reklama

reklama

Kranjska Gora – Slovinské anakondy…

Kranjska Gora - Slovinsko bikeparkNa Kranjskou Goru ve Slovinsku jsme jeli rovnou z Krvavce (reportáž), takže jsme byli v očekávání, jestli i tenhle bikepark si pro nás připravil podobně silnou trailovou kávu. Tratě v Kranjske Goře už byly ale více jezdivé, ačkoli přírodní lesní charakter byl i zde jasnou dominantou.

(Tet: Andrea Drengubáková / Foto: Tomáš Rucký / Video Snow.cz)
V případě potřeby se zde našly i nějaké ty dropíky, lavice a klopky, ale tentokrát už všechno za sucha, takže Kranjskou Goru hodnotíme jako poměrně zábavný bikepark střední obtížnosti.

Kranjska Gora je v létě Mekkou bikerů z blízkého i vzdálenějšího okolí, už jen proto, že se na jedné ze zdejších tratí jezdí Světový pohár ve sjezdu. Není tady ale naopak žádná jasně daná modrá, tedy jednoduchá trasa vedoucí odshora až dolů, takže je potřeba hlídat si modré odbočky, jelikož je tu spíš jedna velká spletená síť různých tras a vy si výběrem různě těžkých odboček můžete namixovat svůj vlastní „sjezdový koktejl“.

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

V Kranjske Goře můžete vybírat z různých kořenovitých lesních pěšinek, nebo i z vyhlazených klopených zatáček. Na křižovatkách tras najdete jasné značení modrých, červených a černých úseků, takže si bez problémů můžete zvolit obtížnost odpovídající vašemu umu na kole.

Jestliže se úplně nechcete vrhat do víru kořenů a techniky, můžete si užít flow na modré Luft Waffe, která je poměrně vyhlazená a v druhé polovině kopce při jejím sledování narazíte na bikeparkovou klasiku v podobě několika šněrovacích se klopek jedné za druhou. A to je asi tak jediná klasika, jinak si jde tenhle bikepark hodně cestou s využitím zmíněných přírodních překážek.

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

Tím, že je v bikeparku spousta křižovatek a odboček, nemůžu říct, že dokážu každý trail přesně pojmenovat, ale lajna, která mi utkvěla v hlavě, byl červený Funky Jazz. Na jeho začátku se nenechte zmást, jelikož začíná pěkně pozvolna po jednoduchém traverzu, až si začnete říkat, jestli je to skutečně střední obtížnost.

Pak se ale trať zlomí doleva dolů a o zábavu máte na dlouho postaráno. Prudké sešupy, kde je potřeba brzdit s citem často zpestřují různě propletené a odkloněné kořeny. Proto si na tomto trailu skoro nikde neodpočinete. A právě tímhle mě Funky Jazz bavil a zaujal – technika na každém metru a ruce musely neustále pracovat. Tohle opět doporučuju poctivým enduristům jako vydatný trénink!

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

Půjdeme-li po škále obtížnosti tratí dál, narazíme na černou Evil Eye, kde jsou hlavní překážkou sice taky kořeny, ale už trochu jinak „poskládané“ než na Funky Jazzu. Trať je víc „vymletější/vyježděnější“, takže schody od kořenů jsou hlubší a „bajkparkovější“. Prostě regulérní DH trať, na kterou bych sjezďáka už nejspíš užila. Na druhou stranu se to za sucha dalo sjet, neslézala jsem z kola, jako na černé na Krvavci.

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

Technickou tratí je také Morning Wood, kterou asi nejvíce vystihuje foto níže – technika v kořenech, kde není radno to jen tak pustit, ale musí se nad tím také chvíli myslet. Jakmile ale chytnete rytmus a trochu se otrkáte, tak si tuhle krásu z drncání po kořenech rychle zamilujete!

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

Ani skokani zde nepřijdou zkrátka. Skoky různých druhů a velikostí najdete jak v horní polovině tratí (myslím, že v horní části Luft Waffe, ale dostanete se sem odbočkami i z jiných lajn), tak ve spodní části, kde mě nadchnul pěkně stavěný dropík. Ten umožňoval delší polet, a to pěkně rovnou do dopadu. Mimochodem, dopady jako takovém musím v Kranjske Goře pochválit a dát jim velký palec nahoru!

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

V bikeparcích na skocích docela vítám takovou tu možnost „i-když-vysrabím-nic-se-mi-nestane“, kdy se na poslední chvíli můžete rozhodnout, jestli to dropnete, nebo ne. Spousta věcí se tu dá sjet, takže je jen na vás, jaký zážitek si chcete z trati odnést.

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

Naopak mi nějak neseděla koncovka tratí v podobě lavic, které byly posazené v bezprostřední blízkosti výjezdu z klopenky. Nějak jsem tam měla málo času na srovnání se, takže jsem neskočila buď vůbec, nebo blbě! Lavice byly ale stavěné spíš do výšky, než do délky, což navíc není zrovna moje parketa…

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

Oblast v okolí Kranjske Gory rovněž vybízí i k nějakému výletu mimo samotný bikepark. Pomoct si můžete vývozem sedačkovou lanovkou a odtud už vás značení navede, kam potřebujete. Cílem vašeho výletu může být kterýkoli kopec v okolí, například Ciprnik (1746 m) nebo průzračné jezero Jasna.

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

Ubytování se nabízí přímo v Kranjske Goře, kde máte samozřejmě spoustu možností na výběr. My využili apartmánů Berghi, jejichž majitelem je šéf bikeparku, takže jste přímo u zdroje informací. Cena dvoulůžkového pokoje je v období od 15. 7. do 28. 8. 46 euro a v ceně je i snídaně.

Kranjska Gora v kostce

Vzdálenost z Prahy                                                                           6 h 24 min

1 jízda na lanovce dospělí (nahoru)                                                  7 eur

Celodenní jízdné na lanovku dospělí                                                24 eur

Zapůjčení kola (1 den)                                                                      45 eur

Provozní doba lanovky

15. 7. – 21. 8. každý den 9:00 – 17:00

Sobota, neděle 9:00 – 18:00

Ubytování                                                                                www.berghi.si

Webové stránky                                                                     www.bike-park.si

Kranjska Gora - Slovinsko bikepark

V Kranjske Goře jsme sedlali kola Ghost a Lapierre, byli oblečeni v Maloje, s rukavicemi, chráničemi a helmami Poc. K tréninku i navigaci používáme hodinky Garmin Fénix 3 a na odpolední lenošení ve střediscích využíváme sedacích pytlů Lamzac. Fotografie jsou pořízené technikou Samsung a další techniku nám zajišťuje Foto Škoda. Kola nám servisují v pražském Finebiku.

Foto: Tomáš Rucký / Andrea Drengubáková