Včera jsme si prošli novinky a zajímavosti dílčích značek z portfolia dovozce Progress Cycle, dnes se pojďme posunout k poslední kapitole tohoto postupně doznívajícího seriálu letních prezentací – pojďme se souhrnně podívat, co nás zaujalo mezi koly Giant a Liv pro rok 2020.
Obšírný úvod můžeme opět pro jednou vynechat, jelikož řadu novinek již znáte – VELKÝ Giant Reign 29 na kolech průměru 29“, případně Giant Reign E+ s elektro pohonem, nebo také dámskou XC závodní štiku Liv Pique 29 ! Tato a další kola máme nafocená, tak si je pojďme prohlédnout více z blízka.
*Giant Reign 29 mám přitom již doma, takže se brzy těšte na první dojmy a následně plnohodnotný test!
Začneme (ne)tendenčně u elektrokol ukázkou stroje Giant Fathom E+, tedy biku s pevným rámem, moderní integrovanou baterií, zdvihem vidlice 120 mm a koly standardu 27,5+ či 29″.
Spíš jen jako ukázka zajímavých laků pro rok 2020 – Giant Trance E+ (test modelu 2019 ).
Ideální by bylo více světla, tak zkuste zapojit alespoň svou fantazii a představit si krásný metalický lak!
Novinkou v nabídce pro rok 2020 jsou modely Giant Stance E+ pro 29, tedy bratři zde vyfoceného stroje Stance E+ na kolech 27,5“.
Stance E+ Pro 29 nabídne velká kola, zdvih 130/120 mm, motor SyncDrive Pro, či možnost doplnění o přídavnou baterii EnergyPak Plus (250 Wh).
Hele, neschoval se, tady je Giant Stance E+ Pro 1 Pro 29 v plné kráse!
Spíš pro zajímavost – pokud doma slýcháte „Já chci také svoje vlastní elektrokolo“, pak lze mládeži pořídit model Giant Fathom E+ Junior na 26“!
Z elektrických počinů tu máme ještě zásadní inovaci v podobě zcela nové řady Giant Reign E+ Pro! Vše podstatné padlo v jeho představení .
Z praktického pohledu se mi líbilo třeba jeho horní raménko (také u Reignu 29)…
Případně je vhodné zaostřit na uchycení baterie, které není „na klíček“, ale otevírá se inbusem!
Sekci kol bez motoru můžeme otevřít pohledem na závodní mašinu Giant Anthem 29 v její základní specifikaci. Zajímavé, Anthem jsem už několik let netestoval??? Naposled Anthem SX 27,5“ v roce 2015 !
Nepřímo navázat můžeme naopak nejvyšším modelem nejdostupnější řady odpružených Giantů, modelem Stance 29 1. Ten nevyužívá systém Maestro, ale zjednodušený přepákovaný jednočep Flexpoint (zdvih 130/120 mm).
Giant Trance 29 již dobře známe! Zde je vyšší verze Trance Advanced Pro 29 1, v decentním designu.
Další foto naopak zachycuje hliníkový Trance 29 3 (novější verze testovaného kousku Giant Trance 29 2 ).
Základní Trance 29 3 má vcelku zajímavou výbavu a také cenu (53 999 Kč). Postaven je na řazení SRAM SX Eagle (1×12) s brzdami Shimano MT400 a odpružením kombinujícím tlumič Fox Float DPS a vidlici Marzocchi Z2!
Zajímavá mi přijde především „Marzocha“ s možná až moc agresivním tvarem, která ale v sobě ukrývá ověřenou techniku Fox, jako je zejména tlumení GRIP.
Tak a teď hezky k tomu nejzajímavějšímu… Giant Reign 29! Ano, i tato enduro legenda podlehla mánii velkých kol!
Opět připomenu zevrubné (teoretické) představení a přidám informaci, že přesně tento stříbrný kousek (Reign 29 2) je od včerejška v mojí garáži a čeká na počasí a praktickou prověrku!!!
Částečně mimo kategorie stojí Giant Reign 29 SX. Tedy ostřejší verze se 170 mm vidlice (běžně 160 mm), pružinovým tlumičem Fox DHX2 a další „kruto“ výbavou – pláště, brzdy, řídítka…
Opět jedna demonstrace zajímavých metalických laků na Giantu Reign Advanced Pro 29 1.
Když už jsme u toho, Giant po několika sezónách výrazných pastelových odstínů vsází pro rok 2020 na decentnější, ale rozhodně zajímavé barvy. Zde třeba zelenkavá „Metallica“ Giantu Reign 29 1.
Už u elektrického Reignu jsem obdivoval horní raménko, zde ten samý detail připomenu u „analogu“. Prohlédněte si jej někdy naživo, já jen připomenu, že Reign 29 vzadu nabízí 146 mm zdvihu, případně fakt, že horní raménka jsou u všech modelů karbonová – tzv. Advanced Forged Composite Technology.
Při malém výletu do silničního světa mě zaujala především novinka Giant Contend AR (All Road). Zkrátka univerzální, dostupná „špinavá“ silnice ideální pro trénink na české cesty a necesty.
Kotoučové brzdy, sedlovka D-Fuse, pláště šíře 32c s prostorem až pro 38c! Není to gravelbike, ale kolo této skupině podobné s více silničním zaměřením a hliníkovým rámem ALUXX. Cenové rozpětí 26 499 – 39 999 Kč, plus zjednodušený Giant Contend 3 za 17 499 Kč! Vyfocený Contend AR 2 za 32 999 Kč.
Dámskou značku Liv si dnes připomeňme trailovým modelem Liv Intrigue 2. Z mužského pohledu Giant Trance na kolech průměru 27,5“ se zdvihy 150/140 mm (P/Z).
Liv Intrigue existuje i s e-pohonem jako Intrigue E+ 2 Pro na této fotce. Zdvihy stejné, zaměření obdobné, navíc snad jen širší obutí 27,5×2,6“ na 35mm ráfcích!
Na úplný závěr drobná připomínka lehkých sportovně orientovaných dětských kol Giant ARX 16, 20 a 24. Samozřejmě nejen v oranžové, ale také ve žluté, modré, zelené, červené…
Související obsah