reklama

reklama

Giant Trance X E+ Pro 29 – Když se řekne A… (tech news)

Předpokládám, že stačí jen lehce připomenout letošní představení nového modelu Giant Trance X 29, který do této třídy, v kombinaci s velkými koly, přinesl vyšší zdvihy a více agresivity, což nám zatím trochu chybělo. Tímto Giant vyslovil ono pověstné „A“, ale co „B“? Nebo spíš rovnou „E+“! Ano, Trance X 29 má nyní i elektrického bratra!

Někdo by snad mohl namítnout, že se jedná „pouze“ o elektrifikovanou kopii klasické „bezmotorové“ řady Giant Trance X 29 s obdobnými parametry a tím celou záležitost shodit ze stolu. Pravda, toto prohlášení není úplně „mimo mísu“, jelikož Trance X E+ Pro 29 skutečně sdílí celou řadu rysů a určujících prvků se svým klasickým předchůdcem, zároveň se ale jedná o svébytný stroj, který nabízí mnoho nového ve své kategorii!

Velká kola, Flip-chip, větší kapacita!

Předně bychom neměli pominout skutečnost, že Giant Trance X E+ Pro 29 (o moc delší už by jeho označení být nemohlo…) je hrdým vlajkonošem změny, která hlásá příchod 29“ plně odpružených strojů Giant s motorem a plným odpružením!

Ebiky Giant na 29“ už tu sice byly, či jsou, pevné biky Giant Fathom E+ (Pro) 29, v případě fullů ale Giant zatím vsázel na kola standardu 27,5+ a to jak u modelových řad Trance E+ tak i Reign E+. Stejně na tom byla i základní řada Stance E+, kdy ale modely Stance E+ v roce 2021 rovněž přechází na průměr 29“.

Mezi další prvky, které Trance X E+ Pro 29 přejímá od svého neelektrického jmenovce, patří rovněž hodnota zdvihů, tedy 150 mm vepředu a zaokrouhlených 140 mm vzadu (Giant Trance X 29 – 150/135 mm), podobně jako možnost měnit geometrii pomocí otočných kamenů (Flip-chip) umístěných v zadní části horního ramene.

Vrcholný model Giant Trance X E+ Pro 29 1 bude vybaven novou generací vidlice Fox 36 se 150 mm zdvihu.
Otočný flip-chip pro snadnou úpravu geometrie usazený v horním rameni.

Nastavitelná geometrie – pozice a základní hodnoty

LOW – 65,5°/ 77,2° hlavový/sedlový úhel, BB drop 40 mm
HIGH – 66,2°/ 77,9° hlavový/sedlový úhel, BB drop 30 mm

Mezi důležité inovace rozhodně patří i fakt, že se s příchodem tohoto modelu nově rozšiřuje kapacita akumulátorů z dosavadních 500 Wh na 625 Wh. Zajímavostí je, že se vnější rozměry akumulátorového bloku nikterak nemění! Baterie obou zmíněných kapacit jsou tedy vzájemně zaměnitelné, pouze je člověk musí opatřit tou správnou „kapotáží“, aby integrovaný aku-blok náležitě splynul se zbytkem rámu.

*Hmotnost akumulátorového bloku EnergyPak Smart 625 je 3,9 kg. Kolo lze dále doplnit o přídavný akumulátor EnergyPak Plus s kapacitou 250 Wh (1,8 kg) montovaný na rám.

Flip-chip – pozice HIGH
Flip-chip – pozice LOW

Osvědčená jednotka a drobné úpravy či rozšíření uživatelského rozhraní

Prvek, který je naopak zachován, či převzat z již existujících modelů, je poslední vývojová generace pohonu Giant SyncDrive Pro s kořeny u značky Yamaha, který nabízí točivý moment 80 Nm a dopomoc až 360 % k výkonu jezdce.

Chybět samozřejmě nemůže funkce Smart Assist využívající soubor šesti různých senzorů, třeba i včetně náklonu, na základě jejichž výstupů rozhoduje řídící jednotka inteligentně o aktuální jízdní situaci a podle toho dávkuje výkon motoru, aby byl projev elektrického asistentu co nejpřirozenější.

Jedna z věcí, která se mění více uvnitř než z venku, je ovládací rozhraní nově označené výrazem RideControl Ergo, které se vizuálně příliš neliší od současného RideControl One, pouze se jeho „výpočetní středisko“ přesunulo z ovladače do samostatné jednotky Smart Gateway umístěné v rámu u motoru. Toto je ale informace důležitá hlavně pro mechaniky.

Zachována je každopádně možnost propojit své kolo s „chytrou“ aplikací Giant RideControl, kde bude možné ladit jednotlivé režimy, a tak si své kolo ještě lépe uzpůsobit vlastním potřebám a preferencím. Nové budou také volitelné displeje od nejvyspělejšího plně barevného RideDash Evo s možností zobrazení třeba i navigačních dat, po jednodušší monochromatické RideDash Plus, či RideDash Plus2.

Nový, z venku jen minimálně upravený ovladač RideControl Ergo, s jednoduchým zobrazením kapacity a zvoleného režimu pomocí drobných diod. 
Giant SyncDrive Pro zabudovaný v rámu.
Giant SyncDrive Pro samostatně.

Kdy zase eBike od Giantu na test?

Bude to už nějaký čas, kdy jsem naposledy testoval eBike od Giantu (Giant Trance E+ 2 Pro – 01/2019). Tehdy jsem z něj byl hodně nadšený, a tak bych se rozhodně nezlobil, pokud by byla příležitost k praktické prověrce dalšího elektrického stroje z tohoto rodu.

Jako testovací prioritu letošního podzimu máme každopádně se zástupci Giantu stanoven klasický model Giant Trace X 29, který by nebylo špatné doplnit po čase zkušeností ze sedla jeho elektrického bratra. Uvidíme, snad se zadaří a dopadne i tento test, budu se na něj těšit!

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Giant Bicycles

V ČR budou nabízeny tři modely řady Trance X E+ Pro 29:

Giant Trance X E+ Pro 29 1 = 157 999 Kč
Giant Trance X E+ Pro 29 2 = 131 999 Kč
Giant Trance X E+ Pro 29 3 = 119 999 Kč

Více o tomto kole již brzy na webu www.giant-bicycles.com

Giant Trance X E+ Pro 29 1
Giant Trance X E+ Pro 29 2
Giant Trance X E+ Pro 29 3