Z 10 % SPORTOVCEM | Petr Leták (Květen)

Vypadá to, že to nejhorší z koronaviru je už za námi. Ven můžeme bez roušek, bike shopy otevřely, trail centra a bike parky taky. Pomalu ale jistě se plní kalendář závodů a konečně taky trochu zapršelo.

(text: Petr Leták / foto: Libor Vočadlo)

Předchozí, dubnový díl příběhu najdete také tady: www.facebook.com/proletak

Květnových 10 %

Bike parky otevřely, takže je čas dát kolo do správného set-upu a vyrazit někam na lano. V květnu se mi podařilo se dostat alespoň jednou týdně na lanovku, proto aby si před sezonou trochu zvykly ruce, na které každoročně trpím.

A jak vypadá letošní set-up?

Hodně podobně jako minulý rok, i když pár úprav by se asi našlo:

Poprvé za 4 roky co jezdím enduro, si meziročně nezvykám na jiný model kola.

Letos tak znovu sedlám Whyte G-170 Works 29“ ve verzi V2. Oproti loňskému modelu je kolo postaveno na odpružení Rock Shox Ultimate. Lyrik má nový Charger 2.1 a oproti sérii jsme mu přidali 1 cm zdvihu! Má tedy rovných 170 mm a se čtyřmi tokeny ho foukám na nějakých ± 85 PSI. Pružinový tlumič Rock Shox Super Deluxe Coil zůstal nezměněn se 450lbs pružinou.

Oproti sérii jsem dále vyměnil původní RaceFace kokpit za kokpit od 77designz – 35 mm dlouhý představec z jednoho kusu hliníku a karbonová řídítka se stoupáním 20 mm, prohnutím 5° nahoru a 8° k jezdci. Tenhle tvar mi sedí asi nejvíce. Oproti sériovému kokpitu mají řídítka větší stoupání (5 mm vs. 20 mm), takže šel představec o pár podložek níž, tak abych dostal pozici těla více na řídítka a lepší grip na přední kolo.

Od stejného výrobce pak na kole mám i vodítko řetězu a crash plate. Tam se ale oproti loňsku vlastně nic nezměnilo, co funguje, není potřeba měnit :). Tím se dostáváme k pohonu, o který se už klasicky stará sada SRAM X01 Eagle (v sérii je i kazeta X01, ale na tréninkových zápletech mám kazetu GX).

Další letošní změnou je teleskopická sedlovka. Minulý rok jsem vozil top model Revive od značky BikeYoke. Letos jsem byl kluky z Made For Trails doslova ukecán, že bych měl zkusit mladšího a levnějšího bráchu, tedy BikeYoke Divine.

Prý je to ta nejjednodušší a tím pádem i nespolehlivější sedlovka co znají, dá se servisovat prakticky u ranního kafe v kanceláři a díky auto reset funkci se při každém zasunutí sama odvzdušní a tak prý zajistí, že se nebude nikdy propadat ani pružit. Jsem zvědavý, jak bude na konci sezóny vypadat.

Poslední malou letošní změnou je sedlo od SDG, konkrétně model Duster Ti-Alloy. Má víc plochý tvar, než sedlo sériové a širší střední část a tak nějak mi sedlo. SDG tyhle sedla dělá v mnoha zajímavých vzorech, které stojí za pozornost.  

Obuty už mám klasicky vpředu i vzadu pláště Mitas Highlander DH Supra Max Textra 29×2,45″ a po loňském testování v nové měkčí směsi.

Dost o kole, vzhůru na kopec!

Poslední květnový víkend jsem vyrazil do bikeparku na Ještěd. Ještěd mám rád, je to kousek z Prahy a na enduro kolo je to dostačující ratata na vrata.

Cílem bylo dát pár jízd na rozježdění, pár kratších úseků ve vyšší intenzitě a na závěr několikrát celý kopec v kuse.

 

 

O kole to ale není

Libor vzal s sebou svého mladšího bráchu. Marek ve svých 29 vlastně začíná s kolem a před nedávnem si koupil prvního hardtaila. Když jsme se poprvé pod kopcem potkali, trochu jsem se bál a v hlavě si opakoval číslo na horskou službu. Tenhle kluk ale na pevňákovi sjel několikrát celý Ještěd špagetou dolů a nebál se ani skoků, prakticky nic nevynechal.  Myslím, že ten den tam byl na hardtailu jediný a nějak mu to nevadilo. Respekt!

Záznam z jedné jízdy zde:

*Za foťákem se celou dobu pohyboval Libor Vočadlo. Pokud by Vás zajímalo něco z jeho tvorby, nebo byste ho chtěli oslovit, můžete třeba zde:
facebook.com/LiborVphoto
instagram.com/liborvphoto

Celý příběh sledujte na:

www.facebook.com/proletak
www.instagram.com/proletak/