Peklák – pekelně dobré traily (report Andrea D.)

Na Pekláku jsem jezdila naposledy před čtyřmi lety a už tenkrát jsem byla z množství a rozmanitosti tratí nadšená. Letos mi přišla řada míst ještě lepší, zábavnější a peprnější, až člověk nechápe, jaké bikerské žně může takhle malý kopec nabídnout.

Text: Andrea Drengubáková / Tom Rucký

Peklák u České Třebové nabídne bikerům 7 tratí, na které vás vytáhne kotvový vlek, a to poměrně rychle, což je výhoda oproti v létě pomalejším sedačkovým lanovkám (nebo nevýhoda, podle toho, kolik odpočinku mezi sjezdy potřebujete 😉 Hned u nástupu lanovky je improvizovaná půjčovna kol, nářadí zdarma a nechybí ani tradičně milá obsluha vleku.

reklama

Začínáme na modrém trailu Mechovka, který je v bikeparku asi nejjednodušší, takže na rozehřátí ideální. Mechovka je hravý lesní trailík, který je na úvod proložený dlouhou dřevěnou lávkou s pletivem a v druhé polovině se trochu mezi břízami „rozdovádí“ do menších klopených zatáček v břízovém lesíku. I když jde o modrý trail, není to žádná nuda a na takřka vyhlazeném trailu jde o velmi příjemné svezení.

Podobně je na tom druhý modrý trail Rodeo, který také není nijak technicky náročný a svižně se vine lesem v jednoduchých klopenkách. Vyhlazená trať láká pořádně to pálit, některé zatáčky jsou ale trochu zavřenější, takže je potřeba s tím počítat, abyste neskončili mimo trať. Nad to mě baví spodní pasáž rodea, která je trochu víc puštěná a hopsnete si tu i na příjemném dvojáčku.

Červená trať Malinovka vás nejprve ukolébá naprosto nevinným užším trailem s menšími terénními vlnami, načež vás probere přescesťákem!

Pokud totiž minete objížďku kousek před ním, nemáte už zbytí, protože žádná jiná chickenline přímo u přescesťáku není! Obvykle si na velké skoky netroufám, tady je ale přescesťák postavený do úplné pohody, s dostatkem času na rozjetí se, příjemným odrazem a ještě příjemnějším dopadem.

Fyzika tu zkrátka dělá své a prakticky nemusíte nic dělat, skok vás na druhou stranu pošle sám. A když už to říkám já, pak je to co říct! Nakonec je to možná jeden z nejpříjemnějších skoků na Pekláku a takzvaně zadarmo.

Za přescesťákem se zase trochu uvolníte na pohodovém trailu, sem tam projedete kamenitou pasáž, ke konci i kořenovité anakondy a v průběhu se můžete procvičit na dřevěné klopené zatáčce se závěrečným seskokem.

Ten je opět stavěný naprosto pohodově, takže vám stačí příslušná rychlost z klopenky, není potřeba nic tahat a dopad je opět do vyžehlené peřinky. Na krátkém trailu tu tedy vyzkoušíte docela dost zajímavých míst, která jsou navíc nasázená pěkně za sebou.

Druhá červená trať Korida opět začíná pohodovou houpavou pěšinou mezi stromy, pak se ale zalomí do prudkého technického padáku, který je zakončený dřevěným dropem. Abyste ho doskočili jak máte, pusťte už ideálně v zatáčce nad ním brzdy a rychlost na něj budete mít akorát.

Posléze následuje přescesťák ještě větší a vyšší než na Malinovce, ale i tady to vypadá, že s trochou zkušeností půjde o fajnově postavený skok. U mě tedy zatím neodškrtnutý, ale na seznam „to jump in my life“ ho určitě přidávám 🤘

Z černých tratí je „přívětivější“ Rock´n´Roll, která střídá prudší technické pasáže se skoky, pak se opět na hlavní křižovatce napojí na další traily a můžete si vybrat, po které lajně dojedete. Sice na této trati nejsou žádné nejetelné pasáže, už je ale potřeba se koncentrovat a držet řídítka pevně v rukách, protože jakákoli nepozornost tu bude náležitě potrestaná.

Černá trať Rolling Stones by měla uspokojit choutky i těch nejnáročnějších sjezdařů, kteří rádi rychlost a pořádné drncání, proto se tu na ní i právoplatně závodí ve sjezdu.

Dominantním místem je tu nejprudší pasáž Rock Kurve, kterou můžete buď napřímo střihnout a jet rovnou nejprudší stopou po skalce (vím, že to tak tuším jezdí Jirka Fikejz a Tom Kutin)! Nebo tu vykroužit lehký levý oblouk, který však na prudkosti a technické náročnosti nijak nestrádá, až jsem si tu škrtala zadkem o zadní kolo.

Přescesťák na černé trati pak není žádnou vědou a je to paradoxně nejjednodušší přescesťák na Pekláku, respektive u nedoskočení to není takový problém, jako by byl například na přescesťáku na Malinovce. Dále se trať napojí na pohodové Rodeo.

Samozřejmě bikeparku nechybí ani Air Line, tedy trať tvořená lajnou lavic a dalších skoků, na kterých se tu člověk příjemně pocvičí. Minimálně se rozeskáčete před hlavní atrakcí, tedy skoku z mlýna, což je díky originalitě stavby jedno z nejfotogeničtějších míst na Pekláku! Bez fotky odtud zkrátka nemůžete z Pekláku odjet! 😆 Mlýnské kolo si stejně jako přesceťák na Koridě nechávám „na potom“…

Je fajn, že ač je Peklák menší kopec, je tu jeho potenciál využitý na maximum. Děje se tu něco na každém metru trati a dřevěných a dalších překážek je tu požehnaně. V mezihře na černých tratích nebo po úvodní části Rodea či Koridy se tu například můžete projet po úzkých lávkách a potrénovat balanc na houpačce nebo si polétat na jednom z nespočtu zábavných skoků. Celodenní jízdné tu přitom pořídíte za lidových 390 Kč a dostanete k němu vstup do městského bazénu zdarma.

reklama

Peklák v kostce:

Vzdálenost z Prahy                                          2h15min
1 jízda na vleku                                                30 Kč
Celodenní jízdné                                              390 Kč
Zapůjčení kola (fr/dh) na 1 den                        700-900 Kč + kauce 1000 Kč
Horské káry 1 jízda                                          60 Kč (5 jízd = 250 Kč, 11 jízd = 500 Kč)    
Provozní doba červenec – srpen                     čtvrtek-neděle od 10:00 do 18:00
Provozní doba září -13 říjen                            sobota-neděle od 10:00 do 17:00
Webové stránky                                               www.peklak.cz/bike-park/

Na Pekláku jsme sedlali kola Ghost FR AMR 8.7 a Ghost Hybride SL AMR X S 7.7, byli jsme oblečeni v Maloje, s rukavicemi, chrániči a helmami Poc a batůžky Evoc. Videomateriál jsme pořídili technikou Lamax a Samsung.