Eurobike 2015 #4 – fotogalerie, den 1
Když přemýšlím o letošním Eurobiku, přijde mi, že je to už docela dávno, co jsme si udělali výlet na největší evropský veletrh kol. Už jsem tam byl asi jedenáctkrát a dost mi to všechno splývá. Navíc práce po návratu domů se nahrnulo víc než dost. Přesto vše by byla ale škoda spláchnout všechen pořízený materiál do stoupy…
Co přinesl letošní Eurobike?
Sranda, každý rok se mě vícero lidí ptá, co zásadního jsem viděl na Eurobiku? Nevím, je toho tam tolik, že málokdy dokážu okamžitě odpovědět. Spoustu novinek známe předem, něco málo se na místě obvykle objeví, většinou je to ale celé o tom podívat se na náš obor jako na celek a snažit se odhalit patrné trendy.
Jedním z nich jsou jednoznačně tlustá a ještě tlustší kola. Konkrétně fatbiky, které byly velkým hitem minulý rok, dnes se nad jejich přítomností už skoro nikdo nepozastavuje. Středně tlustá kola, alias 27,5+, pak najednou byla k vidění u každého druhého stánku, že pomalu přestáváte rozlišovat co je normální kolo s trochu tlustším pláštěm a co už 650b+. Každopádně velká kola a velké gumy jsou výrazný trend, kterého se chytili všichni významní hráči, nikdo ale pořádně neví, kam bude tato cesta směřovat.
Jinou podstatnou linií vývoje jsou elektrická kola, či kola s elektrickým asistentem (motorem). Dávno pryč jsou doby, kdy se jednalo o stroje pro nemohoucí turisty. Baterie a elektromotory se totiž stále silněji tlačí i do klasických MTB disciplín. Elektrický pohon přitom začíná nabízet čím dál víc značek. Zatím se bojuje hlavně mezi Boschem a Yamahou, o nichž je nejvíc slyšet, stranou nechce stát ale třeba ani Panasonic, Samsung, TranzX, BionX a další. Uvidíme, kam se i toto elektrické hnutí posune a zda se z elektriky nestane za pár let standard…
Více už ale samotné fotky a popisky pod nimi:
Pluskové rozměry mají všichni, tak proč by se nepřidala také Kenda? Vepředu Kenda Havok Pro 27,5×3,0″
Rodinka „závodních“ strojů Kelly’s! Od dětských hraček po nové DH Noid.
Kelly’s Swag alespoň vypadal jako enduro. Nový Eraser je co? XC střízlík na štaflích?
Kelly’s Noid Bárta 😀 a jeho systém přepákování…
Oranžová silnice Superior moderně s kotouči a na pevných osách. Hezké!
A šup s ním do auta…
Pokud je vám i 29+ málo, zkuste 36″! Nebo radši něco menšího?
Vnitřnosti motoru Bosch Performance. Motor samotný je jednou z nejmenších součástí…
Elektricky ovládaných teleskopů bylo na Eurobiku letos vícero. Tento je od TranzX a dokáže až 140mm zdvih.
TranzX na nás nejspíš brzy zaútočí přílivem levných teleskopů. Jejich sedlovky se již dnes začínají objevovat na řadě sériových kol…
Trochu karbonu a hromada frézařiny! A pak že asiati nemají fantazii…
Věděli jste, že se jezdí mistrovství elektrokol? Já taky ne! Tohle je každopádně vítězný stroj s pohonem BionX.
BionX a elektrický pohon na fatbiku…
Teamový speciál GT Sanction Martina Maese
GT nezapomíná ani na svoje kořeny v BMX
Konečně naživo vidíme novinku GT Verb, dostupný trailbike s klasickým zavěšením iDrive (Independent Drivetrain)
GT Zaskar slaví 25 let! A toto je jeden kousek z limitované edice…
…svérázně osazené kolo. Například včetně brzd Magura MT7 Raceline.
Součástí prezentace nového Zaskaru byla i výstavka klasických modelů GT Zaskar pro připomenutí jeho bohaté historie.
Je to pár let zpět co GT slavilo jiné výročí tímto zlatým Zaskarem…
A tady už máme nejnovější GT Zaskar v osazení dle rodiny Athertonů. Takže takové Enduro-XC kolo!
Někdy je ale potřeba pohlédnout zpět na své kořeny – jeden z raných strojů GT Zaskar
Cantilevery s obloukem navíc. Sakra i takové věci jsme používali…
Taková pila se dnes nevozí snad ani na silnici!
GT a Triple Triangle, to je zákon od pradávna!
Cannondale Fat CAAD! Pořádná tlustá mašina s Lefty Olaf, která pojme až 5″! široké gumy!
Aby se to všechno vešlo do rámu, je zadní stavba asymetrická.
Hlavní tahák MTB sekce Cannondale – model Habit. 27,5″ a 120 mm = ideální trailbike pro maratony i jen tak pro radost.
Karbonové horní raménko dokáže uspořit až 136 g. Nebo tak nějak…
Cannondale Slate – allround silnice, alias Gravel road. Tato hybridní kategorie mě baví čím dál tím víc!
Pěkně zploštělé nohy, ať to hezky tlumí.
Slate bude mít i vlastní pláště – velké, hladké a kulaté!
Lefty Oliver je vidlicí pro model Slate, Olaf je zase mohutným držákem předního kola modelu Fat CAAD.
Good Habit a Bad Habit – ten druhý je fakt zlý a jezdí na pluskových kolech. Zdvih 120 mm si ale drží! Toho bych si rád půjčil…
Cannondale Beast of the East. 27,5+ obdoba hliníkového F-Si. Lepší název modelu vymyslet snad nemohli!
Bestie z východu
Stejně jako u F-Si i zde je asymetrická zadní stavba, aby bylo více místa na zadní kolo a výplet byl symetrický.
Jedno z teamových kol – Cannondale Jekyll Jerome Clementze.
Každý si chce cvaknout! Shimano XTR di2
Řazení (jako) po drátkách (Shimano XTR Di2)
Kotouče a hydraulika i na silnici. Konečně!
Regulérní SPD pohorky. To se může hodit!
Shimano XT 11 speed 11-42 zubů.
Tady žádné Narrow-Wide zuby nehledejte (Shimano XT). Ale proč ne?
Author Versus, koncept pro rok 2017 jako demonstrační plus bike na výstavce RST
RST jde do tlustých! Pro plus kola toho bude víc, F1RST a Rogue, pro fatbike Renegade. Vedle RockShoxu Bluto to je vlastně teprve druhá fatbiková vidlice. Cannondale Lefty Olaf beru jako něco extra…
Author Versus 27,5+
Author Versus 27,5+
RST F1RST plus
Prototyp up-side-down vidlice od RST. Nic proti, ale já tomuto konceptu v MTB stále nevěřím…
Se zdvihem 120-140 mm???
Velká pecka, hydraulické silniční řazení Rotor!
Zkoušel jsem to a že by to byl pocitově nějaký zázrak, to se říct nedá.
„SuperMario“ Cipollini. Ani se nestihl osprchovat a už ho čapli kluci z Asie
Frézované platformy Hope. To bych si nechal líbit.
Na Eurobiku člověk najde vše, třeba i karbonovou kohoutovku!
Nebo zajímavě vyhlížející mašinu SVO s vidlicí RockShox RS-1, s řemenem a…
…převodovkou Rohloff.
Elektrobike ok, ale tohle už je fakt moc! Koukal jsem na to asi 20 minut a nepřišel jsem na to, jak se tohle celé hýbe. Jestli vůbec!
Někdo uvažoval stejně. Surový hliníkový rám a díly ze série Answer Red Mist jako na našem RB IQ 575.
Přesně takhle si to představuju. Batoh s baterkou na zádech a takovouto šílenou zásuvku mezi nohama!
Elektrika vládne všemu. I Magura už dělá nějaký čas většinu svých modelů brzd v provedení pro e-biky. Tedy s čidlem aktivované brzdy, aby se odpojil motor.
Nekonečně dlouhý rám Nicolai
Tady je to na těsno….
A tady je zase nějak moc místa?! Že by 27,5″ kolo ve vidlici 27,5+?
Někdo to rád šišaté? Převodníky Absolute Black nejsou jen černé.
Tohle je jeden z tichých trendů. Patky bez ohybu, tzv Hookless. Kola SRAM Rise 60.
Už bych snad nechtěl nic jiného než Direct Mount převodníky! Velikost je na každém z vás. Mně sedí 28t.
Kdyby někdo chtěl levnou spolehlivou brzdu, tak nový SRAM DB5 prý není vůbec špatný.
Mrňavá kazeta SRAM X0 DH (7 speed)
Nový levnější brácha Piku, RockShox Yari. Ne, není to Jaryn!!!
Naopak statnější brácha je RockShox Lyrik ve své obnovené premiéře. Charger Damper, zdvih až 170 mm a trošku svalnatější nohy…
RockShox RS-1 je technologickým králem XC. My stále čekáme na první důkladné seznámení…
SRAM jde (také) do elektriky. SRAM Red e.
A kdy přijdou mikrospínače také na horská kola?
Baterka a bezdrátový přijímač v jednom…
Manitou inovoval svůj tlumič McLeod tím, že jej doplnil o druhý plášť namísto expanzní nádobky. Tuhle hračku máme slíbenou na naše nové redakční RB Bandit!
Manitou McLeod King Can, už se těšíme!
Manitou Magnum, vidlice, co rozjela šílenství 27,5+ předního odpružení!
Kdybyste nevěděli, tak Brian Lopes nově jezdí na Vee Tires!
Tohohle už někdo sežral…
FSA Afterburner 1x, 2x nebo 3x
Možná funkční uložení tlumiče, ale že by to bylo hezké, jak trčí do kopce to bych neřekl. Scott Voltage FR
A teď mi řekněte – je to Plus, nebo není?
Genius na elektrice? Teď už to dělá vážně každý!
Jo, tohle je Plus!
Bílá RS-1 a černý rám??? Mně se to nelíbí?
Tahle guma je zase moc tenká, nebo ne?
Jo, elektrickou DH mašinu, tu jsem potřeboval!
Krutá závodní raketa Scott Spark!
Tady prý někde bylo kolo???
Bylo mi horko!
Plus má vážně každý. Dnes i Bianchi Jab Plus
Dětský SR Suntour Auron pro 20″ kola. To se může brzy hodit!
Cokoliv na elektrice! Zřejmě nové heslo značky Haibike. Plus, Fat, DH, Enduro, Touring, Kid…
A přece se točí a přece jsou tlustý! Ty gumy myslím…
Schwalbe Procore. Plášť v plášti jako budoucnost technického MTB?
Natočit a rovnou uložit do GPX? Proč ne s kamerou Garmin.
Crankbrothers hodně inovoval zvenku i zevnitř. Nové utěsnění, nová ložiska, tenčí platformy. Je toho hodně.
TRP Slate, zajímavé dostupné čtyřpístky, které brzy potkáme na nových kolech Author. Už jsem si je i osahal v praxi, jen letmo na parkovišti, a brzdí parádně!
Maxxis Chronicle – snad nejčastěji obouvaná pneumatika 27,5×2,8″. Tedy 650b+!
Maxxis Agresor! To nebude nic pro bačkory!
A něco rychlého dozadu? Maxxis Minion Semislick?
Můj oblíbený Maxxis Crossmark, který jsem doporučil mnoha lidem a jeho nová generace – Crossmark II.
Ani Maxxis Tomahawk nevypadá zle. Že by otevřenější a nižší Ardent nebo něco v tom duchu?
Pláště Panaracer se už u nás skoro nevidí, pluskové rozměry ani fat nesmí chybět ani zde!
Tioga a jejich nekonečný příběh – sedlo Spider!
Znáte brzdy Digit? Mně to nic neříká, ale nevypadají zle…
Říkám vám, příští rok se bílí vrátí ve velkém stylu 😀
Rocky Mountain Maiden – držitel Eurobike Award
Duté čepy jsou prostě duté!!!
Radiátor chránící tlumič…
Rocky Mountain Sherpa – on začal mánii 27,5+ plně odpružených kol…
Brett Tippie, Danny MacAskill a další hvězdy pařili na stáncích Rocky Mountain a Evoc. Ráno to zde krutě lepilo…