reklama

reklama

GHOST Riot LT 6 LC – první dojem

GHOST Riot LT 6 LCRiot je, minimálně pro značku GHOST, zásadním modelem poslední doby, přičemž jeho klasický test jsme uveřejnili již loni. Přesněji test klasického provedení se zdvihem 130 mm. V létě 2014 totiž byla představena „mezigenerace“ Riot LT (Long Travel), kterýžto bike právě drtíme v mrazu, v blátě a na sněhu.

Proč mezigenerace?

GHOST Riot LT je nový vlastně jen po stránce vybavení a zaměření, nikoliv rámu, či jiných konstrukčních prvků. Podrobnější představení je součástí našeho reportu z prezentace Ghost 2015 v sídelním městě této značky ve Waldsassenu. Zkratka LT, alias Long Travel (dlouhý zdvih), u aktuálního modelu vypovídá především o navýšení zdvihu vidlice. Ta totiž narostla z původních 130 mm (Foxky řady 32) na 150 mm a co do síly nohou posílila na 34 mm (Fox řada 34).

GHOST Riot LT 6 LC

Není to jen pozlátko, co se třpytí

Když se to podá tímto způsobem, tak to vyznívá dost fádně, co říkáte? Naštěstí se ale u modelů Riot LT neskončilo u vidlice, ale pokračovalo se dál. Tzv. „eLTýčko“ totiž dostalo i širší a hrubší gumy (Schwalbe Hans Dampf 27,5×2,25“), trošku jinou výbavu, ale především „čtyřkanálový“ tlumič Cane Creek DB Inline namísto původního Foxu. Předběhnu-li sled událostí, musím říct, že právě tyto prvky propůjčují Riotu LT vlastnosti, jaké jsem od něj od začátku očekával! Alespoň na první jízdní dojem…

Lehce otupená břitva

„Základní“ Riot je hodně zajímavým a především hodně nabroušeným strojem, který vyžaduje jezdce, jenž do toho bude dupat od začátku do konce. Tak je zkrátka koncipován. Trochu jako by byl šit na míru Datlovi! Ghost Riot LT je proti tomu umírněnější, komfortnější a celkově rozvážnější. Tohle kolo mi rychle padlo do ruky, i když mi přišlo, že jsou jeho řídítka docela vysoko – logický důsledek nasazení vyšší vidlice. Naštěstí se zde ale nekoná nepřirozený posun vzad, kdy byste měli pocit, že sedíte přímo na zadním kole.

Hodně fajnové je také ovládání, které ztratilo něco ze své divokosti původního Riotu, přičemž tento projev nahradilo již zmíněnou rozvahou a plynulostí. Trochu mě sice rozptylovala na danou kategorii nečekaně úzká řídítka (papírově 740 mm, reálně nějakých 730 mm), večer ale nasadím Renthal Fatbar 780 mm a uvidíme, zač je toho s pořádným klackem loket!
*Snad si jen neobrousím v lese lokty při průjezdu mezi stromy…

GHOST Riot LT 6 LC

Prácička pro inženýry

Tlumič Cane Creek DB Inline je další podstatnou změnou, která má velký vliv na výrazný posun jízdních vlastností Ghostu Riot LT. Musí se ale správně nastavit, což u „čtyřkanálového“ tlumení (Low a High-Speed komprese i odskok) není zrovna hračka. Při nešetrném zásahu imbusem – rukou lze aktivovat nanejvýš výjezdový mód „Climb Switch“ (CS), jej naopak můžete totálně rozladit. Stačí ale postupovat dle návodu – já si stáhl tabulku nastavení z webu www.canecreek.com (GHOST AMR Riot 2014), řídil se doporučeným nastavením a ve výsledku byl spokojen. Jen kompresní útlum (HSC a LSC) jsem zcela povolil, aby byl tlumič maximálně aktivní.

GHOST Riot LT 6 LC

A chodí to krásně…

Už je to dlouho, co jsem seděl na původním Riotu, přesto je rozdíl mezi ním a eLTéčkem jasně patrný. Cane Creek je plně otevřený mnohem citlivější a aktivnější, přitom ale kinematika zadní stavby brání jeho přehnanému rozmachu a plýtvání zdvihem. Sice nijak nezamaskujete fakt, že máte vepředu 150 mm a vzadu stále jen 130 mm, i tak je ale s tímto kolem velká zábava a radost jezdit.

Dnes už toho nechám, víc prozrazovat nebudu, radši půjdu nasadit pořádná řídítka a snad již zítra vyrazit s Ghostem Riot LT 6 LC (LC = Light Carbon) znovu do akce!

Více o tomto kole najdete na webech
www.ghost-bikes.com | www.ghost-bikes.cz
Ghost logo
Cenu a dostupnost si ověřte na e-shopu
MojeKolo

Foto: Štěpán Hájíček
GHOST Riot LT 6 LC

GHOST Riot LT 6 LC

GHOST Riot LT 6 LC

GHOST Riot LT 6 LC

GHOST Riot LT 6 LC

GHOST Riot LT 6 LC

GHOST Riot LT 6 LC