BELL Stoker & GIRO Carbide – představení
Letošní jaro se doslova roztrhl pytel s produkty na testování. Minulý týden na výstavě For Bikes jsme tak „nafasovali“ další kousky, které okamžitě poté putovaly na naše hlavy a nohy. Dnes si představme helmu Bell Stoker a tretry Giro Carbide.
BELL Stoker
Stoker je mladší a levnější bráška tolik populární enduro přilby Bell Super. Suprovku si vybral pro svou hlavu Kuba a i tu letos důkladně otestujeme. Mně osobně s mojí kulatou hlavou ale lépe sedl Stoker. Při výběru přilby mám totiž často problém. S obvodem hlavy 58,5 cm jsem obvykle na hraně velikostí M a L a navíc je můj kokos spíše širší a kulatý, než užší a protáhlý.
Proto jsou mi dost často M-kové helmy malé na šířku, u L-kových mívám zase problém, že je dostatečně nestáhnu. Bell Stoker mi ale vytrhl trn z paty. M-ko je dostatečně široké a jelikož je rozsah nastavení upínacího pásku 55-59 cm, mám spoustu prostoru na pořádné dotažení. Například když si třeba na helmu připnu kameru Drift.
Ale i po jiných stránkách mi Stoker padl do oka i na hlavu. Jednak je lehčí než Bell Super (tabulkově 305 g Stoker M, vůči 390 g Super L), není až tak okoukaný jako jeho slavnější bratříček a tak vůbec. Chvilku jsem musel experimentovat s nastavením upínacího mechanizmu – s jeho výškou. Nakonec jsem jej dal zcela dovnitř (k dispozici jsou tři polohy) a po chvilce jízdy bylo vše ok.
reklama
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 4)Nyní ještě rychlý pohled na základní parametry a příště si povíme něco víc z praxe.
UPÍNACÍ SYSTÉM – SpeeDial
KONSTRUKCE – Fusion In-mold Microshell
VENTILACE – 13 otvorů, Channeled Ventilation, odvětrání čela
VLASTNOSTI – Cam-lock průchodky, štítek Blade Visor, kompatibilní s lyžařskými brýlemi
VELIKOSTI – S (51–55 cm), M (55–59 cm, L (59–63 cm)
CENA 1 799 Kč – pořídíte na eshop.progresscycle.cz
GIRO Carbide – black/highlight yellow
Popis výrobce (na konci) je u těchto treter poměrně strohý. My vám ale rádi dáme k dispozici, již po jedné vyjížďce, naše první dojmy. Už jen zkoušení na prodejně společnosti Progress Cycle v Hostivicích položilo předpoklad k tomu, že v těchto tretrách budou moje nožky „jako v bavlnce“. To samé odhalila či spíše potvrdila i první dávka testovacích kilometrů.
Chvilku jsem sice cítil nepříjemné sevření na jednom chodidle, to ale brzy povolilo a zbytek dne jsem na boty již vlastně vůbec nemyslel. Nohy do nich zapluly takřka samy, tři pásky na suchý zip představují úžasně snadný a pohotový systém, jak individuálně uzpůsobit stažení chodidla – zkrátka v jednoduchosti je síla. Reflexní barva je nejen zajímavá napohled, ale i praktická, jelikož dokáže odrážet světlo. Minimálně barevný díl na patě. Všiml jsem si toho, když jsem je vyndával z temné komory a vlastně vůbec nemusel rozsvěcet, stačilo natáhnout ruku.
Problém nebyl ani s montáží kufrů – jejich polohu jsem vyměřil podle starých treter, pak se jen nacvakl a vyrazil do akce. Překvapilo mě ale, jak zbrusu nová podrážka z kvalitních a přilnavých materiálů stabilizovala moje chodidla na minimalistických pedálech Crankbrothers Egg Beater – klasické „šlehače“. U starých bot jsem byl zvyklý, že moje noha plula v zámku takřka volně, zde se ale krásně stabilizovala a pata tedy neujížděla do stran. Tolik první dojmy. Další kilometry a další poznatky jdu dále sbírat do terénu.
POPIS
POUŽITÍ MTB
SVRŠEK – vysoce kvalitní prodyšné syntetické vlákno, 3 pásky na suchý zip
PODRÁŽKA – Nylon, možno doplnit ocelové hroty
VLOŽKA – materiál EVA s antibakteriální úpravou Aegis®
HMOTNOST – 325 g
VELIKOSTI – 39–48 (půlčísla od 39,5 do 46,5)
CENA – 2 499 Kč – pořídíte na eshop.progresscycle.cz
Dokonalá kamufláž – Rocky Mountain Instinct 970 MSL, tretry GIRO Carbide