reklama

reklama

RB Bandit 675 (prototyp) – pohledem Lukáše

RB Bandit 675 - vyvojMůj první dojem z nového Bandita od RB střídaly pocity robustnosti a lehkosti zároveň. Co dokáže tenhle tank, nebo spíš lehká obrněná zbraň? Na první pohled mě zaujala nová konstrukce zadního zavěšení, která nasvědčovala velmi citlivý chod i na nejjemnějších nerovnostech, což se při jízdě plně potvrdilo.

Chod odpružení byl velmi jemný a aktivní, avšak zdálo se, že tlumič nechce jít dál jak na cca 85% zdvihu. Pak jsem ho ale potrápil na jednom dropu, spíš takovém skoku z kamene na kámen a hned to šlo zas o kus dál. Z pozdější diskuze se Štěpánem a Petrem Heiníkem vyplynulo, že použitý RockShox Monarch Plus nemá fyzický konec kroku na samotném konci pístnice, jak je tomu u Foxů, ale o něco výš. To znamená, že jsem se dorazu na onom skoku buď těsně přiblížil, nebo ho dokonce jemně políbil.

Přední odpružení kontrolovala vidle RockShox Pike se svými poctivými 35mm šavlemi a zdvihem 160 mm. „Tohle kladivo už musí podržet pořádný bordel,“ říkal jsem si. Celkové podtržení geometrie dělá slušně položený úhel hlavové trubky, který při jízdě z kopce nenechá jen tak někoho v kramflecích.

RB Bandit 675 - jizdni vlastnosti

reklama

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

RB Bandit 675 není žádný roztančený jinoch či zbrklý puberťák, ale spíše seriózní a jistá enduro bestie, na což jsem si musel zvykat. Doma mám totiž AGang Cult, který je výrazně hravější. Každopádně při zatahání za kokpit šel bike luxusně na zadní, díky čemuž celek předvedl, že se nebojí rozverností, umí být hravý a zábavný a ne jen seriózní a soustředěný čistě na výkon.

Co mě velmi mile překvapilo, byla hmotnost celého stroje. Ta jen lehounce překročila 13,5 kilo, což je příjemná zpráva pro závodní využití takového endura. Po pár dropech, zatáčkách a skocích z kamenů, kterých je na úbočí Děčínského Sněžníku mnoho a mnoho, došlo také na zvednutí sedlovky. Na kole byla tyčinka RockShox, která byla v chladu líná jak stará Liberta. Než vyjela nahoru, mohli byste si doplnit ionťák do kejmla. Kolu sluší spíše širší ráfky, s kterými není strachu prolítnout hordou kamení a v rozbitějším terénu dodají potřebnou stabilitu.

RB Bandit 675

Už se těším až kluci z redakce postaví finální kolo na tomto rámu a až se na něm svezu. Můj letitý Cultík, na kterého nedám po stránce jízdních vlastností dopustit, už je přeci jen dost unavený, a tak bude pomalu na čase ho něčím nahradit. Že bych se po letech vrátil k RB jako za dob, kdy jsem jezdil 4X?!

O připravované novince RB Bandit 675 jsme uveřejnili již vícero článků, proto tento osobní Lukášův pohled berte jako třešničku na dortu. Chcete-li se o tomto kole dozvědět více, klikněte na následující odkazy
RB Bandit 675 – jízdní dojmy
RB Bandit 675 – finální fáze vývoje nového modelu

Text: Lukáš Markovič | Foto: Štěpán Hájíček