Cannondale SuperSix EVO Neo – Urychlit rychlé! (tech news)

Jak by se vám líbila představa vlastnit silniční kolo, které vypadá jako klasická sportovně střižená silnice nejvyšší kategorie (nejen vypadá), přitom ale ve svém těle nenápadně ukrývá elektrický asistent, který vám neutrhne nohy, ale pomůže vám přesně tam, kde bude třeba? Když vám zkrátka pomůže urychlit už tak exkluzivně rychlé kolo!!!

Poslední generace silničních raket Cannondale SuperSix EVO v klasické analogové podobě sklízí jeden vavřín za druhým, jak se zdá, toto kolo se vážně povedlo, ale nikdo neříká, že co je skvělé nemůže být ještě lepší! Nebo alespoň pro někoho… Nebudeme nikomu sahat do svědomí, ale zamyslete se každý sám, nenapadlo vás někdy, v pekelně dlouhém stoupání, jak by bylo krásně ulevit si, urychlit se pomocí elektrického motůrku? Alespoň na chvíli, dotáhnout skupinu apod.?

A zhruba takto cílí Cannondale svou elektrickou novinku SuperSix EVO Neo! Elegantní, na první pohled těžko rozpoznatelný stroj kategorie Road eBike, který není obtěžkán nevzhlednou rourou na postu spodní trubky či bambulí v oblasti středu? Cannondale možná není první ani poslední, kdo se snaží jít cestou maximálně nenápadné integrace elektrického pohonu do silničního kola (přiznejme hned zkraje, že je motor v zadním náboji), ale i tak je třeba uznat, že se tento nápad snaží dotáhnout skutečně do detailu!

reklama

Co nabízí SuperSix EVO Neo?

Začneme-li u čistě cyklistické stránky věci, pak je to krásný karbonový rám inspirovaný v mnoha směrech analogovým bratrem SuperSix EVO. Tedy aerodynamicky střiženou kostrou výkonnostního, výrazně sportovně zaměřeného stroje s maximálně čistým vzhledem díky důslednému tažení kabeláže vnitřkem rámu. Výsledkem budiž hmotnost 11,3 Kg u vrcholného modelu Cannondale SuperSix EVO Neo 1 (12,4 Kg u nejlevnějšího SuperSix EVO Neo 3).

Krásné a zároveň technicky precizní křivky rámu vám budou nejspíš dost povědomé, alespoň pokud máte nakoukaný klasický SuperSix EVO! Tento model je přitom čistokrevnou silnicí, která počítá s plášti do šíře 28 mm (prostor okolo pneu 6 mm) a vedle jiného zaujme i „tajným“ vedením kabeláže, která je ukrytá v řídítkách a do rámu vstupuje „neviditelně“ v přední prodloužené části hlavové trubky (pod představcem).

Cannondale rovněž nezapomíná ani na komfort, jelikož i zde najdeme prvky spadající pod technologickou skupinu „SAVE micro-suspension“. Tzn. zadní vzpěry specifického tvaru jsou na sedlové trubce posunuty záměrně co nejníže, vepředu najdeme kombo představce a řídítek SAVE (možnost úhlového natočení v rozsahu 8°), vzadu pak třeba ještě sedlovku 27 KNØT se specifickým profilem, který pomáhá tomuto dílu dosáhnout vyšší míry pružnosti.

Z menších technických fines vyzdvihněme ještě přední pevnou osou s možností rychlé demontáže – Speed Release Thru Axle –, nebo standardní doplnění o pohybové čidlo v předním náboji, které počítá ujeté kilometry a další parametry, jež si můžete kontrolovat ve vašem chytrém telefonu Cannondale App.

Vedení kabeláže přední částí hlavové trubky.

Zadní stavba SAVE s mikro odpružením.

Všestranné čidlo s počítadlem ujetých kilometrů, které přes Bluetooth spojíte s Cannondale App.

Co tě nenakope, ale posílí!

A teď k tomu podstatnému… Co pohání Cannondale SuperSix EVO Neo? Nu, není to Shimano, Bosch ani žádný další z široce rozšířených systémů, ale pohon integrovaný v zadním náboji nesoucí označení Mahle Ebikemotion X35. Co k němu říkají prezentační materiály? Měl by být lehký (3,5 kg je celková systémová hmotnost), kompaktní, a tak akorát výkonný. Jezdci nabídne snadné ovládání jedním tlačítkem přímo na rámu (na horní trubce za hlavou), tedy žádné vzhled hyzdící displeje a překážející tlačítka!

Jeho akumulátor byl přitom tradičně ukryt do spodní rámové trubky, podařilo se toho ale dosáhnout tak, aby byl tento fakt téměř nepostřehnutelný. Pravda, jeho kapacita je „pouze“ 250 Wh, což by ale mělo stačit na nějakých 75 km provozu. Komu by to nestačilo, ten si může pořídit tzv. X35 Range Extender, tedy druhý akumulátor, který se jednoduše vloží do košíku na lahev na sedlové trubce, zapojí se do dobíjecího konektoru a rázem máte o 208Wh navíc! Dohromady tedy zaokrouhleně 460Wh! Stačí?

*Přídavná baterie váží 1.64 Kg

Integrované ovládací tlačítko.

Nenápadný motor v zadním náboji.

Konektor pro dobíjení v oblasti středu.

Přídavná baterie X35 Range Extender (kapacita 208 Wh, hmotnost 1,64 Kg).

Tři a dost!

Tolik asi základní informace k této zajímavě vypadající a zajímavě vybavené novince. Doplňme snad jen tolik, že v nabídce budou tři modely s cenou řádově od 4 000 Eur po 9 000 Eur, a hmotností od 11,3 kg po 12,4 Kg a s výbavou od Shimano Dura-Ace Di2 po Shimano 105!

Více o tomto kole na webu http://www.cannondale.com/ , ale též na českých stránkách https://www.cannondalebikes.cz/

Text: Štěpán Hájíček / Foto: Cannondale

reklama

Cannondale SuperSix EVO Neo 1

Cannondale SuperSix EVO Neo 2

Cannondale SuperSix EVO Neo 3