reklama

reklama

AGang Patriot 3.0 – první dojmy (Divoká Šárka)

AGang Patriot 3.0 - první dojmyVčera jsem se konečně svezl na produkční verzi AGangu Patriot pro rok 2014. Inspirován jedním čtenářem, který mě žádal o pár tipů a GPX dat pro bikování po Praze, jsem se po čase vypravil do Divoké Šárky a byla to velká paráda.

Zotaven po nemoci jsem si nechtěl naložit příliš, proto jsem vymyslel rafinovaný plán – vyvézt se na kopec metrem (Zličín), přesunout se na horní konec Šárky a tu pak prokřižovat až dolů k řece. A pak už jen podél vody dojet zase na metro. Byl to takový příjemný úvod do nové sezony, přiměřeně náročný začátek mých oblíbených expedic s kolem, obvykle za asistence vlaku. Protentokrát vlaku podzemního…

Bikování v Šárce je parádní. Už jsem tam dlouho nebyl, ale svého času, když jsem ještě dělal ve Velu, jsem tamní traily hobloval skoro každý týden. Něco se změnilo, většina ale zůstala plus mínus taková, jak si to pamatuju. Tenhle mini výlet (mapa na konci článku) si jistě ještě zopakuju, abych projel i ostatní oblíbené traily, nahrál je do outdoor navigace Holux Funtrek 132 a podělil se o ně s vámi.
AGang Patriot 3.0 - první dojmy

AGang Patriot 3.0 – jak jezdí?

Musím přiznat, že zpočátku jsem byl překvapen, „že to moc nejede.“ Hlavní příčinou je ale nachlazení, které mě konečně opouští, a také fakt, že jsem letos zatím jezdil jen na cyklokrosce. A své udělá i celková hmotnost 14,9/14,56 Kg (vel. M, včetně/bez plastových platformových pedálů HT). Když se ale moje nohy konečně trochu roztočily, musel jsem uznat, že lenoch jsem spíš já, nikoliv Patriot.

S ohledem na několik komentářů mířených na nemalou hmotnost tohoto kola jsem se rozhodl vzít do ruky váhu plus nářadí a pár věcí uvést na pravou míru.

1) náš testovací AGang Patriot 3.0 bez pedálů váží 14,56 g!
2) hmotnost jednoho pláště Geax Goma 27,5×2,25“ je 890 g (použitá duše 200 g)
3) přední kolo s kotoučem 1,07 Kg – a to jsou zapletená kola AGang stavěna spíše na výdrž než hmotnost

Výsledek
Vezměte do ruky kalkulačku a počítejte – nasadit lehčí pláště (např. Maxxis Ardent nebo Schwalbe Nobby Nic – oboje cca 650 g/kus) pomůže kolu shodit dobře půl kila. K tomu bezduše, cca 200 g dolů a jsme pomalu na hodnotě 13,8 Kg. To už nezní špatně? Přitom se nejedná o žádnou závratnou investici (cca 1400 Kč za pláště + cca 1500 Kč za bezdušovou sadu No Tubes) a ještě vám zůstanou gumy do bikeparku nebo do zimní sloty a náhradní duše pro kamarády…

Pokud se ale nemrskáte v sedle jak úhoř čerstvě vylovený z vody, tak se vidle ani zadek na rovině či ve výjezdu skoro nehnou, a vy tak můžete supět a dupat do sytosti. Těžké a hrubé pláště Geax Goma 27,5×2,25“ si v silničních přesunech zrovna nelibují, v terénu jsou ale krásně jisté. Líbil se mi posed, kdy si vyladíte výšku sedla, sklon řidítek a pak už není co řešit. Parádní je také geometrie, která má patřičně stabilní základ, přitom se ale řízení nenechá dlouho přemlouvat k vlnění se mezi stromky. Jen pozor na široká řidítka (750 mm).
AGang Patriot 3.0 - první dojmy

Zadek maká, předek tančí

Z odpružení mám zatím poněkud smíšené dojmy. Zadek maká slušně, zkraje je stabilní, uprostřed aktivní a ke konci přiměřeně tuhne. Vidlice RockShox Revelation je ale taková divoká. Na začátku se jí moc nechce, pak se divoce roztančí, a když vezmete prudce za brzdy, tak jejích 140 mm zahučí do nenávratna! A to jsem zkoušel různé tlaky… Dáme jí ještě čas. Promažu ji, nechám ještě trochu zaběhnout a uvidíme. Je to úplně nový syrový kus, stejně jako zbytek kola.
AGang Patriot 3.0 - první dojmy

Více může být i méně

Poslední rychlá zmínka může směřovat k čtyřpístkovým brzdám Avid X.9 Trail. Už dříve jsem někde psal, že mě tato varianta neoslovila a to prozatím trvá. Přitom mám klasické elixíry rád. Tvar páky je pořád stejný a z mého pohledu stejně skvělý, krok patřičně krátký a jistý, avšak modulace a výkon jakoby trochu měkčí. Měl jsem rád tu někdy až „vražednou“ kousavost klasických Elixirů, kterou zatím u verze Trail nenacházím. Znovu říkám – nechme je trochu zajet a projevit se naplno, pak budeme soudit.
AGang Patriot 3.0 - první dojmy

Více informací o tomto kole najdete na webu AGang.eu

Video-rozhled z vyhlídky nad Čertovým mlýnem – Divoká Šárka

*Omluvte kvalitu fotek, jsou z mobilu! Velký foťák jsem nechal tentokrát doma a Drift jsem sice přibalil, ale v lese zjistil, že v něm není karta!!!

Kde se jezdilo – Divoká Šárka od metra k metru

AGang Patriot 3.0 - první dojmy

AGang Patriot 3.0 - první dojmy

AGang Patriot 3.0 - první dojmy

AGang Patriot 3.0 - první dojmy