reklama

Pondělní videonálož BnR #31_2017

Tak toto byl bikový víkend se vším všudy. V sobotu ráno jsme se s kolegou nasoukali do auta, vyrazili směr Sušice, přes den postupně projeli všechny zdejší erzety, načetli si terén, užili si nocleh v přírodě a v neděli si objeli historicky první MČR v enduru! Ještě teď se mi třesou ruce a když zavřu oči, vidím samé kameny, kořeny a jehličí!

Byla to zase paráda! Sušice snad ani nemůže zklamat! Závod je to jedinečný, obrovsky těžký, technicky i fyzicky (pomalu 1500 m převýšení na cca 40 km), ale přesně tím je i krásný. Nebudu to více rozmazávat, jelikož vám samozřejmě nabídneme v nejbližších dnech kompletní reportáž z této akce psanou pohledem nikoliv diváka, ale přímého účastníka – i když spíše enduro-turisty než enduro-závodníka 😀

Když zrovna nejsme u vody nebo na kole…

Nechci vás tímto titulkem příliš provokovat, ale letos se prostě snažím užít si přes léto trochu víc volna, nabrat síly a v mezidobí nastřádat další materiál a poznatky pro obsah na web. Minulý týden jsem třeba v rámci tréninku na MČR v enduru připravoval fotky a video k dlouhodobému testu helmy Giro Chronicle MIPS, který bych rád tento týden dokončil. Dalším velkým tématem tohoto týdne bude reportáž ze sušického mistrovství a zbytek opět dle situace a časových možností.

Společné pózování historicky prvních mistrů ČR v enduru!

Muži elita – Přemek Tejchman
Ženy – Andrea Drengubáková
Kadeti – Vojta Klokočka
Junioři – Maxim Adami
Mladší masters – František Žilák
Starší masters – Martin Pajma

On-line výsledky – www.sportt.cz

Urban Freeride Lives in Vienna – Fabio Wibmer

Fabio Wibmer je poměrně mladou hvězdou internetových videí, zato hvězdou neustále stoupající! Alespoň dokud se nenajde někdo, kdo jeho kousky zase o něco posune či překoná! Takhle třeba Fabio řádil při návštěvě ve Vídni. Opět jen zírám od začátku do konce! :-O

Get in the Van! Vancouver Island with Jeff Kendall-Weed

Kanadské BC je plné neskutečné přírody a famózních trailů. Přitom ale nemusíte zůstávat na pevnině, hledat lze i za vodou, nejčastěji na ostrově Vancouver Island.

Řadu pěkných fotek k tomuto příběhu najdete na Pinkbike.com

Carson Storch – This Is Home | SHIMANO

„V průběhu dospívání jsem si uvědomil, že bikování je pro mě mnohem větší zábava než cokoliv jiného. V 16 letech jsem si proto stanovil horské kolo jako primární cíl mého života a od té doby se dějí věci…“ Carson Storch o svém vztahu k MTB. Zde je jeho příběh a jeho domov – Bend, Oregon (USA).

Hromada fotek z natáčení je na stránkách bike.shimano.com

Make it Reign: Introducing the all-new 2018 Reign range

Nedávno jsme si představili novou generaci oblíbeného enduro stroje Giant Reign 2018 (v Sušici jednoznačně nejčastěji vídané kolo) a zde je akční představení tohoto modelu a celé nové řady.

Trippin – Scotland’s Great Wilderness

Pohádková, ale zároveň drsná příroda Skotské vysočiny, volnost, stanování, kajak…

Fotostory na PinkBike.com

MTB Freerider Makken & his Dog Charge Geiranger Fjord | The Tourist 2

Další zajímavá forma bike-turismu! Se čtyřkolkou a psem! Takhle se cestuje v Norsku! Nejspíš?!

Heli Drop Mountain Biking part 2 | Mount Cartier

Další část provokativního helibikingu v rámci seriálu #followcamfriday

**CZECH MADE**

Soul of the Forest

Abychom neopomněli české spoty a traily. Zde trocha fajnového domácího trailování s pár solidními polety a nakonec i „hlavou dolů“. Dobře kluci!

Jak na klouzačce! SUMATRA – Lubuklinggau | Matej Charvat – MY RIDE 011

(text: Matěj Charvát)

V průběhu CharvatBros BIKECAMPU mi dochází last-minute nabídka od teamu v Indonézii, který jsem v zimě trénoval. Zúčastnit se mezinárodního mistrovství Indonézie na Sumatře. Moje prsty rozhodně nejsou v kondici, ve které bych byl schopen závodit, ale říkám si, že mám ještě týden… Mám rád výzvy a tuhle samozřejmě přijímám!

V neděli večer balíme v Bikeparku Malino Brdo všechny věci, ve tři ráno jsme v Praze. Ráno všechno vykládáme, pereme, servisujeme kolo a rovnou ho skládáme do krabice. Ve 12:00 už totiž musím být na letišti.

Jetlag, který si přivážím ani nekomentuju…není lehký se bez aklimatizace pustit následující den rovnou do tréninku, ale to je život. Trať mě docela překvapuje, 4 minuty vostrýho terénu plnýho skal a techniky. Samozřejmě nechybí pár míst slušnýho šlapání, ale hlavně jílovitá hlína, která je snad všude v Indonézii (viz vlog Java). V seeding runu si jedu tu svojí, mělo to docela flow. Vítězím. Mám radost. Vím, že jsem nechal ještě něco v nádrži na neděli.

Bohužel v noci na neděli prší, navíc pak prší ještě těsně před startem závodu Elitní kategorie. Vjíždim do trati extrémně opatrně a v hlavně s tím, že to bude opravdu hodně klouzat…jsem stejně překvapenej. Klouže to totiž asi tak 100x víc, než jsem čekal v nejhoršim scénáři! Podařilo se mi jít během pěti minut 5x na zem – což je asi můj rekord za celou kariéru. Klobouk dolu lokálům, protože tohle opravdu nešlo. Celkově samozřejmě super zážitek, mrkněte na video, kde jsem se vám snažil přiblížit i místní atmosféru. Sumatra je nádherný ostrov plný hodných a upřímných lidí, kteří prostě žijou s radostí. To je jedna z věcí, kterou na Indonézii obdivuju.

Teď už jsem zpět doma a připravuju pro vás další dobrodružství!

Matěj Charvát

**BONUS**

KEN BLOCK’S GYMKHANA 7 (Ford Mustang 4×4 with 845Hp)

Pro rozptýlení v závěru oblaka kouře a hromady spálených gum, jak je umí ničit snad jen Ken Block. *starší kousek z roku 2014

ESCAPE THE CITY & JUST RIDE // Green Mammoth Designz 2017 [4K]

Když žijete ve městě, je potřeba občas vypadnout do přírody. Když žijete ve Vancouveru, tak na vás ta příroda přímo útočí! No jo, Kanada…