reklama

reklama

IBIS Mojo HD 3 – Tech News

IBIS Mojo HD 3 – Tech NewsKola Ibis u nás před pár lety vzbudila poměrně velkou vlnu zájmu, od té doby ale jakoby jejich vývoj poněkud stagnoval. Dočkali jsme se sice 29“ novinky Ripley, kterou bychom měli v dohledné době podrobit redakčnímu testu, jinak ale nic moc. Ibis Mojo HDR byla taková náplast na propast v nabídce kol s průměrem 27,5“, nyní se ale situace mění, jelikož přichází zcela nový stroj – IBIS Mojo HD 3!

Na jednu stranu se na tuto premiéru můžete dívat jako na logické pokračovaní trilogie Ibis Mojo HD, Mojo HDR a nyní HD 3. Na straně druhé to ale až tak přímočaré není. Mojo HD 3 totiž není pouhým faceliftem předchozího HDR, ale zbrusu novým kolem, kde v mnoha směrech nezůstal kámen na kameni…

Skládání kamenných mužíků

Ono vlastně něco kamení zůstalo na svém místě, řada ostatních oblázků se ale výrazně přeskládala. Začněme tím, že si Mojo HD 3 ponechalo původní a tolik charakteristickou boční siluetu se zkříženým rámem. Stejné je rovněž nasazení a zaměření – dnes tolik populární enduro. Výrazný posun nečekejte ani v hladině zdvihu, který činí 150 mm vzadu a stejný, alespoň v principu, je zadní závěs využívající předností systému DW-Link.

Jako list papíru

Tolik podobnosti s Mojo HDR, dále je vše v podstatě nové. Nově je Mojo HD 3 navrženo čistě pro kola průměru 27,5“, upravena byla podoba zadní stavby, zcela nová je geometrie, vylepšení se dotklo vnitřního vedení kabeláže a v neposlední řadě zde máme také redukci hmotnosti.

reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)

IBIS Mojo HD 3 – Tech News

Krok za krokem

Nově koncipovaný DW-Link jde jednoznačně s dobou, když původní přesah horního ramene, dosahující až k tlumiči, je nyní nahrazen podkovou, která obchází sedlovou trubku a přenáší pohyb zadní stavby na tlumič. Spodní rameno zůstalo víceméně na svém místě, horní je naopak výrazně kratší, až skoro sotva patrné. Inspirací zde byl devětadvacítkový model Ibis Ripley, který namísto vahadel využívá dvou do rámu integrovaných excentrů.

Delší, nižší, více položený

Podstatné úpravy po vzoru aktuálních trendů se dočkala také geometrie, kdy je nutné poznamenat, že tento rám počítá s nasazením vidlic se zdvihem 150 a 160 mm (standardně RockShox Pike a Fox 36). Abychom byli konkrétní, horní rámová trubka se u všech velikostí natáhla o přibližně 2 cm, zadní stavba se naopak zkrátila na hodnotu 430 mm a hlava byla skloněna pod úhlem 66,6°.

IBIS Mojo HD 3 – Tech News

Trendy, ale svůj

Už „dávný“ předchůdce Ibis Mojo HD, který jsme před lety testovali, byl na svou kategorii poměrně dlouhý a živý. Podobně i nové Mojo HD 3 disponuje v dané třídě spíše sice kratší zadní stavbou (430 mm oproti např. Giantu Reign – 434 mm), horní trubka měří u velikosti 18,5“ nemalých 620 mm (stejně jako 17“ Reign), zato hlava je skloněna pod úhlem „pouze“ 66,6° (vidlice 160 mm / Giant Reign 65°).

První jízdy – Enduro-MTB.com

Ostatně také první jízdní zkušenosti kolegů z magazínu Enduro-MTB.com hovoří o tom, že je nové Mojo HD 3 extra obratné, co se zatáček týká, avšak v těžkém terénu a ve vysokých rychlostech není až tak stabilní jako jeho přímí konkurenti.

Tradičně ale boduje vysokou efektivitou při šlapání, kdy stačí jednou nastavit například nadstandardně používaný tlumič Cane Creek DB Inline a pak už nic neřešit. Obdobná spokojenost panovala i ve sjezdech, kdy zadní stavba pracuje na 100%, přitom se ale nenechá zaskočit, když přijde skutečně velká rána.

IBIS Mojo HD 3 – Tech News

I toto kolo se nám snad v dohledné době dostane do ruky a pak si budeme moci udělat vlastní názor. Nyní tedy vše zakončeme souhrnem předností nového modelu:

– kola průměru 650b (27.5“)
– aktuálně nejvyspělejší systém zadního zavěšení DW-Link
– 6 palců (150 mm) zadního zdvihu
– hmotnost rámu s tlumičem 2,67 kg (vel. L)
– úhel hlavy 67°(vidlice 150 mm), případně 66,6°(vidlice 160 mm)
– tlumič Fox Float CTD Kashima Coat, 7.875″ x 2.25″
– volitelný tlumič Cane Creek DB Inline
– demontovatelný adaptér pro ISCG 05
– vnitřní vedení kabeláže včetně ovládání teleskopické sedlovky
– délka zadní stavby pouze 430 mm
– zadní osa 12 x 142 mm Maxle
– pláště do šíře 2,4“
– vylepšená ložiska specificky situovaná podle strany – na straně pohonu větší a pevnější ložiska
– demontovatelný hák přesmykače pro čistý vzhled při konfiguraci 1×10 a 1×11

Více o tomto kole najdete na webu
www.ibiscycles.com
případně na webu českého zástupce
www.9395bikes.com