REPETE Verne & Reason – Ocel na silnici i na štěrk (news)

Ve čtvrtek 1. 8. 2019 představila pražská značka Repete po několikaletém vývoji dva nové ocelové modely: gravel bike Verne a silniční model Reason. Zároveň tím slavnostně otevřela svůj pražský showroom. Došlo i k plnému spuštění nového webu, jehož součástí je i stejnojmenný on-line magazín.

(tisková zpráva / foto: REPETE)

Značka Repete o sobě dala vědět už v roce 2015, kdy získala jako jediný tuzemský výrobce ocenění za nejlepší silniční kolo na North American Handmade Bicycle Show. Repete jsou nejen oceňovaná kola, která charakterizuje setkání moderní a klasické technologie, ale i platforma pro všechny, pro které je kolo nástrojem svobodného pohybu.

Před dvěma lety jsme se rozhodli promítnout zkušenosti získané při zakázkové výrobě ocelových kol do vývoje nových ready-made modelů Reason a Verne. Rámy stále vyrábíme v Praze, ovšem v nových prostorách, kde se odehrává většina výrobních procesů. Každý jednotlivý kus nám projde před dokončením nesčetněkrát rukama a jsme si tak maximálně jistí kvalitou našich kol,“ říká jeden ze zakladatelů značky Mikoláš Voverka.

REPETE Reason / REPETE Verne - TECH NEWSREPETE Reason / REPETE Verne - TECH NEWS

reklama

REPETE Reason / Verne

Reason je silniční on-road model s diskovými brzdami a průchodností plášťů až do rozměru 700x28c. Verne je naopak diskový all-road gravel bike s možností osazení plášti maximálního rozměru 700x40c, případně standardem „RoadPlus“ – 650x47c. Obě kola jsou vyráběna z vysokopevnostní oceli Columbus Spirit HSS. Celek doplňují karbonové vidlice Columbus Futura Disc a Gravel s kónickým uložením hlavového složení.

Tvarované over-sized trubky, střed T47 a vhodně lisovaná zadní stavba zaručují jak tuhost celku, aby docházelo k efektivnímu přenosu vynaložené energie, tak pečují o dostatek pohodlí na nerovnostech. Diskové brzdy a pevné osy pak kolům dodávají skvělé brzdné vlastnosti a jistou ovladatelnost. Vybírat je možné ze šesti velikostí.

Model Reason je v základu dodáván ve třech barevných provedeních, gravel bike Verne ve dvou.

Detaily tvoří charakter našich produktů, proto jsme se mimo jiné zaměřili na vývoj vlastních Flat-mount patek, které jsou vyráběny technologií slévání oceli. Díky inovativnímu integrovanému vedení lanek a bowdenů, které nám umožnilo využití 3D tisku, je rám kompatibilní s mechanickým i elektronickým řazením. Kolo tak navíc zůstává vizuálně čisté,“ doplňuje spoluzakladatel značky Robin Fišer.

REPETE Verne

REPETE Reason

Nová vizuální identita

Spolu s odhalením modelů Reason a Verne představí Repete novou vizuální identitu značky, za kterou stojí grafik Martin Kolerus. Nový web s magazínem je rozdělen do rubrik, kde je možné nahlédnout do zákulisí ruční výroby rámů, nasát atmosféru aktivit, které Repete pořádá či se jich účastní, a podívat se na videoreportáže z akcí a o lidech, které cyklistika spojuje.

Vedle toho nabízí Repete možnost účastnit se na vyjížďkách v Praze a okolí a dalších destinacích při víkendových akcích. V showroomu na Vinohradech je plánován program pro veřejnost i mimo hlavní cyklistickou sezónu – přednášky, diskuze, výstavy a další.

Více na webu: www.repete.cc
Showroom: Moravská 1546/27, 120 00 Praha 2

REPETE Verne

REPETE Reason

reklama

REPETE REASON – TECHNICKÉ DETAILY

Nerezové Flat-mount patky pro diskové brzdy

Naše Flat-mount patky pro diskové brzdy jsou vyráběny technologií odlévání oceli, a to metodou ztraceného modelu. Za produkcí patek stojí dlouhá cesta od návrhu, přes funkční prototypy zhotovené pomocí 3D tisku, až po výrobu finálních forem na voskové modely. Optimalizací hmotnosti patek (jsou duté) spolu s podobou hliníkových vložek jsme docílili ideální funkce pro uchycení kola pevnou osou 142×12 mm. Levá patka v kombinaci s integrovaným vedením navíc funguje jako variabilní součást pro použití mechanického i elektronického řazení. Napojení patky na vzpěry rámu je řešeno záměrně bez viditelného přechodu, čímž jsme docílili zamýšlené vizuální čistoty.

Integrované vedení lanek a brzdového bowdenu

Pro ideální funkčnost vedení mechanického i elektrického řazení současných sad jsme vyvinuli inovativní řešení vedení lanek a brzdových bowdenů. Toho je v našich rámech docíleno pomocí výměnných průchodek, které jsou vyráběny pokročilým 3D tiskem z velmi odolného materiálu Nylon PA12. Lanka i bowdeny vstupují do rámu pouze v jednom místě – na spodní rámové trubce – a procházejí vnitřkem přes průchodku ve středové spojce T47. Vedení jsme tak kompletně integrovali do rámu, kde je méně náchylné na poškození a navíc tak kolo zůstává vizuálně čisté.

Vysokopevnostní ocel Columbus Spirit HSS

Ocel Columbus Spirit HSS je chrom-molybdenová slitina odborně nazývaná Niobium, která dosahuje vysoké pevnosti v tahu UTS=1250MPa a meze v kluzu Ys=870Mpa. Trojitě zeslabované trubky mají v určitých částech tloušťku stěny pouze 0,4 mm a nejen proto dosahují výborných mechanických vlastností při optimální hmotnosti. Díky speciálnímu výrobnímu procesu tváření a tepelné úpravě mají trubky vyšší odolnost proti povětrnostním vlivům a zvyšuje se tak jejich životnost. Optimalizované tvarování trubek zaručuje perfektní tuhost v místech spojů. Pro zvýšení antikorozních vlastností rámů aplikujeme vnitřní teflonovou vrstvu, která jejich životnost ještě navýší.

Kónická hlavová trubka IS42/IS52

Kónickým tvarem hlavové trubky je zajištěna maximální torzní tuhost přední části rámu. Při zrychlení tak kolo dosahuje požadované pevnosti a optimální funkční stability. Misky pro integrované hlavové složení IS42/28,6 – IS52/40 vyrábíme CNC soustružením z nerezové oceli, prodlužuje se tak životnost rámu. Základní součástí našeho rámového setu je vidlice Columbus Futura Disc o rozměru krku 1 1/8” – 1 1/2” a délce 382 mm. Upínání kola je řešeno pomocí pevné osy 100×12 mm.

Závitová středová spojka T47

Na rámu jsme chtěli zachovat výhody závitového středu, jež spočívají v dlouhé životnosti a především ve snadném servisu. Středová spojka T47 má zvětšený průměr se závitem M47×1. V kombinaci s ocelovými over-sized trubkami tvoří celek středu tužší spoj a díky tomu dochází k efektivnějšímu přenosu energie při záběru. Toto řešení navíc umožňuje použití integrovaného vedení lanek a brzdového bowdenu vnitřkem rámu. Průchodku pro řadící lanka vyrábíme 3D tiskem z odolného materiálu Nylon PA12.

Použití plášťů až do velikosti 700×28c

Jízdní komfort do značné míry podmiňuje šířka plášťů. Reason má zadní stavbu navrženou tak, aby poskytla prostor pro pláště s rozměrem až 28 mm. S nimi je možné vydat se na opravdu dlouhou vyjížďku nebo si cestu obohatit o šotolinové pasáže, aniž by docházelo ke kompromisu v rychlosti.

REPETE VERNE – TECHNICKÉ DETAILY (*navíc oproti modelu Reason)

 Použití plášťů až do velikosti 700×40c nebo 650×47c

Jízdní komfort do značné míry podmiňuje šířka plášťů. Rozsáhlá variabilita v použití plášťů dělá z našeho all-road/gravel modelu Verne kolo s všestranným využitím. Je možné na něm zažít kvalitní silniční vyjížďku, v terénu zdolávat horské hřebeny či v sedle kola strávit celý den. Verne je kompatibilní s dvěma velikostmi výpletů – silničními 28” nebo setem výpletů s rozměrem 27,5”. Maximální průchodnost plášťů 700×40c a 650×47c je zajištěna vhodným tvarováním zadní stavby. Ta je v horní části lisovaná, aby se docílilo větší průhybové flexe a vyššího jízdního komfortu, neboť lépe tlumí a vyrovnává terénní nerovnosti.

Válcová hlavová trubka ZS44/EC44

Válcová hlavová trubka je kompatibilní se standardem hlavového složení ZS44/EC44. Pro snížení hmotnosti jsou hlavové trubky pozvolně vnitřně tenčeny CNC soustružením až na tloušťku stěny 1,2 mm. Součástí našeho rámového setu je vidlice Columbus Futura Gravel o rozměru krku 1 1/8” – 1 1/4”, délce 382 mm. Upínání kola je řešeno pomocí pevné osy 100×12 mm.