reklama

reklama

Další NOVINKY RockShox 2015

RockShox BoXXer, Domain DualCrown, DebonAirPane jo! Zatímco posledních pár let byl svět horských kol po světové ekonomické krizi slušně v útlumu, teď se kola vývoje roztáčí natolik rychle, až to skoro není hezké. Vše nastartovala kola průměru 27,5“, do toho se přidalo enduro a už to lítá! Proto zde máme další nášup novinek od RockShoxu!!!

Dnes si odpustím obecné řeči, rozbory a osobní teorie, pojďme se vrhnout přímo na data, kterých není rozhodně málo.

RockShox BoXXer 2015

BoXXer od RockShoxu je nehasnoucí hvězdou sjezdových a FR tratí všech úrovní, od lokálních skočků po okruhy světového poháru. Pro další rok si vývojáři ze SRAMu pro tuto vidlici nachystali několik vylepšení, která možná nejsou nijak zásadně křiklavá při pohledu z venku, o to však zásadnější by měl být jejich vliv na funkci.

Charger Damper
Největším meziročním upgradem je nahrazení stávající tlumící patrony novu, převzatou z modelu Pike nové generace – Charger Damper™. Její popis je snad dostatečně zřejmý z článku „RockShox Pike se vrací na scénu.“ Ve stručnosti jde o uzavřenou tlumící patronu, která využívá pružný měch sloužící jako zásobník tlumícího oleje. Při kompresi vidlice se měch postupně plní a roztáhne, při roztažení vidlice se opět stáhne (smrskne). Důvod? Díky tomuto měchu nepřichází olej tlumícího okruhu do styku se vzduchem, netvoří se v něm bublinky a funkce tlumení je neměnná jak na začátku, tak na konci dne plného řádění v terénu.

Týmoví jezdci hovoří rovněž o zlepšení vnímavosti vidlice a lepším zpracování velkých rázů. Neméně podstatnou informací je i fakt, že je Charger Damper™ lehčí než předchozí řešení. A co víc, tuhle srandu si můžete dopřát a ani si nemusíte kupovat novou vidlici. Novou tlumící patronu lze totiž koupit samostatně a vložit do vidlic BoXXer Race, Team, RC, R2C2 a World Cup (rok výroby 2010–2014, vnitřní nohy průměru 35 mm).
RockShox BoXXer, Domain DualCrown, DebonAir
RockShox BoXXer World Cup

Vylepšená vzduchovka
Další inovací je i vylepšená vzduchová patrona Solo Air v modelech World Cup s možností doladění dorazu a progrese pomocí prvků Bottomless Token. A podobného vylepšení se dočkaly i pružinové varianty. A opět, novou vzduchovou pružinu Solo Air lze adaptovat i do starších vidlic BoXXer World Cup (modelový rok 2011 až 2014, sériové číslo 16T11XXXXXXX a vyšší).

A abychom nezapomněli, nový RockShox Boxxer je lehčí, využívá systém odskoku Rapid Recovery™ atd. Jo! A taky bude nabízen i ve verzi pro 27,5“ kola! A když už jsem zmínil tu hmotnost, pak vězte, že top model World Cup hodí na váze 2,585g (26”)/2,637g (27.5”).

RockShox BoXXer, Domain DualCrown, DebonAir
Charger Damper™- Upgrade kit

RockShox Domain DualCrown

Druhá, ne až tak zásadní pecka, je, že oblíbený a relativně dostupný bikeparkový drtič RS Domain dostal pro rok 2015 spolubojovníka v podobě dvoukorunkové verze pro nejdrsnější nasazení – vidlici pro těžké tratě a tvrdé dopady. I on přitom nabídne variantu 27,5“! Dostupné budou dvě varianty RC a R (externí nastavení odskoku a low-speed komprese/pouze odskok), zdvih 200 mm, vinutá pružina, ocelové vnitřní nohy (35 mm) a osa 20 mm Maxle Lite DH.

RockShox BoXXer, Domain DualCrown, DebonAir

RockShox DebonAir

Do třetice zde máme ještě jednu pecku týkající se zadního odpružení. Je i není to nový tlumič! DebonAir totiž není nový model, ale označení pro vylepšení stávajících modelů Monarch a Monarch Plus. Proč? Jak hlásá heslo v propagačních materiálech: „Být měkký je v pořádku.“

DebonAir je tzv. upgrade kit pro tlumiče RockShox Monarch/Monarch Plus (modelový rok 2014) a Monarch RT3 (modelový rok 2013). Samotný kit vyjde na něco okolo 105 EUR a nabízet se bude nejen jako doplněk, který si budete muset doma sami vykutit, ale také již v kompletu. Vybaven jím bude na přání třeba i právě představený Santa Cruz Nomad třetí generace.

Monarch RT3 DebonAir: € 324-347
Monarch Plus RC3 DebonAir: € 444

A co přesně přinese?

Lineárnější chod tlumiče
– menší síla potřebná pro aktivaci tlumiče
– první třetina zdvihu je tím, co jezdci nejvíce vnímají

Lepší přilnavost a vyšší jistota ovládání
– odstranění „odtrhové hrany“ – jemnější zpracování drobných rázů a vibrací
– lepší trakce – zadní kolo zůstává na zemi a precizněji kopíruje její povrch

Teď už to snad bude pořádně žehlit!

RockShox BoXXer, Domain DualCrown, DebonAir
Foto: RockShox