reklama

reklama

Novinky 2020 – Giant / Liv (fotoreport)

Včera jsme si prošli novinky a zajímavosti dílčích značek z portfolia dovozce Progress Cycle, dnes se pojďme posunout k poslední kapitole tohoto postupně doznívajícího seriálu letních prezentací – pojďme se souhrnně podívat, co nás zaujalo mezi koly Giant a Liv pro rok 2020.

Obšírný úvod můžeme opět pro jednou vynechat, jelikož řadu novinek již znáte – VELKÝ Giant Reign 29 na kolech průměru 29“, případně Giant Reign E+ s elektro pohonem, nebo také dámskou XC závodní štiku Liv Pique 29! Tato a další kola máme nafocená, tak si je pojďme prohlédnout více z blízka.

*Giant Reign 29 mám přitom již doma, takže se brzy těšte na první dojmy a následně plnohodnotný test!

reklama

Začneme (ne)tendenčně u elektrokol ukázkou stroje Giant Fathom E+, tedy biku s pevným rámem, moderní integrovanou baterií, zdvihem vidlice 120 mm a koly standardu 27,5+ či 29″. 
Spíš jen jako ukázka zajímavých laků pro rok 2020 – Giant Trance E+ (test modelu 2019).
Ideální by bylo více světla, tak zkuste zapojit alespoň svou fantazii a představit si krásný metalický lak!
Novinkou v nabídce pro rok 2020 jsou modely Giant Stance E+ pro 29, tedy bratři zde vyfoceného stroje Stance E+ na kolech 27,5“.
Stance E+ Pro 29 nabídne velká kola, zdvih 130/120 mm, motor SyncDrive Pro, či možnost doplnění o přídavnou baterii EnergyPak Plus (250 Wh).
Hele, neschoval se, tady je Giant Stance E+ Pro 1 Pro 29 v plné kráse!
Spíš pro zajímavost – pokud doma slýcháte „Já chci také svoje vlastní elektrokolo“, pak lze mládeži pořídit model Giant Fathom E+ Junior na 26“!
Z elektrických počinů tu máme ještě zásadní inovaci v podobě zcela nové řady Giant Reign E+ Pro! Vše podstatné padlo v jeho představení.
Z praktického pohledu se mi líbilo třeba jeho horní raménko (také u Reignu 29)…
Případně je vhodné zaostřit na uchycení baterie, které není „na klíček“, ale otevírá se inbusem!
Sekci kol bez motoru můžeme otevřít pohledem na závodní mašinu Giant Anthem 29 v její základní specifikaci. Zajímavé, Anthem jsem už několik let netestoval??? Naposled Anthem SX 27,5“ v roce 2015!
Nepřímo navázat můžeme naopak nejvyšším modelem nejdostupnější řady odpružených Giantů, modelem Stance 29 1. Ten nevyužívá systém Maestro, ale zjednodušený přepákovaný jednočep Flexpoint (zdvih 130/120 mm).
Giant Trance 29 již dobře známe! Zde je vyšší verze Trance Advanced Pro 29 1, v decentním designu.
Další foto naopak zachycuje hliníkový Trance 29 3 (novější verze testovaného kousku Giant Trance 29 2).
Základní Trance 29 3 má vcelku zajímavou výbavu a také cenu (53 999 Kč). Postaven je na řazení SRAM SX Eagle (1×12) s brzdami Shimano MT400 a odpružením kombinujícím tlumič Fox Float DPS a vidlici Marzocchi Z2!
Zajímavá mi přijde především „Marzocha“ s možná až moc agresivním tvarem, která ale v sobě ukrývá ověřenou techniku Fox, jako je zejména tlumení GRIP.
Tak a teď hezky k tomu nejzajímavějšímu… Giant Reign 29! Ano, i tato enduro legenda podlehla mánii velkých kol!
Opět připomenu zevrubné (teoretické) představení a přidám informaci, že přesně tento stříbrný kousek (Reign 29 2) je od včerejška v mojí garáži a čeká na počasí a praktickou prověrku!!!
Částečně mimo kategorie stojí Giant Reign 29 SX. Tedy ostřejší verze se 170 mm vidlice (běžně 160 mm), pružinovým tlumičem Fox DHX2 a další „kruto“ výbavou – pláště, brzdy, řídítka…
Opět jedna demonstrace zajímavých metalických laků na Giantu Reign Advanced Pro 29 1.
Když už jsme u toho, Giant po několika sezónách výrazných pastelových odstínů vsází pro rok 2020 na decentnější, ale rozhodně zajímavé barvy. Zde třeba zelenkavá „Metallica“ Giantu Reign 29 1.
Už u elektrického Reignu jsem obdivoval horní raménko, zde ten samý detail připomenu u „analogu“. Prohlédněte si jej někdy naživo, já jen připomenu, že Reign 29 vzadu nabízí 146 mm zdvihu, případně fakt, že horní raménka jsou u všech modelů karbonová – tzv. Advanced Forged Composite Technology.

reklama

Při malém výletu do silničního světa mě zaujala především novinka Giant Contend AR (All Road). Zkrátka univerzální, dostupná „špinavá“ silnice ideální pro trénink na české cesty a necesty.
Kotoučové brzdy, sedlovka D-Fuse, pláště šíře 32c s prostorem až pro 38c! Není to gravelbike, ale kolo této skupině podobné s více silničním zaměřením a hliníkovým rámem ALUXX. Cenové rozpětí 26 499 – 39 999 Kč, plus zjednodušený Giant Contend 3 za 17 499 Kč! Vyfocený Contend AR 2 za 32 999 Kč.
Dámskou značku Liv si dnes připomeňme trailovým modelem Liv Intrigue 2. Z mužského pohledu Giant Trance na kolech průměru 27,5“ se zdvihy 150/140 mm (P/Z).
Liv Intrigue existuje i s e-pohonem jako Intrigue E+ 2 Pro na této fotce. Zdvihy stejné, zaměření obdobné, navíc snad jen širší obutí 27,5×2,6“ na 35mm ráfcích! 
Na úplný závěr drobná připomínka lehkých sportovně orientovaných dětských kol Giant ARX 16, 20 a 24. Samozřejmě nejen v oranžové, ale také ve žluté, modré, zelené, červené…