko Gemini Atlas 500 vypnuté a šetří tedy baterii. Jakmile se začne šeřit, či v případě, že vjedete třeba do tunelu na cyklostezce, senzor zaznamená změnu a reflektor se rozsvítí.

Kouzelný pohyb rukou

Za jízdy si těchto rozdílů nejspíš ani nevšimnete, jelikož vše funguje plynule a zcela automaticky. Reálnou funkci „stmívače“ je možné nejlépe vyzkoušet doma, kdy nad senzorem přejedete rukou, načež se intenzita svícení viditelně změní, zesílí, a poté zase klesne. Zajímavý nápad a zajímavé řešení.

Osobně bych ještě preferoval možnost, kdyby se při dostatečném okolním osvětlení žárovka světýlka Gemini Atlas nevypínala zcela, ale přepnula se ideálně do režimu blikání, ale to už je do značné míry otázka úhlu pohledu. Blikačku si můžete zapnout přes den ručně a až někdy k večeru přepnout na automatické svícení.

Zmíním-li ještě letmo výdrž, pak mám s tímto světlem zatím převážně kladné zkušenosti. V režimu kontinuálního svícení jsem jej vlastně nikdy nepoužíval příliš dlouho, jelikož obvykle mi dělalo společnost jen při večerním dojezdu. Častěji jsem jej využíval jako denní blikačku, pro jistější pocit na silnici, kdy po dvou hodinách zmizela z indikátoru napětí nanejvýš jedna dioda ze tří.

Gemini Atlas 500

Cena: 1 499 Kč
Hmotnost: 75 g + 11 g (světlo + držák na řídítka)
Svítivost / výkon: 500 Lumen / 3 W
Baterie: integrovaná, nabíjecí, 12 Wh (Li-ion)
Výdrž: 500 lumen – 5 hodin / 250 lumen – 9 hodin / blikání (500 lumen) – 8 hodin
Vlastnosti a specifikace: 35° Hybridní kužel světla s vertikální seříznutím, světelný senzor, LED indikace stavu nabití, Micro USB nabíjecí port, držák na řídítka

Dovozce do ČR:  www.bikebrothers.cz

reklama

Gemini Juno 100 (zadní blikačka)

Druhým kouskem doplňujícím dnešní set je zadní blikačka Gemini Juno 100, která je opět primárně jednoduchým a snadno použitelným doplňkem. Popis můžeme začít upínáním, jehož základem je spona, s níž lze světlo rychle připnout na batoh, na popruh tašky, na kapsu vašeho dresu… Co vás jen napadne!

Chytrým řešením je skutečnost, že je tato spona otočná v rozsahu 360° s jemnou fixací každých 45°. Ve výsledku tak stačí jeden rychlý pohyb v případě, že chcete své světlo Gemini Juno 100 otočit na výšku, či na šířku.

V sadě jsou k této blikačce také pevné gumičky, jež se cvaknou do zmíněné spony a světélko lze poté snadno připevnit klasicky na rám či sedlovou trubku. Opět i zde oceníte možnost otáčet světýlkem tak, aby bylo orientováno horizontálně, či vertikálně.

3 + 3 režimy

Také zadní červená blikačka obsahuje nabíjecí Li-Ion akumulátor (2 Wh), který by měl vystačit až na 24 hodin blikání v nejnižším režimu, případně 4 hodiny při plném svícení (100 Lumen). Na tento limit jsem se zatím nikdy nedostal, jelikož jsem světýlko po každé delší večerní vyjížďce preventivně nabíjel. Na slabý akumulátor by, hádám, upozornila stavová dioda, která jinak signalizuje nabíjení, či plně nabitý stav (červená/zelená).

Co se mi na tomto světýlku líbí, je jeho vzhled a rozumné rozměry, stejně jako jeho oválný diodový pás. Ovládání je přitom maximálně snadné, jen je potřeba přijít na jeho logiku. Jedním stiskem hlavního (jediného) tlačítka světýlko aktivujete, dalším stiskem měníte režimy. Primárně tři režimy (intenzity) blikání / svícení.

Chcete-li, aby světlo svítilo, neblikalo, je potřeba „dvojklik“ na hlavní tlačítko, načež zase přepínáte tři možné intenzity plného svícení. Delším stiskem se světýlko vypne.

Ocenit bych ve výsledku mohl jak velikost, výraznou svítivost, slušnou výdrž, ale také celkové zpracování zahrnující pevné kovové tělo. Šikovně vymyšlené je upínání v kombinaci klip a gumička, možnost otáčení, ale třeba i rozdělení režimů na 3 + 3, které se tak rozhodně nepletou dohromady.

Text, foto, video: Štěpán Hájíček

Gemini Juno 100 (zadní blikačka)

Cena: 899 Kč
Hmotnost: 36 g (včetně klipu a gumičky)
Svítivost / výkon: 100 Lumen / 1 W
Baterie: integrovaná, nabíjecí, 2 Wh (Li-ion)
Výdrž: 4 hodiny – 100 lumen | 24 h – 25 lumen
Vlastnosti a specifikace: Micro USB nabíjecí port, uchycení klip/gumička na rám, možnost otáčení (360°)

Dovozce do ČR:  www.bikebrothers.cz