Giant Reign E+ | Teď už wattáži neutečeš! (TECH NEWS)
Moc dobře vím, jak se řada z vás usilovně brání přijetí strojů kategorie eMTB, nebo alespoň jejich „tiché“ toleranci. Ale co už naděláte! Celý obor totiž evidentně míří právě tímto směrem, což nám může potvrdit i skutečnost, že poté, co Giant loni představil modely Trance E+ (test BnR) a levnější Stance E+, přichází nyní na řadu Reign E+!
Ano, model, který se před týdnem dočkal premiéry své vůbec první 29“ varianty (Reign jako takový byl uveden na trh v roce 2005), nyní boří další pomyslný milník, když do sebe absorbuje technologie elektrického pohonu Giant/Yamaha!
Kolem a kolem je faktických novinek a větších překvapení okolo Giantu Reign E+, podobně jako u Reignu 29, vlastně dosti poskrovnu. Vývojáři z Giantu totiž použili technologie, komponenty, konstrukce a řešení z letošního modelu Giant Trance E+, naroubovali je do většího a bytelnějšího rámu, přidali něco zdvihu, pár drobných vylepšení a odpovídající vybavení a… Tradá – Giant Reign E+ je zde!
Pod kolama nad kolama…
Pojďme nejdříve k fyzickým parametrům – elektrický Reign zůstává věrný průměru 27,5“ a podobně jako vícekrát zmiňovaný Trance E+ vsází na silnější plusková kola (pláště šíře 2,6“) na příslušně širokých a bytelných ráfcích (Giant E-TRX 27.5, 30 mm vnitřní šíře, E-bike optimized). Ač se já sám poslední dobou kloním spíše k „Mullet bikům“, nebo jak některé značky používají označení „Mixer koncept“ (29“/27,5“ – P/Z), tak musím přiznat, že moje poslední zkušenosti s Giantem Trance E+ byly více než pozitivní!
Bodem číslo dva může být konstrukce a zdvihy, kdy bude elektrický Reign skutečně poctivým eMTB endurem. Uznejte sami – 170 mm vidlice a 160 mm zadní stavby využívající osvědčený a odzkoušený závěs Maestro… To už slibuje větší než malou porci jízdní zábavy jak nahoru, tak především z kopce dolů!
Pod kapotou…
Co se týká samotného pohonu, zde se do značné míry opakuje situace jako u v každém druhém odstavci zmiňovaného stroje Trance E+. O pohon se tedy stará jednotka označovaná jako Giant SyncDrive Pro Yamaha (80 Nm), která nabízí pět uživatelsky volitelných jízdních režimů (po spojení s příslušnou aplikací si je můžete individuálně doladit).
Novinkou celého systému je funkce Smart Assist, při jejímž zvolení nastavuje míru okamžité podpory elektronický mozek uvnitř řídící jednotky. Tato volba je možná díky rozšířenému počtu snímačů pohybu a šlapání, tzv. technologie PedalPlus, která ke čtyřem dříve používaným senzorům na eKolech Giant přidává ještě čidlo zrychlení (akcelerometr) a náklonu. Toto by mělo stačit pro dokonalé vyhodnocení aktuální jízdní situace.
Energii tomuto elektrickému enduro kladivu dodává inovovaná lithiová baterie (akumulátor přeci) Giant EnergyPak Smart 500 Wh, která je plně integrovaná do rámu, podobně jako… Asi tušíte, kterého bratra jsem chtěl zmínit? Tedy pouze s tím rozdílem, že u Trance E+ jistí baterii zámek s klíčem, u Reignu E+, zřejmě kvůli bytelnosti a odolnosti, je baterie k rámu v horní části přišroubovaná.
V případě, že by vám byla kapacita 500 Wh nedostačovala, máte dvě možnosti, jak své elektrické dilema na trailu vyřešit:
Varianta 1 – přibalte si do batohu 6A nabíječku, dejte si někde oběd a za 90 minut budete mít zpět 60 % kapacity, případně 80 % za 1h 45min.
Varianta 2 – kupte si ke kolu druhou pomocnou baterku EnergyPak Plus*, se kterou rám dopředu počítá a jež vám přidá dalších 250 Wh! Poté nemusíte zastavovat dřív, než vám upadnou ruce námahou!
*Přídavný akumulátor EnergyPak Plus bude nabízen samostatně jako volitelné příslušenství
O od loňska novém způsobu ovládání s poměrně jednoduchou krabičkou s tlačítky a diodami na levé straně řídítek (RideControl ONE) snad ani není třeba si dlouze povídat, opět připomenu test Giantu Trance E+, kde je vše dostatečně podrobně popsáno. Již o kousek výš jsem zmiňoval možnost propojit celý pohonný systém s aplikací Giant RideControl, kde můžete svůj pohon dle libosti upravit, nebo si zde můžete nechat nahrávat a poté analyzovat své jízdy apod.
Standardní cestou komunikace (kolo – telefon) je technologie Bluetooth, nově přibyl také protokol ANT+, díky čemuž lze připojit další snímače, sporttestery, měřiče tepu atd.
Giant Reign E+ – technické údaje
Na konec dnešního představení doplňme ještě pár faktických informací. Kupříkladu to, že je tento eBike postaven na hliníkovém rámu ALUXX SL s karbonovým horním vahadlem. Nabízeny přitom budou tři modely s následujícími cenami:
Giant Reign E+ 0 Pro – 196 999 Kč
Giant Reign E+ 1 Pro – 143 999 Kč
Giant Reign E+ 2 Pro – 125 999 Kč
Pro dokreslení ceny u nejvyššího modelu Giant Reign E+ 0 Pro zkusme mrknout v rychlosti na výbavu:
- vidlice Fox 36 Float Factory
- tlumič Fox Float X2 Factory
- řazení SRAM X01 Eagle AXS (elektronické bezdrátové)
- sedlovka RockShox Reverb AXS (elektronicky řízená, bezdrátová)
- brzdy SRAM Code R (220/200 mm – P/Z)
- pláště Maxxis Minion DHF 27,5×2,6“ (TR, EXO+, 3C MaxxTerra), Maxxis High Roller II 27,5×2,6“ (TR, DoubleDown, 2×120 tpi, 3C MaxxTerra)
Středový motor SyncDrive Pro Yamaha:
- nominální výkon 250 W
- točivý moment 80 Nm (už od počáteční rychlosti)
- podpora v rozsahu 50 – 360 %
- 5 jízdních režimů (manuální volba režimu)
- režim Smart Assist (systém automaticky nastavuje výši podpory)
- 6-senzorová technologie PedalPlus
- možnost upravit výši podpory ve všech jízdních režimech (pomocí aplikace RideControl)
- maximální kadence 155/170 ot./min. (vyšší hodnota jen ve dvou nejvyšších jízdních režimech)
- točivý moment v režimu Walk assist 60 Nm
- kompaktní rozměry a nízká hmotnost (3,1 kg)
- ISIS osa 128 mm a standardní rozteč pedálů (168 mm)
Opanuje podzimní testy?!
Tolik by snad mohlo stačit k dnešnímu představení novinky Giant Reign E+, který si, hned po testu Reignu 29, píšu na svůj „seznam přání“ a budu se snažit obě kola co nejdříve získat k testu. Místy skoro až nevím, na které z nich se těším víc, ale myslím si, že si pořádnou jízdní zábavu dokážu najít a naplno vychutnat za řídítky obou nových Reignů!
Více informací o novinkách Giant hledejte na webu: www.giant-bicycles.com
Text: Štěpán Hájíček / Foto: Giant Bicycles (Christoph Laue)